Berfikir

8.3K 51 9
                                    

"Penatnya.. Dahlah panas.. Hmmm.. Nasib baik best.. Yang tak bestnya ada jantan keparat tu!!!" Bentak Yani Cella dalam hati.

Yani Cella  jatuh hati pada keindahan Mabul di  senja hari.

Indah.

"Yona

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yona.. Malam ni makan dengan abang ye.. Abang belanja.. Yona suka makan udang bakar kan..? Nanti abang pesan awal.."

Yani Cella tercengang.

"Udang?? Woi.. Aku tak makan udang dan yang sewaktu dengannya laaa.. Aku ada alergic.. Alahai..."

"Yona sudi kan?"

"Errmmmm.. Wife kau tak ajak sekali??"

"Yona... Abang.."

"Hmm.. Tak payahlah.. Aku taulah nak pegi cafe ni kalau aku lapar.. Tak payahlah nak sweet-sweet ajak aku.. Kau layan wife kau jer laaa.."

"Yona.."

"Aku nak balik bilik.. Nak mandi.. Bye.."

"Yona!!"

Yani Cella terus melangkah meninggalkannya.

"Shittt!!!" Danial geram.

******

"Siapa aku nak minta tolong ni wei..?"

Yani Cella bingung.

"Danial dah bagi peluang kat aku kot untuk aku jahanamkan dia.. Hmm. Boyfriend.. Mana aku nak cari?????"

"Jack!!!!! Yes!!!! Jack!!! Ex boyfriend Yona.."

Yani Cella mengambil keputusan untuk menghubungi Watie.

Hello  Watie..

Hello.. Haaaa Lala.. Kenapa? Okay tak?? Best tak sana?"

"Best.. Perrrghhh.. Best menyamar jadi Yona ni.. Tapi tulah.. Aku takut diorang dapat tahu aku menyamar.. Watie.. Emmm.. Kau masih contact dengan Jack tak? Ex boyfriend Yona.."

"Ehhh kenapa Lala..?" Watie agak pelik mendengarnya.

"Kau ada nombor fon dia tak? Aku nak kenakan dialah.." Yani Cella berbohong.

"What????"

"Please Watie.." Rayunya.

"Hmmm.. Kejap aku check.. Nanti aku chat kau okay.."

"Thanks Watie.. Please janji dengan aku.. Ni rahsia kita berdua saja okay.. Nanti aku belanja engkau terbang pegi Turkey. Amacam? Deal??" Yani Cella cuba meyakinkan Watie.

"Wow!!!! Turkey???? Wokay!!!!" Watie sangat teruja mendengarnya.

"Thanks.."

"Welcome.."

*******

K

uala Lumpur

"Aku rasa aku dah jatuh cintalaaaaa.. Eh aku nak kahwinlaaaa.."

Edry Mann gila bayang. Dia terbayang-bayang wajah manis itu.

"Masa lalu kau aku boleh terima

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Masa lalu kau aku boleh terima.. Aku tak tau apa yang specialnya engkau ni.. Hmmm.."

Ditatapnya gambar gadis itu lama.

"Aku tak kisah.. Aku nak luahkan jugak.. Aku sanggup tunggu kau habis study, kita kahwin.."

Edry Mann ketawa sendiri.

"Dah gila aku ni.."

******

013-820 2440
Jack @ Azeem Ariffin
**ni nombor dia. (W)

Thanks.. (W)

Welcome.. (W)

"Amboi... Nama dah manis, tiba2 pegi Jack.. Aku dah lama hidup kat tempat orang, belum terfikir lagi nak pakai nama Britney Spears.. Hmmmm.."

Yani Cella terketawa.

"Now.. Aku akan hubungi and minta tolong dengan kau.. Harap-harap kau dapat tolong aku.. Engkau je harapan aku sekarang Jack.. Walaupun kita terpaksa berpeluk atau bercium, aku sanggup.. Demi membuatkan Danial sakit hati!!!"

Yani Cella mulai mengatur strateginya.

Dua Belahan JiwaWhere stories live. Discover now