Pertemuan

8.4K 71 6
                                    

"Yona sengaja buat semua ni? Nak sakitkan hati abang? Tidur dengan abang, pastu tidur dengan mamat negro.. Tak puas cari pula Edy and tidur dengan dia?? Nak rasa semua batang??"

"What??? Eh, mulut abang baik-baik sikit.. Yona tak tau pun korang adik beradik.."

"Eleh.. Yelaaa tu.. Mustahil tak tau.." Sinis sindiran Danial.

Danial cuba menyentuh wajah Yona Fella.

"Eh janganlah abang!" Elak Yona Fella. Dia seorang di rumah. Edry Mann masih belum pulang.

"Tak nak jemput abang masuk?" Usik Danial sambil matanya sengaja merenung lurah tetek Yona Fella yang semakin berisi.

"Baliklah.. Yona ada kerja nak buat.." Katanya sambil mahu melangkah masuk ke rumahnya.

"Yona.. Please.. Abang masih ada benda nak bincang.." Rayu Danial.

"Jangan ganggu hidup Yona lagi. Nanti Edy akan fikir yang bukan-bukan. Cerita kita biarlah berlalu.. Jangan diungkit lagi. Kita masing-masing ada kehidupan sendiri.. Ruhaila tak lama lagi bersalin.. Jagalah diorang.."

Pantas Danial menyentuh jemari Yona Fella yang sedang mengunci pintu pagar rumahnya. Yona Fella terperanjat. Ditariknya tangannya.

"Baliklah.." Yona Fella dengan pantas menutup pintu rumahnya. Jantungnya berdebar.

*******

"Dan.. You dari mana?" Soal Ruhaila.

"Pegi pejabat pos tadi.. Kenapa?" Danial mengucup dahi Ruhaila.

"Nothing.. Tadi Edy ada pegi sini.."

"Buat apa?"

"Mama nak kirim udang butter untuk Yona.."

Danial hanya diam. Dalam benak fikirannya selalu memikirkan kenapa Ruhaila tidak mengenali Yona Fella. Mungkin kerana kejadian hari itu berlaku sepantas kilat. Itulah sebabnya Ruhaila tidak mengenali Yona Fella.

"Dan.." Ruhaila memanggilnya.

"I nak.."

Danial tidak membuang masa. Kerana dia juga menginginkan selepas bertemu Yona Fella tadi. Nafsunya tidak terkawal.

Mereka melempiaskan nafsu berahi mereka sehingga mencapai titik kepuasan.

******

"Yani Cella.."

Satu suara yang dirinduinya. Hampir suara itu di cuping telinganya. Hingga boleh terdengar desahan nafas itu.

Yani Cella menoleh. Hatinya berdebar.

Di hadapannya berdiri seseorang yang amat dirinduinya. Jack.

Ingin dipeluknya lelaki itu tetapi kehadiran seorang gadis yang tiba-tiba meluru ke arahnya dan memeluknya membuatkan Yani Cella kecewa.

"Erm.. Jack, I.. I have to go.. Bye.."

Yani Cella berlari meninggalkannya. Hatinya hancur. Harapannya punah. Jack sudah pun melupakannya.

Yani Cella segera masuk ke tandas dalam pasar raya itu. Airmatanya menitis.

"Aku tak sempat pun nak tanya khabar kau.." Airmatanya menitis lagi.

Sementara Jack masih termangu. Yani Cella mengelak daripadanya.

"Apa salah aku?"

Dua Belahan JiwaWhere stories live. Discover now