22

4.1K 191 1
                                    

Hani membuka matanya perlahan apabila berasa seseorang mengusap rambutnya.
"Sayang,kenapa tak bagitau abang?"Tanya Mikael tiba-tiba.
Hani menyandarkan kepalanya oada dada Mikael.
"Bagitau apa abang"Hani melelapkan matanya.
"Tangan sayang sakit sebab abang tarik sayang kuat sangat"Kata Mikael.
"Sayang taknak serabutkan abang."Jawab Hani.
Mikael mengambil tangan Hani dan menciumnya beberapa kali.Hani hanya membiarkan dan menyambung lenanya.Pintu bilik Mikael dirempuh seseorang.

"You!I datang ni.Jom-"Mata Tyler tertancap pada Mikael yang sedang memandangnya dengan padangan yang dingin.Sangat dingin.
"Kau nak apa?"Tanya Mikael.
"I nak ajak you makan sayang"Kata Tyler.
Hani terbangun apabila terdengar suara Mikael meninggi.
"Ty..tyler,what are you doing here?"Tanya Hani.Tangan Mikael dirangkul erat.
"I nak keluar dengan laki I.Why?You ade masalah ke?Lagipun,I tak rasa Mikael sayang you sangat"Kata Tyler sinis.
"Takde masalah cuma,you nampak murah.Keluarlah dengan Mikael kalau you nak I bagitau semua orang yang you dah kena tebuk dengan Rudy"Kata Hani selamba.
Terlopong mata Mikael mendengar jawapan Hani.
"Wow!wifue I~"Bisik Mikael bangga.
"You jangan nak paksa I Hani Umairah.I boleh buat lagi hebat dari tu"Ugut Tyler.
"Buatlah apa you nak kalau rasa nak mati cepat"Kata Hani.Langkah diatur kearah laci meja Mikael.
"Because,sometime I can be bad girl"Sinis Hani.Pistol Mikael dicium beberapa kali.
Tyler yang gementar terus keluar dari bilik Mikael.
Mikael masih terpaku dengan perangai Hani.
"Hey!I-"Kata-kata Izyan terhenti apabila melihat Hani yang duduk dikerusi Mikael sambil membaca majalah.
"Hani,what are you doing there?"Tanya Izyan.
"Biarlah I nak buat apa.You duduk sana.I tengak serabut ni"Kata Hani.Pistol ditangannya dituju kearah sofa.Izyan terdiam.
"Oh my Hani!What happen to you?!"Tanya Izyan.
"Ikut jelah"Mikael muncul dibelakang Izyan sambil membawa secawan air.
"Thanks"Kata Hani lalu menghirup air tersebut.
Izyan duduk sebelah Mikael.
"Are you sure bini kau tak sakit?Apahal garunk sangat?"Tanya Izyan.
"Tu baru sikit.Kau tak nampak tadi dia ugut Tyler.Terus keluar perempuan tu.Terkejut aku"Bisik Mikael.
Hani tiba-tiba melangkah laju kearah Mikael dan memeluk lelaki itu.Mikael terdiam.
"Whay happen sayang?"Tanya Mikael.
"Sayang lapar"Kata Hani sambil mengusap perutnya.Terletus tawa Izyan dan Mikael.
"sayang nak makan apa?"Tanya Mikael.
"Nak aiskrim,pizza,ayam McD,nak starbuck,nak mee tarik nak-"Hani tak sempat menghabiskan kata-katanya apabila Mikael menyentuh dahinya.
"Kenapa?"Tanya Hani.
"Sayang sure ke sayang tak sakit?"Tanya Mikael.
Wajah Hani berubah.Dia terus bangun dan mengambil kunci kereta Audi Mikael lalu keluar.Mikael terus mengejar Hani tetapi keretanya telah meluncur laju keluar dari kawasan pejabat.

"Hish,I nak makan sikit je.Mana ada sakit"Hani merungut seorang diri di Starbuck.
"Lepas ni I nak pergi makan mee tarik"Hani tersenyum riang seorang diri.
Langkah diatur kearah keretanya tetapi langkahnya terhenti.

"Dekat Korea ada mee tarik ke?"Tanya Hani sendiri.
Dia memandu pulang ke pejabat Mikael.Kereta diletakkan dihadapan pintu masuk.Pengawal keselematan pergi kearah Hani.

"Miss,you cant park your car here"Katanya tegas.
Hani yang terkejut terus mengalirkan air matanya.Pengawal keselamatan tersebut terkejut.Dia berlari naik ke tingkat 30 untuk mendapatkan bantuan Mikael.

"Boss,Ada orang menangis dekat lobi sebab saya tak bagi dia letak kereta depan pintu"Kata pengawal keselamatan itu lagi.
"Su Won,Saya ikut awak turun"Kata Mikael lalu turun bersama pengawal yang bernama Su Won.

Mata Mikael tertancap pada Hani yang sedang menangis disebelah kereta Audi miliknya.
"Sayang,what happen?"Tanya Mikael sambil memeluk Hani erat.
"Orang tu tak kasi Hani park sini.Hani nak ajak abang makan"Kata Hani.Suaranya masih serak.
"SuWon,dia wife saya,awak boleh pergi"Kata Mikael.SuWon menunduk lalu pergi ke tempat duduknya.
"Sayang nak makan apa?"Tanya Mikael.
"Hani nak makan mee tarik"Kata Hani.
Mikael tersenyum tetapi senyumannya pudar apabila ternampak banyak plastik makanan ditempat duduk belakang.
"Sayang!Sayang makan sorang ke?"Tanya Mikael.
"Hani makan sorang.Abang marah ke?"Air mata Hani kembali keluar.
Mikael mengeluh lalu memeluk Hani.
"Apahal sayang makin manja ni?"Tanya Mikael perlahan.
Hani hanya mendiamkan dirinya.
Mikael memandu pulang kerumah.Hani membuka matanya.
"Abang,mana mee tarik Hani?"Tanya Hani.
"Abang lupa.Sayang taknak makan benda lain ke?"Tanya Mikael lembut.
"Taknak"Hani hampir menangis tetapi Mikael terus memandu keluar dari kawasan perumahannya.
"Haih,kalau aku tak beli menangis pula"Mikael mengeluh perlahan.

Hani makan 2 mangkuk mee tarik seorang diri.Mikael masih terdiam dari tadi.
"Sayang ni bela saka ke?"Tanya Mikael lembut.
"Hani pun tak tahu,tapi abang~"Hani memanggil Mikael manja.
"Ya sayang"Jawab mikael.
"Nak aiskrim.Hani janji tak minta dah"Kata Hani sambil mengangkat sebelah tangannya seperti sedang bersumpah.
Mata Mikael terbuka luas.
"Wifue aku~"Mikael mengangguk perlahan.


Mikael menatap gambar Hani yang diambilnya tadi.Senyuman terbit dibibirnya.

Gambar ini diambil ketika dia membawa Hani membeli aiskrim tetapi Hani melarikan diri masuk kedalam Cafe Coffee

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gambar ini diambil ketika dia membawa Hani membeli aiskrim tetapi Hani melarikan diri masuk kedalam Cafe Coffee.Telefonnya diletakkan diatas meja disebelah katil.

"Sayang ni,hari ni banyak songeh"Kata Mikael perlahan lalu mengucup dahi Hani.Dia membawa Hani kedalam dakapannya lalu terlena.



-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now