35

3.8K 168 5
                                    

"Sayang!cepatlah!Kita nak pergi check baby sama-sama kan"Jerit Mikael dari ruang tamu.Dah hampir setengah jam dia tunggu Hani turun tetapi Hani masih bersiap.

"Ya abang.,Hani dah siap.Jom"Hani memimpin tangan Mikael keluar dari rumah.

"Mika!My beloved brother!Belikan aku laksam.Aku kempunan"Kata Izyan manja.Tangannya memeluk erat lengan Mikael.

"Husband I lah!"Hani menolak Izyan hingga terjatuh.Izyan menggosok punggungnya.

"Alah,taknak share.Takpe,Izyan ada Zack"Izyan menjelirkan lidahnya pada Hani.

"Pergilah kat dia.Takp payah nak melekat dengan husband I."Hani menolak Izyan.

"I nak pergilah ni"Izyan melangkah masuk kedalam rumah.

"Mika!Laksam aku jangan lupa"Jerit Izyan dari dalam rumah.

"Suami I takda penyakit tua macam you!"Jerit Hani.

"Sayang,dahlah tu.Kenapa ni?"Tanya Mikael lembut.

"Izyan tuha,Tadi pagi makan mangga orang.Lepastu nak melekat dengan abang.Apa masalah dia?"Hani mengepal penumbuk.Mikael tertawa.

"Jom masuk"Mikael membawa Hani masuk kedalam kereta.


"Doktor,apa jantina anak saya?"Tanya Mikael teruja.Hani menepuk lengan Mikael untuk menyuruh lelaki itu sabar.

"Tahniah,lelaki."Kata Doktor perempuan yang bernama Shila.

"Wah!!!Sayang,abang dah boleh nampak dah,dia jadi Adam junior"Kata Mikael teruja.

"Haih abang ni.Doktor,terima kasih ya,kami balik dulu"Kata Hani perlahan.Tangan Mikael ditarik keluar dari bilik doktor.

"Abang,jangan lari"Hani mengejar langkah Mikael yang jauh dihadapan.Mikael berpatah balik menuju kearah Hani.

"Sayang,abang gembira sangat."Kata Mikael.Rambutnya dikuak kebelakang.Kacak.Hani tersenyum.

"Abang,Hani pun gembira.Nanti orang tu ada geng,Hani nak kawan dengan siapa?"Hani mengusap perutnya.Mikael mengangkat wajah Hani.Mata Hani ditatap.

"Sayang,abang takkan tinggal sayang.Alah,kalau our boy lahir,dia jadi geng kita berdua"Mikael menarik hidung Hani perlahan.

"Dahlah,abang kata abang nak pergi bank.Boleh tak kita balik dulu.Sayang nak ambil beg"Kata Hani.

"Ha?Ulang."Kata Mikael.

"Sayang nak ambil beg"Hani memuncungkan bibirnya kehadapan.

"Bagus,teruskan panggilan sayang tu.Abang suka dengar"Mikael mengusap kepala Hani.Wajah Hani merona merah.Langkah diatur keluar dari hospital secepat mungkin.Mikael tertawa melihat Hani.



"Eh,baru balik.Mana laksam I"Tanya Izyan yang duduk disofa bersama XianHaou dan Imran.

"I dengan Mika baru nak pergi makan."Kata Hani.Wajah Izyan dijeling tajam.Imran dan XianHaou hanya diam dan memerhatikan Izyan dan Hani.

"Elleh,dah lupa tu cakap jelah"Kata Izyan lalu menarik tudung Hani.XianHaou dan Imran terkejut.Mikael mengambil tempat diantara XianHaou dan Imran lalu memerhatikan pergaduhan yang bakal bermula antara Hani dan Izyan.

"Kau taknak suruh diorang berhenti ke?"Tanya Imran perlahan.

"Taknak.Biarlah"Kata Mikael.

"IZYAN MALIK!"Hani mengatur langkah mengejar Izyan.

"Apa?Sinilah!"Izyan memegang kuali didapur.

"Sinilah!You dah makan mangga I,lepastu nak melekat dengan laki I kenapa?!Mangga tu pulak,Aryan tau yang belanja!"Hani memegang senduk yang berada diatas meja makan.

"Elleh,Aryan je."Izyan menggulingkan matanya keatas.

"So!Kalau Aryan,kenapa?Baby I yang nak makan buah yang Aryan beli.You ada masalah ke?"Tanya Hani.

"Haah,Mika you tak suruh!"Kata Izyan lalu menghempuk kepala Hani dengan kuali.

"TUDUNG I!IZYAN!"Hani mengetuk kepala Izyan dengan senduk.

Izyan mengambil tepung yang berada diatas meja dan membalingkan kearah Hani.Hani mengepal penumbuknya lalu mengambil pewarna makanan berwarna merah dan membalingnya kearah Hani.

"HANI UMAIRAH!IZYAN MALIK!KEK AKU!!!"Jerit seseorang yang baru tiba didapur.Mikael,Imran dan XianHaou terus berlari menuju kedapur untuk melihat keadaan Hani dan Izyan.

"Ya Allah,sayang,Izyan"Hani menerpa kearah Hani.

"Mika,kau tepi jap.Aku nak settle dua makhluk ni"Kata Aryan sambil melipat lengan bajunya keatas.

"Korang kemas dapur sekarang!"Kata Aryan.Hani dan Izyan tidak mengendahkan Aryan lalu naik keatas.Mereke menjeling antara satu sama lain.

Aryan mengepal penumbuk.

"Korang tunggu apa,kemas sekarang"Kata Aryan.Badannya masih membelakangi Imran,XianHaou dan Mikael.Mereka terus mengemas dapur.



"Aryan,Hani nak minta maaf"Kata Hani kepada Aryan yang sedang duduk dihadapan kolam.Aryan menjeling.Air mata Hani bertakung ditubir matanya.

"Baby,papa Aryan taknak maafkan mama!"Hani mengusap perutnya.Air matanya mengalir deras.Aryan terkejut.

"Hani,dahlah,I tak marah dah"Aryan memujuk lembut.

"Kalau tak marah,tolong Hani boleh"Kata Hani manja.

"Humm,apa dia?"Tanya Aryan sambil bermain telefonnya.

"Teman Hani makan aiskrim"Kata Hani.Aryan melihat Hani.

"Ajaklah Mika"Kata Aryan.

"Sampai hati"Air mata Hani bertakung lagi.

"Haishh,jom-jom"Aryan menarik lengan baju Hani.Hani tersenyum menang.

Mikael yang baru lepas minum air ternampak Hani yang sedang memakai tudung.

"Sayang nak pergi mana?"Tanya Mikael.

"Sayang nak makan aiskrim dengan Aryan"Kata Hani gembira.

"Abang kan ada.Tak payah ajak Ar"Kata Mikael.

"Baby,papa tak bagi kita makan dengan papa Aryan"Hani mengusap perutnya.

"Pergilah.Kalau ada apa-apa call abang"Kata Mikael lalu mengucup pipi Hani dan duduk diatas katil.

"Bye abang"Hani menuju keruang tamu.

"Let's go!"Kata Hani teruja.




"You dah puas makan aiskrim"Tanya Aryan.

"Dah.Jom balik.I nak peluk Mika"Kata Hani manja.

"You ni,makin manja"Aryan tergelak.

Hani menayangkan wajah cemberut.

"Not me but this baby"Kata Hani.

"Jom balik"Kata Aryan.

"Hani,you tunggu dekat kereta,I nak bayar"Kata Aryan lalu menuju ke kaunter.Hani duduk ditepi kereta sambil membetulkan tudungnya pada cermin kereta.Tanpa dia sedari sebuah van kelabu menuju karahnya dan-

"Hummpppp!!!!lepas!!!"Hani meronta-ronta.Tidak lama selepas itu pandangannya gelap.


SORRY DAH LAMA TAK UPDATE...HEHEHEHE..AUTHOR KEHILANGAN IDEA...CERITA NI MUNGKIN MAKIN PELIK TAPI TOLONGLAH VOTE..MUAHAHAHAH:)))))))TYPO ABAIKAN,AUTHOR TAK BUAT DOUBLE CHECK:3

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now