Minggu peperiksaan berjalan dengan lancar. Tiada langsung kemalangan yang menimpa Kitae dan Jisoo bagi menyekat mereka daripada mengambil peperiksaan.Kring!!
Bunyi loceng sebentar tadi menandakan telah tamatnya penderitaan para pelajar bagi menjawab kertas peperiksaan.
Mereka berpusu-pusu keluar dari kelas sebaik sahaja kertas peperiksaan mereka dikutip oleh guru yang bertugas.
Masing-masing mempamerkan wajah yang lega sebaik sahaja peperiksaan pertengahan tahun itu telah tamat.
“ soalan tadi susahlah. Ada soalan yang aku tak sempat nak jawab ”
“ aku lagilah. Aku main tinggal soalan yang susah tu. Malas aku nak fikir ”
“ eh, korang rasa susah? Aku rasa senang je ”
Itulah ayat-ayat yang Kitae dengar semasa dia sedang menunggu Jisoo di hadapan pintu pagar sekolah.
Tangannya dimasukkan ke dalam kocek seluarnya. Wajah tanpa riak dipamerkan.
Dia tidak kisah langsung dengan peperiksaan yang telah berakhir sebentar tadi. Semua kertas peperiksaan yang dia dapat ditinggalkan kosong.
Dia tiada hati mahu menjawab soalan-soalan tersebut.
Keputusan peperiksaannya pun tiada sesiapa yang kisah.
Ommanya, Puan Choi sibuk bekerja sebagai model manakala appanya, Tuan Kwak asyik memikirkan tentang bisnes dan abang tirinya.
Mereka berdua langsung tiada masa untuk Kitae. Jadi, dia pun mengambil keputusan untuk membuat endah tidak endah dengan keputusan peperiksaannya.
Kitae melambaikan tangannya sebaik sahaja matanya tertacap kelibat Jisoo. Bibirnya mengukirkan senyuman sehingga terlihat lesung pipitnya.
Kim Jisoo.
Gadis ini telah berjaya membuatkan hidup dia bertambah gembira.
Dia tidak pernah berasa segembira ini selama dia hidup di dunia ini.Jisoo berjalan mendapatkan Kitae. Kemudian, tangannya terus memukul badan Kitae sehingga lelaki itu terjerit kecil.
Kesemua pelajar yang lalu-lalang di situ memandang pelik ke arah mereka berdua.
“ yah, Kwak Kitae. Aishh jinja. Paboya! ” jerit Jisoo.
Kitae memegang kedua-dua lengannya Jisoo. “ ahh, waeyo? ” terkerut-kerut dahi Kitae menyoal Jisoo.
Yelah, secara tiba-tiba sahaja Jisoo memukulnya tanpa memberi sebarang tanda. Setahunya, dia tidak membuat apa-apa kesalahan yang membuat gadis ini marah pun.
“ Chaeyoung kata awak tidur sepanjang jawab kertas peperiksaan. Yah, tulis jelah apa-apa pun dalam kertas tu. Itu pun susah ke?! ” marah Jisoo lagi. Dia menepis tangan Kitae yang memegang lengannya.
“ bukannya ada sesiapa kisah pun dengan keputusan peperiksaan saya ” balas Kitae, riak wajah yang selamba ditunjukkan kepada Jisoo.
“ lagipun ini baru peperiksaan pertengahan tahun. Kalau saya gagal pun tak apa. Tiada sesiapa yang marah ”
Jisoo terkedu mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut Kitae. Mata bundarnya merenung wajah lelaki itu.
Sepanjang dua bulan mengenali lelaki ini, dia dapati yang Kitae seorang anak yang tidak dipedulikan oleh keluarganya. Tetapi, lelaki itu langsung tidak merungut dengan keadaannya. Malah, dia selalu menyembunyikan perasaan sebenarnya dengan mengukirkan senyuman.
Dia juga mengetahui serba sedikit tentang kehidupan Kitae yang agak keseorangan daripada Hyunbin.
Mulut Jisoo seperti mahu berkata sesuatu untuk menenangkan hati lelaki ini. Namun, satu patah perkataan pun tidak boleh dia suarakan.
Dia hanya mampu merenung wajah Kitae itu.
Matanya beralih melihat tangannya. Secara perlahan-lahan tangannya menyentuh tangan milik Kitae.
Mata lelaki itu melihat tangannya yang disentuh oleh Jisoo lalu matanya memandang Jisoo.
“ there someone who cares about you. Naleul (me) ”
°°°
Ting!
Someone has post an announcement
at the school wall.lvxchven
I'm here to tell you guys something that will make you surprise.Do you know Kwak Kitae?
It is surprising if you don't know him.
He is school troublemakers and Kim Jisoo's boyfriend.Hmm, I don't know if he famous or not.
But I want to tell you something.He is son to Mr. Kwak Kun.
He also a son to Madam Choi Jiwoo.
Yes, the famous model, Choi Jiwoo.But the most surprising thing is Choi Jiwoo is the second wife to Mr. Kwak.
Lelaki itu tersenyum sinis selepas membaca perkara yang telah ditaip dan dipost di laman buletin sekolah.
Pasti keadaan sekolah esok akan kecoh dengan berita ini.
Dan paling penting, mesti Kitae akan berasa tertekan dengan reaksi yang akan diberikan oleh para pelajar kepadanya.
Dia suka apabila Kitae begitu.
Dia gembira.
Hahahahahah.°°°
Tbc
Korang dah boleh agak kut siapa yang post announcement tu
[ Sila tekan vote dan komen kalau anda rasa ff ni best ]
YOU ARE READING
[C] Hope Not
FanfictionDia suka dia. Mereka bercinta. Kemudian berpisah. ❝ You need to meet someone better than me and be happy But I hope not to the point where you forget me ❞...