Sakit

9.1K 71 10
                                    

"Abang, Yona betul-betul tak berdaya laaa bang.." Yona Fella mengadu kepada suaminya Edry Mann.

"Alaaa sayang.. Janganlah macam ni.. Kita pergi klinik eh.."

"Tak usahlah bang.. Yona rehat je.."

"Sayang.. Please.. Kita pegi eh.." Pujuk Edry Mann.

"Hmmm.. Okay. Okay.." Panjang muncung Yona Fella tanda protest.

"Alolo... Comelnya.." Usik Edry Mann sambil mencuit hidungnya.

Yona Fella tersenyum. Rasa sakit itu seakan dirasakannya hilang sementara.

******

"Yona!!!! Yona!!!! Buka pintu ni!!! Ni abang ni.. Buka sayang!!!!"

"Excuse me encik.. Hmmm diorang keluar tadi.. Katanya ke klinik.. Hmmm boleh saya tahu encik siapa?" Tegur jiran sebelah Edry Mann. Sudah terlalu lama lelaki itu terpekik-pekik di luar pagar rumah itu.

"Klinik?? Kenapa?? Siapa sakit??" Soalnya cemas.

"Puan Yona.. Hmmm encik siapa???"

Lelaki itu terus masuk ke dalam perut keretanya dan memecut laju meninggalkan perkarangan rumah itu.

"Klinik mana abang nak cari Yona?" Kusut fikiran memikirkannya. Ditambah pula dengan kerisauan.

Beberapa jam sebelum itu ada berlaku pertengkaran antara Danial dan Ruhaila.

"Hubby, I kena balik JB besok.. Adik I ambil.. Mom I suruh I berpantang kat sana.."

"Ehh.. You dah kenapa?? Dah janji dengan mama kan hari tu nak berpantang kat sini.."

Sebenarnya Ruhaila menukar rancangannya kerana risau dengan nafsu kuda Danial. Semenjak beberapa hari ini, Danial kerap mengajaknya melakukan seks. Memang doktor ada menyarankan juga melakukan seks ketika hamil, tapi nafsu Danial sangat kuat. Kadangkala Danial bertindak ganas. Menyakitinya.

"Hubby, please laaa faham I.. I nak mom yang jaga I.."

"So, maksud you, you tak percayakan mama untuk jaga you??? Macam tu??" Danial mula menyinga.

"Hubby, bukan macam tu.."

"Enough!!! Ke baby tu bukan baby I??"

"Danial!!! You dah melampau!!! Selama ni I sabar je waktu kita main, you sebut nama pompuan lain.. I know kalau you bayangkan you tengah sedap dengan pompuan lain!!! And I know, you tak pernah pun cintakan I!!  Silap I gatal pegi goda you dulu Danial.. Kalau I tau, I takkan cari you!!!" Ruhaila mula meluahkan segalanya. Airmatanya mengalir deras.

"Huh!!!! Baguslah kalau kausedar.. Eh kalau kau nak tau, kaulah punca semua ni Ruhaila!!! Kalau kau tak datang cari aku dulu, mintak henjut ngan aku dulu, aku mesti dah bahagia sekarang dengan wanita yang aku sayang.. Tapi kau sengaja rosakkan kebahagiaan aku.. Aku dah kehilangan orang yang aku sayang.. Baby kami pun dah tiada!! Dia sangat bencikan aku!!! And lebih menyakitkan, dia kahwin dengan darah daging aku sendiri!!!! Kau apa tau???!! 

Ruhaila terpempan. Hatinya berdebar dengan ayat terakhir Danial.

"Darah daging???"

"Kau nak pergi sangatkan? Haaa pergilah!!! Aku tak kisah!!!"

Danial meninggalkannya.

******

"Your wife takde apa-apa yang serius.. Cuma dia perlu berehat yang secukupnya. Jangan stress."

"Thanks doc.."

"You're welcome.."

*******

"Sayang, abang nak ke rumah papa lepas ni, sayang nak ikut?"

"No la bang.. Abang hantar Yona pegi rumah papa Yona je lah.. Rindu nak jumpa diorang.."

"Okay sayang, abang hantar Yona dulu, lepas tu abang nak singgah rumah jap ambil barang-barang abang untuk photoshoot nanti, then baru abang jalan pegi rumah mama.."

Yona Fella cuma tersenyum. Dia gembira dengan apa yang dimilikinya kini. Suami yang sangat melindunginya, menyanyanginya dan menyintainya sepenuh hati.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Dua Belahan JiwaWhere stories live. Discover now