Chapter 7

2.1K 308 103
                                    

✧══════•❁❀❁•══════✧

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✧══════•❁❀❁•══════✧

Envy

✧══════•❁❀❁•══════✧






Seoyeon terkedu mendengar kata-kata manis Jaemin. Dia berdehem kecil lalu memandang ke arah lain. Jantungnya berdegup laju.

" Aniya! Takkan kau cair dengan ayat dia, Min Soyeon?! No, you can't! " Tegas hati Seoyeon bermonolog.

" I can see you're blushing right now. " Ujar Jaemin dengan nada mengusik. Dia tersenyum sinis.

" D-Dahlah! Daripada aku layan kau, baik aku pergi sekolah! Nanti lambat pula. " Seoyeon mengubah topik. Begnya diambil.

Namun, sebaik sahaja Seoyeon ingin membuka langkah menuju ke pintu, Jaemin menarik lengannya.

" Wae? Aku dah lambatlah Jaemin– "

" Bye. Aku balik rumah lambat hari ni. Jangan cari aku balik sekolah nanti. " Kata Jaemin lalu tertawa kecil.

Seoyeon memutarkan matanya sebagai balasan. Siapa nak cari dia?

Seoyeon berura-ura untuk pergi, namun Jaemin menarik lengannya sekali lagi.

" Hisy, kau nak apa lagi ni? " Protes Seoyeon.

Jaemin tersenyum mengusik. Suka apabila melihat wanita itu marah.

Comel.

Jaemin bangun dari kerusi yang didudukinya. Dia menolak Seoyeon ke dinding yang berdekatan dengan perlahan.

" Before you go... Where's my kiss? "

PAP!

Seoyeon memukul dada Jaemin separa kuat sebaik sahaja Jaemin menghabiskan ayatnya.

" Apa kiss-kiss? Dasar dewa gatal! Dah pergi sana! Orang nak pergi sekolah dengan tenang pun susah! " Marah Seoyeon.

Badan Jaemin yang memerangkapnya ditolak kuat agar Jaemin melepaskannya.

Tanpa berkata apa-apa Seoyeon terus keluar daripada rumah itu. Meninggalkan Jaemin berseorangan di rumah.

Jaemin pula sudah tersenyum sendiri. Jika ada orang yang melihat, pastinya dia akan dilabel gila atau sakit jiwa kerana tersenyum seorang diri.

 Jika ada orang yang melihat, pastinya dia akan dilabel gila atau sakit jiwa kerana tersenyum seorang diri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Min Seoyeon, kenapa comel sangat? Gigit kang! " Jaemin berkata pada diri sendiri.

- - - -

" Tahniah, Min Seoyeon. Awak dapat markah penuh untuk ujian matematik minggu lepas. " Kata Saem Lee dengan senyuman manis. Maka ramailah yang cair dengan senyuman milik guru muda itu.

Guru muda yang berasal dari Canada itu sangat diminati ramai oleh murid-murid di sekolahnya oleh kerana usianya yang agak muda untuk menjadi seorang guru dan wajahnya yang tampan.

Seoyeon pergi ke hadapan kelas lalu mengambil kertas ujiannya. Mulutnya mengucapkan 'terima kasih' kepada Saem Lee dengan senyuman kelat.

Dia tak naklah nampak gembira sangat walaupun keputusan ujiannya memang memuaskan.

Kerana dia tahu. Ada 'manusia' yang berhati busuk dan dengki dengan kejayaan yang diperolehinya.

" Baiklah, kelas sudah tamat. Duduk dengan senyap sementara menunggu guru yang seterusnya masuk. Saya pergi dulu. " Ujar Saem Lee lalu keluar dari kelas itu.

Seoyeon duduk di tempatnya dengan tenang. Tetapi ada juga manusia yang tidak suka melihatnya tenang.

" Sukalah kau kan? Bila kena puji dengan Saem Lee. "

Panas telinga Seoyeon mendengar kata-kata dengan nada tidak puas hati itu. Dia memandang ke arah Hanat dengan wajah annoyed.

" Apa lagi yang kau tak puas hati dengan aku? Tak serik lagi ke kena kacau dengan hantu hari tu? " Balas Seoyeon sinis.

Hanat mempamerkan muka tidak puas hati.

" Kau ingat Saem Lee tu akan suka dekat kau ke bila dia puji kau? Jangan mimpi. Saem Lee tu milik aku seorang. " Herdik Hanat dengan lantang.

Seoyeon hanya buat endah tak endah dengan herdikan Hanat itu.

Dah biasa dah kena. Buat apa nak layan kan?

" Aku tak cakap pun aku nak dekat Saem Lee tu. Yang kau nak panas sangat dah kenapa? " Balas Seoyeon.

Hanat semakin naik angin apabila Seoyeon melayannya endah tidak endah saja.

Tiba-tiba dia mendapat satu idea. Sudut bibirnya terangkat. Hanat tersenyum menyeringai.

" Kalau dapat keputusan ujian bagus dengan cara kotor aku tak hamaklah!
"

Dengan kuat Hanat berkata.

Kata-katanya mengundang perhatian para pelajar yang lain di kelas itu.

Seoyeon memandang ke arah Hanat. Agak terkejut dengan kata-katanya.





《C》HADES | 나재민Where stories live. Discover now