Chapter 18

1.7K 264 58
                                    

✧══════•❁❀❁•══════✧

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✧══════•❁❀❁•══════✧

Fiancé

✧══════•❁❀❁•══════✧








Jaemin mengeluh buat kesekian kalinya. Anak matanya bergerak mencari Seoyeon di sekitar sekolah itu. Rasa risaunya membuak-buak. Takut apa-apa terjadi kepada Seoyeon.

" Cari Seoyeon? "

Jaemin memandang ke belakang. Terpaparlah wajah Mark yang sedang tersenyum sinis ke arahnya. Jaemin menunjukkan muka tidak puas hatinya.

" Perlu ke kau tahu apa yang aku buat? "

" Bertenanglah. Aku cuma nak berbaik dengan kau, Hades. Tapi kau layan aku macam aku ni jahat benar di mata kau. " Balas Mark lalu memutarkan matanya.

Jaemin tertawa, sarkastik.

" Jangan berlagak polos, Ares. Aku dah serik dengan permainan kau. Aku tahu kau cuma nak rampas Seoyeon daripada aku. Kau tak suka tengok aku bahagia bukan? Niat sebenar kau terlalu jelas. "

Senyuman sinis terbentuk di belahan bibir Mark.

" Baguslah kau dah tahu niat aku. Jadikan ia sebagai amaran awal daripada aku. "

" Apa yang kau nak buat? Kau tak boleh tandingi aku, Ares. Aku jauh lebih berkuasa daripada kau. Aku antara dewa yang tinggi. " Balas Jaemin sambil mengetap bibir.

Geram dengan sang dewa perang di hadapannya ini.

" Aku tak peduli tentang darjat sekarang. Kau memang lebih berkuasa daripada aku, Na Jaemin. Tapi ingat. Aku ni dewa perang. Penuh dengan penipuan dan muslihat. Dan untuk pengetahuan kau, aku tak berseorangan. Ada dewi yang menolong aku. Kau rasa, ke mana dewi itu bawa Seoyeon kesayangan kau, ya? "

Jaemin mencengkam kasar kolar baju Mark.

" Bagitahu aku. Ke mana tunang tak guna kau tu bawa Seoyeon? " Bibirnya diketap menahan marah.

" Hmm... Aku tak tahu. Apa kata kau cari sendiri? Hmm? " Sudut kening Mark terangkat. Dia membetulkan kolar bajunya yang rosak akibat dicengkam Jaemin.

" Bullshit. Aku bersumpah aku akan bunuh kau dengan tunang tak guna kau tu kalau ada di antara kau orang yang apa-apakan dia. "

Jaemin masuk ke dalam keretanya. Mark hanya memerhati kereta Jaemin yang berlalu dari situ melalui ekor matanya. Dia tersenyum menyeringai.

《C》HADES | 나재민Where stories live. Discover now