Aku nak kau datang homestay aku malam ni.. (W)
Ruhaila membaca pesanan WhatsApp itu.
Kenapa tak balas? (W)
Hmmmm.. I tak larat lah you.. Tadi pun I call staff you hantarkan makanan kat bilik.. (W)
Aik.. Kenapa tak larat?? Dah koyak ke? 😏 (W)
Sakitlah Dan!! (W)
So what??? Aku nak malam ni kau datang homestay aku!!! Aku nak pakai bontot engkau lagi.. Tadi aku belum puas.. 😏 (W)
I datang tapi please jangan jolok lubang bontot I lagi.. Pedih.. 😣 (W)
Datang!!! Aku tunggu!!!!" (W)
********
"Mak Mah, Yona teringin nak makan Nasi himpit dengan kuah kacang.." Kata Yona pada orang gaji mereka, Mak Mah.
Orang tua inilah yang menjaga dia dari dulu. Setiap kali orang tuanya berjalan meninggalkan rumah, Mak Mah lah yang menyiapkan segalanya. Segala apa yang berlaku di rumah itu juga diketahui Mak Mah.
"Amboi Yona.. Raya lama lagi.. Macam-macam diminta.." Mak Mah ketawa mengusik Yona Fella yang sudah dianggap sebagai cucu sendiri.
"Alaaa.. Please Mak Mah.." Aksi manjanya membuatkan orang tua itu tersenyum.
"Apa-apa saja untuk Yona.."
"Makasih Mak Mah.." Dipeluknya orang tua itu.
Tiba-tiba..
Blueerrrkkkkk...
Yona Fella berlari ke sinki dan memuntahkan segalanya.
Mak Mah terkejut.
"Yona, Yona kenapa? Demam?" Cemas Mak Mah dengan keadaan Yona Fella.
"Takpe Mak Mah.. Mungkin Yona tersalah makan kot.." Dia menipu.
"Dah.. Yona pegi naik atas.. Berehat.. Nanti Mak Mah kejut.."
Mak Mah seakan dapat menghidu sesuatu.
*********
"Aduh.. Panasnya kat Malaysia ni.. Hmmm nasib baik atas urusan kerja.. Kalau tak, memang taklah aku pegi sini.."
"Ingat tau.. Jaga diri.. Jangan cair hati.. Jangan tinggalkan mommy.."
Kata-kata itu terngiang-ngiang di cuping telinganya.
YOU ARE READING
Dua Belahan Jiwa
Randomkenyataan yang amat menyakitkan.. Sebab percaya kau kecewa.. mungkin kau buta.. mungkin dia yang buta.. Hidup tanpa didikan agama, tanpa dipeduli orang tua sememangnya sukar. Kehidupan menjadi terumbang-ambing. Banyak duit pun tidak berguna jikalau...