Berita

8.3K 72 13
                                    

"Congratulations my mirror!!!!!" Jerit Yani Cella. Dipeluk kembarnya itu.

"Syukur alhamdulillah.. Tak lama lagi mama ngan papa dah nak ada cucu.." Ucap Datin Zameera pula.

"Edy jaga Yona elok-elok tau.. Kalau Edy ada kerja luar, hantar je Yona ke sini.." Sambung Datin Zameera lagi.

"Baik mama.. Insyaallah.." Balas Edry Mann.

Mereka sekeluarga menikmati makan malam itu.

******

Hi Baby Yani..  Miss you so much.. Can I see you?

Whatsapp daripada nombor tidak dikenali itu dibacanya berulang kali. Tidak bergambar.

"Siapa pula ni?"

Yani Cella termenung sejenak.

"Jack????"

It's you Jack?

Yani Cella gembira. Terlalu gembira.

Jack Calling...

"Hello Yani Cella.."

"Yes Jack.. How are you.."

"I'm good.. You?"

"Good.. Hmmm sorry about yesterday.. Hmmm.. I nak cepat.."

"Ouhhh it's okay baby.. Hmmm.. Baby.. I miss you.."

"Jack, you kan dah ada girlfriend.. Ermmm.. I tak nak rosakkan hubungan you all.."

"What??? Girlfriend??? Oouhhh.. Lisa.. She's my cousin.. I rapat dengan dia.. Hari tu I temankan dia cari barang-barang pernikahan dia laaa baby.. Oooouuhh.. I see.. You bukan rushing kan masa tu? You jealous.. Right????" Jack menduga.

Yani Cella terpempan. Di antara malu dan gembira.

"Baby, besok I nak jumpa you.. I jemput you okay.."

"But Jack.."

"No.. No.. No.. I tak nak dengar apa-apa alasan.. I rindukan you.."

"Jack.."

"You bersiap.. Jam 10 I ambil.."

"Jack.."

"Bye baby.. Love you.."

Yani Cella juga sebenarnya tidak sabar menemui lelaki yang dirinduinya itu.

******

"Yona pregnant???" Danial terperanjat bila terdengar ibunya menerima panggilan daripada Edry Mann.

"Sial!!!! Dahlah dulu kau pernah mengandung benih aku, ni benih adik aku pula!!! Jangan-jangan benih negro tu pun pernah.. Yona.. Yona.." Danial sangat geram dengan bekas kekasihnya itu.

Danial ingin melakukan sesuatu untuk kepuasan hatinya sendiri.

Dua Belahan JiwaWhere stories live. Discover now