21) Halloweenský ples v Bradavicích

978 27 0
                                    


21) Halloweenský ples v Bradavicích

Harry obklopen z levé strany Ginny a z pravé Hermionou pyšně scházel po pohyblivém schodišti. Neplýtval lichotkami k oběma dívkám. Hermiona coby královna noci a oproti ní Ginny celá v bílém, symbolizující královnu víl. I ona měla mušelínové šaty, avšak v bílé barvě, která nádherně korespondovala s jejími zrzavými vlasy. Ginny si je nechala volně splývat po zádech. I ona měla ve vlasech vpletená kvítka, stejně jako šaty ve sněhově bílé. Přes oči měla bílou škrabošku posetou jemnými perličkami a bílé páskové boty.

Harry byl oblečen do rudého fraku s černou saténovou vestičkou, bílou hedvábnou košilí, doplněnou černým saténovým motýlkem. Jeho lakovky zářily ve světle jako dvě černé perly. Hermiona mu změnila tvar jeho brýlí z kulatých na obdélníky s ostrými hranami.

Ron byl oblečen do pirátského kostýmu s páskou přes levé oko. Oblečení měl sladěno do nebelvírských barev – zlatá a červená. Levandule měla na sobě kostým orientální břišní tanečnice v sytě červené, doplněné velkým množstvím zlatavých cingrlátek, které zvonily do rytmu pohybu jejího těla. Neville byl oblečen do černého fraku a s upířími zuby v ústech, cylindrem na hlavě a širokou pláštěnkou vypadal úchvatně. Jak Harry trefně poznamenal:

„Neville, jsi úplně jako Hrabě Drákula!" ostatní se po něm nechápavě otočili a tak Hermiona hned doplnila: „To je mudlovská postava z hororových příběhů, která zosobňuje upíra!"

Ostatní už chápavě kývali hlavami.

O chvíli později stanula celá skupinka ve vstupních dveřích Velkého sálu. Strop byl očarován tak, že vypadal jako noční obloha a svíce, které zářily u stropu jako hvězdy. Některé z nich dokonce tvořili i úplná souhvězdí, jak poznamenala Hermiona. Od stropu a po stěnách byly na několika místech zavěšeny pavučiny. Kolejní stoly byly nahrazeny menšími kulatými stolky po obvodu celého sálu. Mezi nimiž byly umístěny obří vyřezávané dýně, které osvětlovaly podlahu z hlazeného kamene. Vzduchem létali malí skřítkové, vílenky, malé čarodějnice na košťatech a netopýři. Vše sice působilo ponurým dojmem, ale plně to odpovídalo tématu plesu. Na stupínku, kde sedí profesoři, bylo několik menších bufetových stolů, obložených různými dobrotami a nápoji. Profesoři nyní seděli v levé zadní části u několika menších stolků. Nad nimi byl balkón, který momentálně sloužil jako orchestřiště. Naproti němu na druhém balkóně si chystala svou aparaturu oblíbená kapela kouzelnické mládeže ‚Sudičky', kterou Brumbál oslovil před několika měsíci a domluvil se na této produkci.

Skupinka našich kouzelníků vstoupila do sálu a přešla k volnému stolu na pravé straně. Bylo to zhruba v polovině sálu, téměř na hranici tanečního parketu, který byl utvořen pod stupínkem. V pravé části stupínku se stále nacházel řečnický pult, k němuž se pozvolna blížil ředitel školy. Cestou se zastavil u několika studentů ledabyle postávajících a povídajících si. Harry galantně usadil své dvě společnice. Sám si sedl vedle Ginny, vedle něho Ron, který po své pravici usadil Levanduli. A mezi Levandulí a Hermionou vzal místo Neville, který se k nim připojil na schodišti.

Brumbál došel k pultu a svým zvýšeným hlasem si vyžádal pozornost všech přítomných. Srdečně je pozdravil a přivítal. Pak gestem pokynul profesoru Kratiknotovi a jeho pěvecký sbor zahájil hymnou Bradavic tento ples. Mezi orchestrem a kapelou Sudičky byl rozdělen následující čas tak, že nejprve začne orchestr, který začne hrát první, a to především společenské tance. Po deváté hodině pak začnou hrát Sudičky jejich repertoár, který se kouzelnické mládeži tolik líbí. A po jedenácté je opět vystřídá orchestr, který ples také ukončí.

Nemožné skutečnostíKde žijí příběhy. Začni objevovat