Camellia POVHampir tiga hari aku terperap di bilik, akhirnya hari ini aku sudah sihat seperti biasa. Aku sudah boleh melakukan aktiviti harianku sebagai seorang isteri.
Aku bangun seawal 6.30 pagi untuk membuat sarapan pagi buat suami dan diriku sebelum masing-masing berangkat ke pejabat.
Sewaktu aku bangun tadi, Juan masih nyenyak tidur ditempatnya. Mungkin dia keletihan akibat percintaan hangat kami semalam diranjang. Celah pehaku sudah tidak sakit lagi. Bawahku sudah boleh menerima kunjungan sang juniornya pada bila-bila masa sahaja. Tak kisah sekerap mana pun dan aku lihat dia sa
ngat bahagia. Begitu juga dengan diriku.Pagi ini aku membuat spaghetti aglio olio bersama seafood. Dipadankan dengan oren jus dan cuppuchino panas.
Aku menghidangkan di atas meja. Setelah usai, aku naik untuk mandi dan bangunkan Juan.
Setelah sampai dikamar, aku melihat Juan masih nyenyak tidur.
Aku melangkah masuk kedalam bilik mandi untuk membersihkan tubuhku. Usai mandi, aku menyarung bathroop ketubuhku dan memasang tuala di kepalaku untuk mengeringkan rambutku yang basah.
Aku berjalan menghampiri Juan di atas katil. Aku duduk disisi katil sambil mengiringkan badanku, aku tunduk mendekatkan wajahku dengannya.
Wajahnya yang tidur nyenyak ku tatap dengan rasa sayang.'Kau terlalu tampan sayangku...' bisikku dalam hati.
Aku merapatkan bibirku dengan bibirnya yang merah merekah. Kulumat perlahan.. Tubuh Juan mula bergerak. Mungkin dia terjaga kerana sentuhan bibirku yang dingin kerana baru sudah mandi.
Matanya terbuka perlahan."Morning sayang..."ucapku sambil tersenyum melihat wajahnya yang berbirat bantal.
"Morning honey..." ucapnya sambil mencium bibirku.
Juan melihatku dari atas sampai ke bawah. Aku hanya melihat tingkahlakunya dengan pandangan yang datar. Ku tegakkan tubuhku dan duduk dengan selesa ditepi katil.
"Kenapa mandi tak ajak bie..hmm?" soalnya seraya duduk disisiku lalu turun dari katil. Aku hanya melihat gerak gerinya.
Belum sempat aku berkata apa-apa, dia dengan pantas mengendongku masuk kedalam bilik mandi."Arhh...."jeritku terkejut dengan tindakannya yang mengejut. Juan hanya terkekeh melihatku.
Sekali lagi kami melakukan olahraga pagi di dalam bilik mandi sebelum ke pejabat.**********
Juan POV
Pemandangan kota New York terlihat jelas apabila aku berada di aras 30, ruang pejabatku. Sejak aku memegang status suami, ini adalah hari pertama aku jejakkan kakiku dipejabat.
Awal-awal lagi aku diserbu dengan ucapan tahniah dari kakitangan pekerjaku. Ramai yang memuji kecantikan isteriku. Aku tidak cemburu, malah aku berbangga mempunyai isteri secantik dan selembut Camellia.Aku sendiri tidak menyangka isteriku dapat menerima diriku sebaik ini, walaupun aku tak nafikan ada perselisihan faham antara kami beberapa hari yang lalu.
Buat pertama kalinya, hari ini Camellia menyediakan sarapan pagi buatku. Takku sangka dia pandai menguruskan hal rumahtangga. Masakannya pun sedap. Ternyata aku tidak salah memilihnya sebagai seorang isteri.
"Hurmmm... Tuan Muda..." aku menoleh memandang kearah suara yang menegurku.
"Oh Ana.. ada apa?" Rupanya setiausahaku. Aku tak tahu sejak bila dia berdiri disitu.
"Hari ini Tuan Muda ada meeting pada jam 10pagi. Semua dokumen saya dah siapkan."
Aku menilik jam ditangan, sudah jam 9.30pagi, beerti aku masih ada masa 30minit."Baiklah.. sekejap lagi saya turun" balasku datar.
*********
Author POV
YOU ARE READING
LOVE at First Sight
Romance⚠ DON'T COPY MY STORY⚠ Cerita ini mengandungi unsur 18++ Pertemuan pertama tanpa sengaja antara Camellia Alihandro dengan Juancruz Rensende akibat kecelakaan di jalan raya mula menimbulkan perasaan aneh dalam hati salah seorang dari kedua pasangan i...