Mikael duduk disebelah Hani sambil bermain game didalam telefonnya.
"Abang,sayang bosanlah"Kata Hani.
"Hmm,nak abang buat apa?"Tanya Mikael.
Mulut Hani terlopong dengan jawapan Mikael.Bantal yang berada didalam pelukan dibaling kearah Mikael.Langkah diatur naik keatas.
"Apa sayang ni?Kalah dah abang"Mikael mengeluh.
Hani mengabaikan Mikael.Rambutnya yang serabai dibetulkan dihadapan cermin.
"Sayang,kenapa ni?"Tanya Mikael yang sedang berbaring diatas katil.
"Takde apa"Jawab Hani dingin.
"Okey,kalau macam tu,abang nak keluar jap"Kata Mikael sambil menyembur minyak wangi boss pada bajunya.
"Takyah wangi-wangi kalau jumpa lelaki"Rungut Hani perlahan.
"Ha?"Tanya Mikael.
"Takde apalah.Abang pergilah sana"Hani menolak Mikael keluar bilik.
Mikael mengangkat bahunya.Pelik dengan perangai Hani yang tiba-tiba dingin dengannya.Perangai Hani diabaikan,dia terus menuju kearah kereta Audi merahnya.Hani melihat kereta Audi Mikael yang meluncur laju diatas jalan raya.
"Mikael!You buat apa dekat sini?Mana Hani?"Tanya seorang wanita .Tangan Mikael dirangkul.
Aryan yang berada disitu menjeling perempuan itu.
"Hani takde.Kau nak apa?"Tanya Mikael dingin.
"I nak makan.Teman boleh?"Tanya perempuan itu lagi.
"Tyler,apa kata you ajak Rudy,dia kan boyfriend you"Kata Mikael sinis.
Wajah Hani berkerut.Tangan Mikael dilepaskan.
"Ru..rudy?Siapa pula tu?"Tanya Tyler.
Tiba-tiba matanya tertancap pada seseorang yang sedang melihat kearahnya.Dengan pantas,tangan Mikael dirangkul.Wajah Mikael berkerut,matanya membulat apabila ternampak Hani yang sedang melihatnya.Tangan Tyler dilepaskan langkahnya laju mengejar Hani tetapi Hani hilang dari pandangannya.Tyler tersenyum sinis.
Mikael terus mengajak Aryan pulang.Wajahnya dingin.Mikael melangkah masuk kedalam rumahnya.Wajah Hani yang sedang menangis disofa dipandang sayu.Dia terus menuju kearah Hani.
"Sayang,jangan salah faham."Kata Mikael.Tangan Hani dipegang.Hani merentap tangannya.
"Awak nak terang apa lagi?Dah sah depan mata saya Tyler pegang awak!Patutlah awak tak layan saya lansung bila saya kata saya bosan"Kata Hani.Suaranya agak meninggi.
"Sayang,abang bukan sengaja tak layan sayang tapi abang ada buat sesuatu.Tyler tu abang tak tau.Sumpah!Dia tiba-tiba datang dekat abang.Percayalah abang.Abang saje tak layan sayang sebab abang nak buat suprise,hari ni kan hari jadi sayang,jadi abang nak buat suprise and I buy this for you.Trust me sayang"Rayu Mikael.Air mata jantannya yang mengalir diabaikan.
Hani mengambil hadiah dari Mikael dan naik keatas.Hadiah tersebut diletakkan didalam laci.Mikael tersandar pada dinding.Air matanya makin laju mengalir.Aryan yang berada disitu terus naik keatas berjumpa Hani.Pintu bilik Hani diketuk.Hani melihat wajah Aryan tanpa perasaan.
"Hani,trust Mika please.I dekat situ dengan dia.Tyler yang mengada dengan dia.Tolonglah percaya and hargai Mikael."Kata Aryan.
"I tahu.I percaya Mika.Thanks sebab perkukuhkan kepercayaan I.You nak keluar dulu pergilah.I nak jumpa MIka."Kata Hani dengan senyuman.Aryan mengganguk dan turun lalu keluar.Hani memandang wajah Mikael yang sudah terlelap.Badannya disandarkan pada dinding.Hani membantu Mikael untuk berdiri dan membawa lelaki itu masuk kedalam bilik.Tubuh Mikael dibaringkan.Mikael tetiba mengigau.
"Sayang,abang tak tipu..Percayalah"Rayu Mikael.Matanya masih tertutup tetapi air matanya kembali keluar.
Hani mengucup dahi lalu lelaki itu menyambung lenanya.Hani mengelap air mata Mikael.
Mikael terbangun dari tidurnya.Jam didinding dijeling sekilas.
"11 pagi?!!!"Mikael terus masuk kedalam tandas dan mandi.Hani yang baru masuk kedalam bilik terkejut melihat Mikael yang sedang tergesa-gesa bersiap.
"Awak nak pergi mana?"Tanya Hani tenang.
"Kerjalah sayang oiii""Kata Mikael lalu mengucup dahi Hani.
"Kerja apa awak?.Hari ni kan cuti awak"Kata Hani lalu menghamburkan tawanya.
Mikael mendengus.Dia hampir terlupa hari ni hari Ahad.Briefcase dibaling keatas katil.Badannya dibaringkan semula.
"Aik..tidur balik ke?"Tanya Hani.
"Yelah sayang.Jom teman"Mikael menarik Hani kedalam dakapannya.
Hani membiarkan perbuatan Mikael.Dia mengakui berada didalam dakapan Mikael membuatkan dia rasa selamat.Matanya dipejamkan.Detakan jantung Mikael yang perlahan jelas ditelinganya.Nyaman.
"Mika!Mika!"Jerit Zack dari bawah.Mikael yang masih tidur membuka matanya perlahan.
"Nak apa lagilah tak guna tu"Mikael meletakkan kepala Hani perlahan diatas bantal.
Langkah diatur turun kebawah.
"Kau nak apa?"Tanya Mikael.
"Ada orang buat kecohlah dekat office kau.Aku malas nak amik tau tapi kesian dekat Izyan lah kena handle mamat tu sorang-sorang"Kata Zack sambil bermain game.
Mikael menjeling.Kunci kereta Audi diambil.
"Kau tengokkan Hani.Dia tengah tidur.Kau kacau,aku bunuh kau"Kata Mikael lalu melangkah keluar dari rumah.
Zack hanya mengganguk lalu menyambung bermain game.
"KAU TAK FAHAM KE!AKU KATA AKU NAK TAU MANA HANI!ADIK DIA DALAM BAHAYA LAH"Kata lelaki yang sedang berhadapan dengan Izyan.
"Sekarang ni,apahal kau nak jumpa Hani.Siapa pula adik dia?"Tanya Izyan.
"Apahal dengan Haziq?"Tanya seseorang yang sedang duduk disofa yang berada didalam bilik Izyan.
"Kau siapa?Aku nak jumpa Hani lah!"Lelaki itu memberontak.
Satu tumbukan dilepaskan kearah wajah lelaki itu.Dia terkedu.
"Aku tanya elok-elok.Mana Haziq?"Tanya lelaki itu dingin.
"Mika,kau kenal ke kawan budak ni?"Tanya Izyan.
Mikael tidak menjawab.Pandangannya tajam kearah budak lelaki yang terbaring diatas lantai.
"Ada orang datang jumpa Haziq,lepastu ugut Haziq.Haziq dekat Malaysia asyik kena ugut supaya bawa Hani jumpa dia"Jawab lelaki itu lagi.
"Siapa nama kau?And macam mana kau tahu Hani dekat Korea?"Tanya Mikael.
"Aku Keith.Haziq kata Hani bagitahu dia tapi dia tak boleh datang Korea sebab dia tengah sakit.Baru-baru ni dia kena pukul dengan lelaki tu.Kitaorang tak kenal dia"Terang lelaki itu.
"Ready flight to Malaysia.Beli sekali untuk budak ni"Kata Mikael lalu duduk disofa.
"Kau rasa siapa yang nak Hani tu?"Tanya Izyan.
Mikael menggeleng.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...