Masa terus berlalu..
2 tahun selepas itu
"Happy Birthday Edy!!!!" Ucapan dari Yona Fella.
"Thank you sayang.." Edry Mann mengusiknya.
"Nakal.. Kek ni saya yang buat tau.."
(Promote kek buatan sendiri.. 😌😆)
"Wow.. Seriuslah.." Usiknya lagi.
"Malaslaaa awak ni.."
"Alololo.. Dah dah lah merajuk tu.. Iyelaaa.. Saya tau awak memang telented.." Pujuknya.
Yona Fella tersengih-sengih mendengarnya.
"Saya nak awak jadi isteri saya.." Luah Edry Mann secara tiba-tiba. Dan suasana menjadi hening seketika.
"Huh?? Awak memang suka buat lawak kan..?" Hati Yona Fella berdebar.
"Lama saya tunggu awak tau.. 'Jaga' awak.. Now, saya mesti luahkan.." Edry Mann masih dalam 'sesi meluah'.
"Edy.. Ssa..ya.." Sebenarnya Yona Fella menunggu detik-detik ini.
Hubungan mereka sebelum ini sangat rapat. Mesra. Edry Mann memang menjaganya. Melindunginya. Ayah dan ibu Yona Fella juga tiada masalah dengan hubungan akrab mereka. Begitu juga orang tua Edry Mann.
"Yona.. I love you.. Please tell me that you love me too.."
Yona Fella bingkas bangun tetapi tangannya ditarik Edry Mann.
"Izinkan Edy menjaga dan melindungi Yona sepanjang hayat Edy.."
Yona Fella tenang dengan ayat yang dilafazkan Edry Mann sebentar tadi. Hilang sudah 'saya' dan 'awak'. Yona Fella selesa mendengarnya.
"Edy.. I love you.. Thanks sebab ikhlas dengan saya.."
"No!!!! Please.. I want call you 'sayang' actually.. Start from now, Yona is my sayang.. And me, 'abang'.." Seraya dengan itu, satu ciuman daripada Edry Mann singgah di bibir munggilnya untuk pertama kali dalam hubungan mereka.
Yona Fella tidak menolaknya. Ciuman itu berlangsung tidak lama. Edry Mann menghentikannya.
"No sayang.. Sepatutnya kita kena tunggu our first night.. Hmm.. Sayang, abang akan uruskannya secepat mungkin our marriage.."
Edry Mann sangat teruja. Ini adalah merupakan hadiah hari jadi paling bermakna di dalam hidupnya.
*******
Balik tau.. (W)
Of course.. Gila aku tak balik???? Congratulations my twin.. 💝💝 (W)
Thanks.. Aku tak sangkalah Lala.. (W)
Eh.. Setia pada yang satu tau.. 😆😆 (W)
Errmmm.. Kau pula??? Apa cerita? (W)
Aku macam ni lah.. 😆😆 (W)
Carilah boyfriend.. (W)
Iyela tu.. Eh.. Nanti sambung chat.. Nak to long mommy masak.. Kirim salam tau kat mama and papa.. Mak Mah too.. (W)
Okay.. Insyaallah.. Take Care.. Love you.. (W)
Love you more ♥♥♥ (W)
Yani Cella melepaskan sebuah keluhan berat.
"Jack.. I miss you.."
Dan kenangan malam yang indah di Nusakuya Resort itu kembali menerpa.
YOU ARE READING
Dua Belahan Jiwa
Diversoskenyataan yang amat menyakitkan.. Sebab percaya kau kecewa.. mungkin kau buta.. mungkin dia yang buta.. Hidup tanpa didikan agama, tanpa dipeduli orang tua sememangnya sukar. Kehidupan menjadi terumbang-ambing. Banyak duit pun tidak berguna jikalau...