33%

61 9 0
                                    


The next day—

Jisoo membuka lokernya seperti hari-hari yang biasa. Sekeping sampul surat terjatuh dari lokernya. Dia segera mengambil sampul surat tersebut.

Sampul surat tersebut dibelek-belek. Matanya tertacap pada tulisan yang terdapat di bahagia belakang sampul itu.

To: kim jisoo ʕっ•ᴥ•ʔっ

Jisoo mengerutkan dahinya. Kepalanya melihat keadaan sekeliling untuk mencari individu yang telah meletakkan surat ini di dalam lokernya.

Tetapi hampa. Dia seorang pun pelajar yang berada di situ pada masa ini memandangkan hari masih awal.

Tangannya Jisoo segera membuka sampul tersebut. Terdapat sekeping kertas. Kertas yang berada di dalam sampul dibaca.

Annyeong Jisoo–ahh

Saya kena pindah ke New Zealand pada hari ini. Ketika awak baca surat ini, kemungkinan besar saya dah berada di Airport. Maaf sebab tak dapat beritahu awak. I don't want you to be sad.

Remember what I say when we were break up? Please forget about it. you can forget me when you meet someone new.

I know it is so hard for you to forget about me. But, I beg to you. Please forget everything about me and our memories.

Our memories, please consider it as your bad dreams.

Yeah, it is hard for me too.
Everything about you is so precious to me.
Especially your smile.

Please smile more.
And one more thing.
Remember, this is only a puppy love.
So don't take this thing so serious.

Lastly, good luck for your final exam.
You can do it, my love.

From: kwakki

^_________^

Jisoo menyandarkan badannya pada loker. Surat daripada Kitae diletakkan pada dadanya.

Dia memejamkan matanya serapat-rapatnya. Air matanya yang ditahan-tahan selama ini mula mengalir.

“ Kwak Kitae pabo! ” gumam Jisoo perlahan.

°°°

Flashback—

Kitae keluar dari kereta. “ jangan lama-lama tau Kitae ” pesan Mak Cik Lee.

Kitae mengangukkan kepalanya lalu pintu kereta tersebut ditutup rapat.

Hari ini, dia dan Mak Cik Lee akan berangkat ke Auckland, New Zealand atas arahan Tuan Kwak sendiri.

Kitae tidak pasti mengapa Tuan Kwak memberi arahan sedemikian, tetapi dia rasa Tuan Kwak meminta dia berbuat begitu kerana bersebab.

Kitae rasa Tuan Kwak mahu melindungi dirinya daripada diserang oleh wartawan atas semua kejadian yang berlaku termasuklah kejadian dia ditikam dan kematian ommanya, Puan Choi.

Sampul surat yang berada di tangannya dilihat buat seketika.

Dia mengeluh perlahan.

Kakinya melangkah memasuki kawasan sekolah.

Hari masih gelap. Jarum jam baru menunjukkan pukul 6.20 pagi. Jadi, keadaan di sekolah senyap sunyi kerana para pelajar dan guru masih sedang tidur lena di rumah.

Kitae berhenti melangkah apabila tiba di hadapan loker milik Kim Jisoo. Loker tersebut dia tenung lama.

Bibirnya mengukirkan senyuman pahit.

Mindanya secara tiba-tiba mengulang kembali kesemua kenangan antara dia dan Jisoo.

Dari pertemuan pertama sehinggalah pertemuan yang terakhir.

Kitae masih ingat jantungnya berdegup dengan kencang sewaktu pertama kali terserempak dengan Jisoo. Mereka berdua bertentang mata buat seketika. Dia berasa kejadian tersebut seakan-akan baru terjadi semalam.

Kitae menyelitkan surat tersebut ke dalam loker Jisoo.

“ be happy Jisoo—ahh. I'm not a better person for you ” ujar Kitae perlahan. Kemudian, kakinya perlahan-lahan mula beredar dari situ.

Dia perlu melupakan semua perkara yang berlaku di sini.

Dia perlu untuk memulakan hidup baru New Zealand.

°°°

Tbc

[ Sila tekan vote dan komen kalau anda rasa ff ni best ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Sila tekan vote dan komen kalau anda rasa ff ni best ]

[C] Hope Not Where stories live. Discover now