"Kenapa you bagitahu Mika pasal Hani?You tak takut kal tau?"Tanya Izyan lalu menghirup air yang berada dihadapannya.Amni menggeleng.
"I rasa dah tiba masa untuk kal sedar apa yang dia buat salah.I tak nak Hani dengan Mika benci I"Kata Amni.
"Baguslah.You nak pergi mana lepas ni?"Tanya Izyan.
"I nak beli barang.You tak kisah ke?"Tanya Amni.
"Tak.Jom"Ajak Izyan."Mana Amni?"Tanya Azra yang sedang membuat kerjanya.
"Am pergi keluar kot.Asal?"Tanya Aishah.
"Dia ni asyik keluar je.Aku macam nak pelangkung kepala dia"Kata Azra geram.
"Kau ni,ada je nak gaduh dengan dia.Cuba lah berbaik,bermanja dan bersweet"Kata Aishah.
"Aku?!!dengan Amni!!HAHAHAHAHAH"Azra gelak sambil menghentak meja.
"Apa?betullah.Kita semua ni jadi kawan dah lama,takkanlah hanya sebab dia pernah jumpa dengan Syafiq kau marah nawww dengan dia.Cuba kau tanya kenapa dia jumpa"Cadang Aishah.
"Nantilah.Dahlah makcik.Azra nak keluar jumpa Syafiq.Dia kata mak dia ajak dinner.Bai darling.Nanti I tapau kalau ada"Azra melambai Aishah dan bersiap.
"Kurang ajar.Sumpah aku alone sekarang"Kata Aishah."Mika,malam ni kita gerak."Kata Zack.
"Aku nak jumpa dia sorang.Kau dengan yang lain backup belakang aku"Kata Mikael.
"Nanti aku dengan Aryan ready dekat mana-mana"Kata Imran.
"Aku cari Hani"Kata MinHaou.
"Haf,kau tengokkan Tyler."Kata Mikael.
"nanti pape aku bagitahu"Kata Hafizul.
"Izyan mana?Tak reti nak balik ke"Tanya Zack.
"Dia pergi mana?"Tanya Mikael pula.
"Keluar dengan Amni."Kata Zack.
"Haih budak ni,kalau aku tembak sia-sia dowh"Kata Imran.
"Memang"Kata Mikael sambil membelek pistolnya."You nak I hantar dekat mana?"Tanya Izyan lembut.
"You hantar dekat rumah kawan I.Thanks you sebab teman I"Kata Amni.
"Takdehal.Lepas ni kalau you nak keluar cari I.I ada je untuk luang masa dengan you."Kata Izyan lagi.
"Nombor you?"Tanya Amni.
"Sini phone you"Minta Izyan.Amni menghulurkan telefonnya kepada Izyan.Izyan menulis nombornya dan menyerahkan telefon Amni semula.
"My Bae?Apakah?"Amni memandang wajah Izyan pelik.
"Dah,keluar sana."Izyan menolak Amni dan tersenyum manis lalu berlalu pergi.Bibirnya menukar mengukir senyuman sinis.
"Kalau aku tahu kau spy abang kau,aku takkan lepaskan kau"Kata Izyan sinis."Kau pergi mana hanat?"Tanya Zack lalu mengetuk kepala Izyan.
"Aku pergi hantar Amni.Aku nak sure kan sama ada perempuan tu tipu ke tak.Aku rasa dia spy kal"Kata Izyan sambil bermain telefon.
"Aku tak rasa dia spy kal.Tapi apapun aku nak cakap,kau jangan bagi dia harapan.Aku takut kau tetiba suka dia dan masa tu dia dah benci kau"Kata Zack.
"Aku?!Izyan Malik?!!!Nak suka orang.Takkan berlaku weyh"Kata Izyan lalu melangkah naik keatas.
Mikael yang baru turun memandang Izyan sekilas dan turun.
"Aku taknak jumpa kal malam ni.Aku nak jumpa lepas aku balik dari meeting dekat LA"Kata Mikael.
"Kau pentingkan meeting dari Hani?"Tanya Zack tidak percaya.
"Aku terpaksa.Sebab daddy yang hantar aku.Aku akan suruh Haziq pergi LA sekali dan balik sini dengan dia.3 hari lagi aku balik"Kata Mikael perlahan.
"Suka hati kaulah.Lagipun Izyan akan check Amni"Kata Zack hampa dengan perangai Mikael.
"Kenapa dia nak check Amni?"Tanya Mikael.
"Kau macam tak kenal Izyan.Dia mana senang percaya orang.Nak-nak pulak perempuan.Mimpilah"Kata Zack lalu naik atas.
"Adik sapelah tu"Kata Mikael lalu bermain game didalam telefonnya.
"Aku dengar bangang!"Jerit Zack dari atas.Mikael hanya tergelak.SORRY GUYS KALAU MAKIN MEREPEK.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...