"Sayang.. Maafkan abang.. Tolong bagi abang peluang.."
Yona Fella tidak mempedulikannya langsung. Seperti Danial tidak pernah wujud.
"Sayang.. Please.."
"Hello Grab, ambil saya sekarang kat Hospital.." Yona Fella menelefon grab.
"Sayang, jangan macam ni.. Sekurang-kurangnya cakaplaa sesuatu dengan abang.. Jangan buat abang macam ni.." Danial tidak berhenti merayu.
Yona Fella bergerak perlahan-lahan menuju ke kaunter. Danial bertindak untuk memapahnya. Ditepisnya kasar.
"Nurse, saya nak bayar bil.."
"Ohh.. Suami puan sudah membuat pembayaran tadi.." Sambil jururawat itu menunjuk Danial yang berada di belakangnya.
"Ooo.. OK.. But for your information, lelaki tu bukan suami saya.." Katanya sinis sambil menjeling Danial.
Yona Fella segera berjalan lagi menuju ke lift. Danial mengikutinya dari belakang.
"Hoi jantan sial!!! Aku rasa kau tak perlu ikut-ikut aku lagi!!! Sesak nafas aku tau!!!" Ternyata Yona Fella sudah benar-benar membencinya.
"Sekali lagi kau ganggu hidup aku, kau siap!!! Kau dengan aku takde apa-apa lagi!!! Putus!!! Faham????!!!! Engkau pegilah dengan janda hot engkau tu!!! Dasar penipu!! Jantan tak guna!!! Puiiihhh!!!" Yona Fella terus melangkah meninggalkannya di belakang. Dia berusaha untuk berjalan selaju yang mungkin. Walau pedih.
Danial terpempan. Gadis di depannya bukan lagi gadis yang dikenalinya dahulu.
"Abang minta maaf pasal baby kita.." Danial bersuara lagi.
Langkah Yona Fella terhenti bila mendengarnya. Dia menoleh.
"Apa??? Baby?? Hoi!!! Kau pegi mampuslah!!! Kau tu tak layak nak jadi ayah untuk anak aku!!! Bodohlah!!!"
Makinya.. Dia puas. Dia mendapat kekuatannya untuk meluahkan semua.
Semua itu berlaku agak drastik. Hatinya bagai disiat-siat. Lelaki yang dicintainya sanggup mencuranginya. Dan itu adalah punca bayi yang dikandungnya gugur.
"Ingat.. Kita dah tiada apa-apa hubungan.. Mungkin kau anggap aku masih budak kau boleh permainkan, jangan silap.. Kau tataplah wajah ni puas-puas.. Aku akan pastikan kau menyesal seumur hidup!!! Thank you Boss!!!" Bibirnya yang pucat dikuntumkan senyuman sinis.
Danial ditinggalkannya. Airmatanya mengalir.
"Abang tau abang salah.."
YOU ARE READING
Dua Belahan Jiwa
Randomkenyataan yang amat menyakitkan.. Sebab percaya kau kecewa.. mungkin kau buta.. mungkin dia yang buta.. Hidup tanpa didikan agama, tanpa dipeduli orang tua sememangnya sukar. Kehidupan menjadi terumbang-ambing. Banyak duit pun tidak berguna jikalau...