Part 42

1.5K 12 0
                                    


Author POV

Camellia berdiri merenung ke luar jendela. Terasa angin malam sepoi-sepoi menyapa tubuhnya yang hanya memakai lingerin hitam bertali halus dibahu separas lutut.

"Hey..buat apa kat sini, honey. Tak elok tau untuk ibu mengandung. Jom masuk" Juan melingkarkan tangan kekarnya di pinggang Camellia sambil mencium pelipis isterinya.

Camellia menoleh sekilas sambil mengukirkan senyuman.

"Kalau Mell tak nak?" Usik Camellia sambil menjeling ke arah Juan.
Juan menyeringai nakal.

"Tak nak ehh... dah pandai melawan cakap suami..." Juan dengan pantas mengendong isterinya naik keatas katil.

"Arkh..!" Jerit Camellia sambil ketawa.

Juan merebahkan tubuh Camellia di atas katil.

"Oo..sejak hamil ni, nakal eh"

Juan naik dan duduk di atas Camellia. Kedua tangan kekarnya ditekan antara kepala Camellia kiri dan kanan.
Dia tidak mahu menindih tubuh isterinya kerana dia tahu, ada nyawa lain dalam rahim isterinya sekarang.
Wajahnya didekatkan dengan Camellia. Iris hitamnya bertatap pandang dengan iris coklat gelap milik sang isteri.

"I love you baby.. i love you so much" luah Camellia sepenuh hatinya.

Cup!

Camellia mencium bibir Juan pantas.
Juan tersenyum gembira mendengar ucapan cinta dari isterinya.

"I love you more" balas Juan dengan pandangan yang menggoda.
Juan melumat bibir Camellia lembut.

Camellia menekan dada Juan sebagai isyarat berhenti.

"Kenapa sayang? Perutmu sakit?" Camellia terkekeh ketawa mendengar pertanyaan Juan seperti itu.

"Tak la.. bie duduk sini" arah Camellia sambil menepuk ruang katil yang kosong disampingnya.

"Duduk?" Camellia mengangguk perlahan.
Setelah melihat suaminya duduk dengan selesa, Camellia bangun dan duduk di atas pangkuan Juan. Entah kenapa, sejak dia hamil, dia suka duduk di atas pangkuan suaminya. Kedudukan begitu, terasa dia sangat dekat dengan suaminya.

Tangan halusnya memeluk erat tengkuk suaminya. Kepalanya diletakkan dicelah tengkuk Juan. Juan mengampu belakang isterinya dengan tangan supaya lebih selesa.

Juan senang dengan perlakuan isterinya. Sejak isterinya hamil, dia dapat melihat sikap Camellia bertambah manja dengannya. Kadang-kadang nak ke pejabat pun isterinya nak ikut. Juan tidak membantah. Dia lagi suka jika isterinya sentiasa berada disisinya.

"Baby.. boleh Mell tanya beberapa soalan?" Tanya Camellia memecahkan kesunyian.
Camellia mendongak memandang wajah suaminya. Pandangannya yang teduh dan sangat menyenangkan.

"Tapi, Mell nak bie jawab dengan jujur" tekan Camellia agak tegas disitu. Dia menatap dalam-dalam kedua bola mata Juan.

"O-okay.. bie cuba"

"Tak mahu cuba, tapi harus" tegasnya lagi.

"Ok.. cepat tanya. Bie dah tak sabar ni" Juan mengangkat sebelah alisnya lalu memandang bola mata isterinya.

"Ok. Mmmm" Camellia bergumam kedua bibirnya sehingga memperlihatkan wajahnya yang terlalu menggemaskan buat Juan. Dahinya berkerut sambil berfikir.

Cup!

Satu ciuman singgah dibibirnya. Penantian yang membuat Juan menjadi geram melihat gelagat isterinya. Camellia hanya membiarkan suaminya, otaknya berfikir ligat mencari soalan untuk Juan.

LOVE at First SightWhere stories live. Discover now