Hello..
Ye datin..
Mak Mah kat mana? Tadi saya banyak kali call rumah..
Emmm.. Sa..saya kat pasar.. Beli lauk sikit..
Oooo.. Yona mana?
Aaa.. Yona pun keluar tadi.. Jumpa kawan katanya..
Ooo.. Ok lah Mak Mah.. Sampaikan salam saya kat Yona ye..
Insyaallah..
"Siapa Mak Mah?" Soal Yani Cella.
"Mama kamu.."
"Ooo.." Yani Cella tidak berminat untuk tahu selanjutnya.
"Yona dah sedar?"
"Belum lagi Mak Mah.. Haaaa.. Ni nak bagitau, Lala nak masuk kerja kejap lagi.. nanti kalau Yona dah sedar, call Lala tau.."
"Baiklah Lala.. Hati-hati.."
*******
"Aku harap kau tak buat hal lagi!!! Aku kahwin dengan kau pun sebab aku masih belum puas sakitkan engkau.. Kau jangan harap aku nak belai-belai kau. Kalau iya pun aku belai, aku nak kau tau kalau aku tengah bayangkan kekasih aku.. Lagi satu, engkau tak payah nak heboh-hebohkan 1 resort ni pasal kita kahwin. Ingat!!!" Amaran keras dari Danial. Ruhaila hanya diam membelakanginya.
Danial baru selesai mengerjakannya. Langsung tidak terbit rasa simpati kepada isterinya itu. Isteri. Janda. Isteri.Ruhaila amat menyesali segala perbuatannya. Dia menyesal pergi menemui Danial. Namun segala-galanya sudah terlambat.
********
"Cantik.. Tapi tulaaa.. Tak tau jaga diri.. Hmm.. Tapi aku kesianlaa dekat budak tu.. Kurang ajar betul pakwe dia!!! Dapat body sedap macam tu, henjut keluar masuk, pancut dalam, hamil, tinggal!!! What the fuck?????!!!"
"Aku kalau dapat awek macam tu, aku kahwin jer.. Confirm malam tidur lena.. Apa lagi yang kurang sampai jadi macam tu???? Keguguran atau digugurkan??? Hmmmm.. Kalau keguguran, kesiannya kat budak Yona tu.. Tapi kalau digugurkan, haaaa ni aku geram!!!! Nanti aku akan cari tahu pasal ni.."
Edry Mann mengahabiskan sisa rokoknya.
Ada sesuatu yang menarik hatinya untuk mengenali Yona Fella.
YOU ARE READING
Dua Belahan Jiwa
Randomkenyataan yang amat menyakitkan.. Sebab percaya kau kecewa.. mungkin kau buta.. mungkin dia yang buta.. Hidup tanpa didikan agama, tanpa dipeduli orang tua sememangnya sukar. Kehidupan menjadi terumbang-ambing. Banyak duit pun tidak berguna jikalau...