Yanındayız Osman

1.1K 61 174
                                    

Not: Bu bölümün biraz daha interaktif gibi olmasını istiyorum. Lütfen bu konuda ne yazmak istiyorsanız siz de belirtin, olur mu? Herkesin bu konuda söyleyecekleri vardır zaten.

Merhaba. Bu kitapla ilgili bir bölüm değil. Kurgudışı yazdığım bir bölüm olacak. Geçen gün yapılan açıklamayla Osman'ın gay olduğunu ve sahnelerinin kesildiğini birinci ağızdan kesin olarak öğrendik.

Bu konuda sessiz kalmak istemiyorum. Söylemek istediğim cidden çok fazla şey var ve içimde daha fazla tutmayacağım.

Haberi ilk duyduğumda sevindim çünkü bu kadar zamandır Osman'ın gay olduğunu savunuyordum. Herkes haberi ilk çıkaran fake hesabı yalanlasa da ben diziyi izlediğim anda sahnelerin kesildiğini anlamıştım. Anlamayan da yoktur herhalde çünkü öyle böyle bir kesme değil bu, eğer biraz edit biliyorsanız direkt jumpcut gibi olduğunu fark edersiniz. Bölümler çok kısaydı. Hikayede bariz eksiklikler, eksik sahneler, diyaloglar vardı. Bunun da dizi çekilmeden önce, taa senaryo ilk yazıldığı zaman denetim amaçlı RTÜK tarafından okunduğunda Osman'ın sahnelerinin çıkartıldığına adım gibi emindim. Ne Netflix ne de oyuncular çıkıp da zaten "Hayır Osman gay değil." dememişti. Sadece yalan haberlere inanmayın dediler. Senarist de hiçbir şey dememişti. Herkesin neden sustuğunu da anlıyorum çünkü Netflix ılımlı tarafı oynayıp devletle arasını iyi tutmaya çalışıyor.

Dediğim gibi haberi ilk duyduğumda sevinmiştim ama haklı çıksam bile bu pek sevinilecek bir şey değil. Osman'ın ekran süresini toplasanız ana karakterlerden biri olmasına rağmen maksimum 15-20 dakika eder. Her karakterin ev yaşantısını,korkularını, kişiliğini derinden gördük ama Osman'la ilgili hiçbir şey öğrenemedik. Fındık var bir de para seviyor. Bu kadar. Karakterin üzüldüğü zaman naptığını göremedik. Osman sadece para düşünen, ticari zekası olan bir karakter olarak gözümüze sokuldu. Neden? Çünkü karakterle ilgili anlatılacak güzel her şeyi, her detayı mahvettiler. Osman gay olmasın diye senaryoda hiçbir şey kalmamış ki. Bunu defalarca kurgu tasarlamış biri olarak söylüyorum; hikayede bir detayı çıkarmak her şeyi en başından değiştirmek demek. O yüzden Osman'la ilgili her detay çöpe gitti. Karakteri olduğundan daha basitleştirdiler. Ya mesela Sinan'ın yalnızlığının ve ailesinin hiç anlatılmadığını düşünün. Sinan sıradan serseri, bomboş bir karakter olurdu. Her şey karakteri nasıl anlattığınızla ilgili. Klişe bir karakteri öyle bir yazarsın ki muhteşem bir şeye dönüştürürsün. Osman gibi farklı ve özgün bir karakteri de alıp onu doğru düzgün yazmazsan yazık olur.

Ya illa eşcinsel diye bir erkek arkadaşı olmak zorunda değil. Şu anki halimize baktığınızda bile bu ülkede gay olmanın ne kadar zor olduğunu görüyorsunuz. İnsanlar toplumdan dışlanıyor, itiliyor. Osman nasıl bir karakter? Mantıklı kararlar veren ve para kazanmayı düşünen. Neden peki? Mantıklı düşünüyor çünkü duygularını yaşayamıyor. Eğer bir erkeği severse reddedilir, herkes durumunu öğrenir ve "farklı" olduğu için onu dışlar. Kendini para kazanmak zorunda hissediyor çünkü toplumda eğer onun gibi "farklı" biriyseniz sadece zengin olduğunuzda saygı duyulursunuz. Osman sadece zengin olmak isteyen bir paragöz değildi. Bu yönü onun insanlara karşı çevirdiği zırhıydı. İçinde duygusal birisi ve yarası vardı ama bunu göstermek istemiyordu çünkü korkuyordu. Dışlanmaktan, sevilmemekten korkuyordu. Gerçek Osman'ı hiçbir zaman izleyemedik ve işte ben buna çok üzülüyorum. Eğer böyle anlatılan bir hikayesi olsa çok etkileyici olmaz mıydı? O çok sevdiğiniz, tüm kızların sevgilisi olan Sinan'a bin basardı. Osman'ı bu haliyle bile çok sevdik, hikayesi böyle olsaydı kim bilir neler olurdu.

Belki de Osman'ın bir yerde arkadaşlarıyla oturup dertleştiği bir sahne vardı. Ama içinde kendi duygularından ve erkeklere olan ilgisinden bahsettiği için kesildi. Belki de onun da zayıf düştüğünü, ağladığını gördüğümüz bir sahne vardı ama üzüntüsünün sebebi bu "farklılığı" olduğu için kesildi. Bunları bir düşünsenize. Karakterin en anlamlı tarafını alınca geriye ne kalır?

Aramızdaki Yıldızlar [Sinan×Osman]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin