✧══════•❁❀❁•══════✧
Jealousy Incarnate
✧══════•❁❀❁•══════✧
" Eo? Saem Lee? " Ujar Seoyeon agak terkejut dengan keberadaan gurunya di situ.
Mark menayang senyuman tipis.
" Saya dah cakap. Kalau dekat luar awak boleh panggil saya Mark. "
" Ah, mianhae. Awak buat apa dekat sini? Datang dengan siapa? " Soal Seoyeon.
" Saya berseorangan. Saja. Nak keluar jalan-jalan. Bosan asyik terperap di dalam rumah saja. " Balas Mark dengan ramah.
" Who's that? Your boyfriend? " Soal Mark. Jarinya dituding ke arah belakang Seoyeon.
Seoyeon memandang ke belakang. Sepasang mata milik Jaemin mencerlung tajam ke arahnya.
" Ah. Tak. Dia kawan saya, Jaemin. Jaemin, this is my teacher. Mark. "
Jaemin mempamerkan senyuman palsu. Dia menghulurkan tangannya untuk bersalaman. Mark menyambutnya.
Senyuman sinis dipamerkan ke arah Jaemin.
Mata kedua-dua lelaki itu bertaut buat seketika.
Seoyeon mengerutkan dahi. Entah kenapa dia dapat merasakan aura yang agak tegang di antara mereka berdua.
" Nice to meet you... Jaemin. " Kata Mark dengan senyuman yang dipalsukan.
Jaemin terus melepaskan tangannya daripada pegangan Mark.
" So, you guys are not a couple right? " Soal Mark agak perlahan sambil cuba untuk memaniskan senyuman.
" Please, just mind your own business. It doesn't matter whether we're a couple or not. " Jaemin membalas. Suaranya kedengaran keras.
Seoyeon pula? Hanya menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dia langsung tidak faham apa yang dikatakan oleh mereka berdua.
Maklumlah, dia tidak beberapa fasih berbahasa inggeris. Yang basic tu fahamlah. Macam mana dia nak faham kalau Jaemin bercakap pun laju ditambah pula dengan accent british nya?
Tambahan pula, mereka berbual dengan suara yang agak perlahan. Seoyeon tidak dapat mendengar apa yang dibualkan oleh mereka berdua dengan jelas.
YOU ARE READING
《C》HADES | 나재민
FanfictionSiapa dia? Dia Na Jaemin. Sang dewa daripada dunia bawah. ↻ 나재민 - 민서연 fanfiction #1 in najaemin [ 06072020 ] #1 in jaemin [ 13052021 ] #1 in fanfiction [ 14052021 ] #1 in nctdream [ 15062021 ] #1 in greekgod [ 07072021 ] #1 in marklee [ 11082021 ]