41

4.5K 165 5
                                    

Hani masih setia duduk disebelah Mikael yang masih terbaring tidak sedarkan diri setelah 4 hari dirawat.Xincent hanya mendiamkan diri disebelah Hani.

"Hani,I nak minta maaf dengan you.I tak pernah tahu pun yang Mika ni sepupu I dan I betul-betul tak tembak Mika.Trust me Hani"Rayu Xincent.
"I nampak you tak tembak Mika dan I yakin yang Mika pun tahu benda tu.I dah taknak kita ungkit benda lama.Mana Amni?"Tanya Hani.
"Dia memang tak datang dah hospital semenjak Mika masuk hospital.Izyan pun i tak nampak"Kata Xincent.
"You,kalau Amni suka Izyan,you marah tak?"Tanya Hani lembut.Xincent menggeleng.
"I dah taknak kongkong hidup Am.I dah banyak sangat kongkong hidup dia.Kali ni kalau dia suka Izyan,then I takkan halang."Xincent tersenyum.
"Baguslah.Okeylah,you tengokkan Mika jap.I nak turun beli makanan.You nak apa-apa?"Tanya Hani.
"Eh,boleh ke you pergi.You dah nak masuk 8 bulan perut tu.Nanti marah Mika"Kata Xincent.
"Takat kedai dalam hospital ni tak jadi masalah pon.I belikan you nasi goreng sambal belacan eh?"Tanya Hani.
"Okey"Kata Xincent.Hani melangkah keluar dari wad Mikael.

"Mana Izyan?Dia dah dua hari berkurung.Risau aku"Kata Aryan.
"Entahlah.Aku pun tak tahu kenapa dengan dia.Dia-"
"Imran,aku keluar jap"Kata Izyan yang baru turun.Kepalanya ditutup dengan topi dan dia terus melangkah keluar.
"Serabai gila"Kata Imran dan Aryan serentak.

"Ha-hani"Mikael membuta matanya perlahan.Dadanya agak sakit.
"Mika!Doktor!"Xincent menekan butang untuk memanggil doktor.
Doktor masuk kedalam bilik Mika dan merawatnya.
"Encik,alhamdulillah Encik Mika takde apa-apa,cuma suruh dia lebihkan berehat dan jangan buat kerja berat.Bahaya untuk luka dia"Kata Doktor itu lalu keluar dengan jururawat yang lain.
"Mika,aku minta maaf Mika.Tolong maafkan aku"Xincent memeluk tangan Mikael dan menunduk.
"Kal,aku dah maafkan kau.Janganlah macam ni.Aku dah tak kisah dan aku tahu bukan kau tembak aku"Kata Mikael perlahan.
Xincent tersenyum hambar.
"Terima kasih"Katanya.
"Mika"Panggil seseorang dari pintu.Mika menoleh kearah pintu.
"Izyan,kau kenapa?"Tanya Mikael pelik.
"Amni ada datang sini tak?"Tanya Izyan.
"Amni tak datang.Kenapa?Dia memang tak datang semenjak Mika masuk wad.Aku tak tahu apa jadi"Kata Xincent.
"Mika,betulkan Amni yang tembak kau?"Tanya Izyan.
"Bukanlah.Ada orang lain.Sebab sebelum Amni sampai aku dah kena tembak.Kau janganlah tuduh dia apa-apa.Dia memang tak bersengkongkol dengan Kal.Kata Mikael perlahan tetapi tegas.Izyan terdiam sekejap dan terus keluar dari wad Mikael.Kepalanya hanya memikirkan Amni.

"Am,kau nak pergi mana?Kenapa kau menangis?"Tanya Izatul.
"Aku pergi London dalam beberapa lama yang aku nak sebab aku nak tenangkan kepala otak aku.Kau tak payahlah risau"Amni tersenyum.
"Amni,kau tak yah pergi jauh-jauh"Kata Azra pula.
"Alah,nanti aku balik"Kata Amni lagi.Azra dan Izatul hanya mendiamkan diri.

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now