06%

97 12 0
                                    


“ kenapa muka kau monyok je dari tadi. Takut aku ” tegur Hyunbin setelah beberapa minit Kitae berseorangan di dalam kelas ini.

Sekarang merupakan waktu rehat. Jadi memang wajarlah kelas akan kosong.

Susu kotak berperisa coklat Hyunbin letak di atas meja Kitae.

Kitae terus mengambil susu tersebut lalu dibuka dan diminum. Dalam beberapa saat sahaja susu tersebut sudah habis.

Kotak susu yang kosong direnyuk dan dihentak pada meja. Dia membayangkan kotak susu tersebut adalah Yoochan.

Dia masih geram dengan Yoochan.
Yoochan yang memprovok dia dahulu.
Tetapi mengapa semua orang hanya mempedulikan kecederaan yang dialami oleh Yoochan?

Mereka langsung tidak memahami dirinya.
Termasuklah Jisoo sunbae!

“ dengar cerita Jisoo sunbae bawa Yoochan ke bilik sakit ” cerita Hyunbin.

“ ada aku kisah? ” ujar Kitae selamba.

Dia meletakkan kepalanya di atas meja. Kedua-dua belah telinganya ditekup. Dia tidak mahu mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut Hyunbin.

Menyakitkan hati sahaja!
Amarahnya pada Yoochan juga masih tidak hilang.
Hyunbin sengaja mahu menaikkan lagi kemarahannya.

Mata Kitae dialihkan untuk melihat ke luar tingkap. Kelihatan ramai pelajar lalu lalang di luar bangunan ini.

Secara tiba-tiba matanya tertangkap kelibat Jisoo. Jisoo sedang bersama dengan Jennie sunbae, Lisa dan juga Chaeyoung.

Mata Kitae membulat.

Chaeyoung? Park Chaeyoung?

Fikiran Kitae berhenti buat seketika. Dia tak tahu pula Chaeyoung berkawan rapat dengan Jisoo.

“ kau tengok apa? ” tegur Hyunbin. Matanya juga dialihkan ke luar tingkap. Dia tersenyum penuh makna setelah mengetahui apa yang Kitae lihat.

“ oooh. Jisoo sunbae

Kitae menampar lengan Hyunbin kuat. Hyunbin mengaduh kesakitan. Suka benar Hyunbin menyakat dirinya.

“ Chaeyoung dan Lisa memang rapat dengan Jisoo sunbae. Mereka berempat masuk ke dalam kelab yang sama. Kelab pementasan drama ” beritahu Hyunbin secara tiba-tiba.

“ kenapa kau beritahu aku? ” soal Kitae.

Hyunbin mengangkat bahu dan keningnya. “ saja. Mana tahu boleh jadi maklumat yang berguna untuk kau ” ujar Hyunbin.

Kitae bangun dari duduknya. Kemudian kakinya melangkah keluar dari kelas.

Dalam diam dia tersenyum. Chaeyoung dan Lisa merupakan rakan sekelasnya. Jadi dia mempunyai peluang untuk bertanya kepada mereka berdua tentang apa yang Jisoo sukai.

Senyuman yang Kitae ukir mulai pudar secara tiba-tiba. Ini semua disebabkan pelajar lelaki yang sedang berdiri di hadapannya.

Lee Yoochan.

Wajah Yoochan yang dipenuhi lebam itu dipandang. Senyuman sinis terukir di bibir Kitae.

“ kau nak apa? ” soal Kitae berani.

Yoochan tersenyum mengejek. Kedua-dua belah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.

“ Jisoo noona. Jangan kacau dia ”

“ huh. Kenapa? ”

Yoochan terdiam.

“ sebab dia milik aku ”

Kitae menundukkan kepalanya ke lantai. Kedua-dua tangannya digenggam.

Dia rasa hobi Yoochan adalah menyakitkan hatinya. Rasanya lelaki itu ada penyakit mental. Penyakit yang suka melihatnya sakit hati.

Kitae mengangkat wajahnya. Matanya kembali merenung Yoochan.

may the best man win. We will fight for her ” ujar Kitae. Dia berjalan ke arah Yoochan. Sengaja dia melanggar bahu lelaki itu.

Biar Yoochan rasa tercabar.
Biar dia rasa sakit hati seperti sakitnya hati dia ketika ini.

°°°

Tbc

[ Sila tekan vote dan komen kalau anda rasa ff ni best ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Sila tekan vote dan komen kalau anda rasa ff ni best ]

[C] Hope Not Where stories live. Discover now