Part 35

1.6K 11 0
                                    


Author POV

Pasangan dua sejoli ini tiba di perkarangan lapangan terbang khas.
Camellia memicing matanya melihat kearah Juan.

"Kenapa sayang?" Juan yang melihat intens ke arah isterinya menjadi hairan dengan tenungan Camellia.

"Bukankah kita akan ke lapangan terbang? Tapi ini sepertinya.."
Camellia bingung. Dia tidak tahu harus berkata apa pada Juan. Dia sendiri tidak mengetahui kenapa mereka ada disini. Bukankah mereka akan ke lapangan terbang dan menaiki pesawat disana untuk ke Paris, berbulan madu?

Juan tersenyum faham dengan maksud kata-kata isterinya.

"Jom turun, dan sayang akan segera mendapat jawapannya" sahut Juan seraya turun dari kereta yang dipandu oleh Robert.
Alvin yang turun lebih awal segera loading semua bagasi yang dibawa oleh Juan dan Camellia.

Camellia yang melihat mula mengerti. Mereka tidak akan menaiki pesawat awam malah Juan memilih untuk menaiki privet jet.
Mata Camellia memandang keseluruh badan pesawat, di bahagian ekornya tertera nama suaminya, Juancruz.

"Baby..." Juan yang mendengar Camellia memanggilnya, segera melangkah merapat dengan isterinya. Mata Camellia langsung tidak memandang kearah Juan. Dia lebih memilih untuk terus menatap badan pesawat yang kini berada dihadapannya.

"Kenapa sayang..?" Tanya Juan lembut. Matanya terarah pada sorot mata isterinya. Dia juga memandang pada tempat yang sama.

"Baby..y-you owner this?" Camellia sedikit gugup. Pandangan Juan tertumpu pada wajah isterinya semula. Dia tersenyum.

"We owner this, honey" balas Juan sambil tersenyum lebar. Dia menggenggam tangan Camellia lalu menariknya. Mereka melangkah perlahan menaiki tangga pesawat.

Mulut Camellia sedikit menganga melihat suasana dalam pesawat. Terdapat 8 seat berbalut ladder berwarna skin dengan saiz yang agak besar. Sepertinya seat untuk para VVIP. Manakala, di bahagian belakang seat yang terakhir, terdapat satu pintu kayu yang menjadi pemisah. Dia tak tahu apa yang ada disebalik pintu kayu itu.

Juan menarik tangan Camellia untuk duduk di salah satu seat yang ada, dan Camellia memilih untuk duduk disebelah Juan sahaja. Juan senang dengan tingkah isterinya.

Beberapa minit kemudian, mereka sudah berada diudara.

"Sayang... perjalanan kita masih jauh, bie tak mahu sayang letih, pergilah berehat." Keningnya menyatu. Dahinya berkerut tidak mengerti dengan kata-kata Juan.
Juan yang faham isterinya sedang bingung, dia segera berdiri seraya menghulurkan tangan pada isterinya.

"Mari.." Camellia menyambut tangan sang suami. Dia mengikuti langkah Juan. Juan melangkah menghampiri pintu kayu yang tertutup rapat, lalu dibukanya. Juan melangkah masuk bersama Camellia. Sekali lagi Camellia terpegun seraya memandang sekitar.

Ternyata disebalik pintu kayu ini merupakan sebuah kamar tidur. Walaupun keluasannya terhad, namun tetap bercirikan kemewahan.

Camellia dapat lihat ada skrin tv lcd melekat pada dinding kayu yang dilihatnya tadi. Di sebelah kanan katil terdapat mini freezer. Camellia menghampiri tempat tidur yang disediakan. Dia duduk, ternyata tilamnya empuk sekali. Cadar yang digunakan berwarna merah hati. Sangat cantik, bersih dan kemas.

"Sayang boleh tidur disini. Kalau perlukan minuman atau makanan, ambil saja dalam freezer tu" saran Juan seraya matanya melirik kearah mini freezer di sebelah kanan katil.

"Bie tak mau tidur?" Sorot matanya memandang kearah mata Juan yang masih berdiri dihadapannya. Juan tersengih, tangan kekarnya yang tadi berada didalam saku kini dilipat dihadapan dada bidangnya seraya menundukkan badannya, menyetarakan kedudukan wajah Camellia dengannya. Kini wajah mereka berdua sangat dekat.
Camellia dapat menghidu aroma mint dari hembusan nafas suaminya. Sangat menggoda jiwa wanitanya.

LOVE at First SightWhere stories live. Discover now