Chapter 23

2K 181 166
                                    

🌃

"Beygir gücünün 190 bin olacağını sanıyordum."

Debora Soare, Wayne şirketinin içinde yer alan üretim ve test bölümlerini gezmeyi hâlâ bitirememişti. Giydiği topuklular ayak tabanlarına ağrı veriyor, bu sözde ufak gezinin bir an önce bitmesi için acele etmesine sebep oluyordu. Aslında ağrıyı çekme sebebi tamamen kendi hatasıydı. Eğer dün gece patronundan ve iş arkadaşlarından gelen aramalara cevap verse idi, Wayne şirketinin koşullarını görmeye geleceklerini bilip ona göre giyinirdi.

Bugün planında Lroc şirketine gitmek vardı. Gözden geçirmesi gereken dosyalar olduğundan ve işi kısa sürede bitip eve gidebileceğinden de beyaz kalem eteği ile siyah renkte ki şifon gömleğini giymişti. Tabii ayağında topuklu da vardı. Genel olarak şirkete resmî kıyafetlerle giderdi ama fabrikaya eşofmanla gittiği zamanlar bile oluyor çünkü devasa robot kolları, motor parçaları ve ağır kokulu yağ içinde rahat hareket etmesine elverişli kıyafetlere ihtiyacı vardı. Ayrıca Lroc şirketi ve üretim fabrikası ayrı yerlerdeydi. Bu nedenle bir aksilikle karşılaşma olasılığı düşüktü ancak Wayne şirketi, fabrika bölümünü de kendi içinde barındıran bir yapı idi.

Kısaca bugün hazırladığı plan gerçekleşmemişti. Eğer dün gece başka işlerle meşgul olmayıp biraz da umursamazlık yapmayarak aramalara geri dönme zahmetinde bulunsaydı; bunlar yaşanmayacaktı. Elbette Wayne şirketinde de henüz projeye başlamamışlardı ancak gezerken her gördüğü motoru incelemesinden, test prensiblerini yakından gözlemlemesinden kaynaklı olarak bazı sorunlar yaşıyordu.

Dördüncü kez eteğini düzeltirken birkaç saniyeliğine gözlerini kapatarak burnundan öfkeyle soludu. Sadece Wayne şirketlerine yaptıkları gezi ve rahat hareket etmesine izin vermeyen kıyafeti değildi sorun. Normal şartlarda projesine Lroc şirketinde başlayacak, ardından Wayne şirketine geçerek son parçalar tamamlanacaktı ancak bu planlarda değişime uğramış, projenin her aşamasının Wayne şirketlerinde yapılmasına karar verilmişti.

"Kapasiteyi büyütmek konusunda anlaşmıştık." diyerek Horald Lroc'u cevaplayan Bruce Wayne'in bakışları sol kolunda tuttuğu kağıtların üzerine hızla not alan Debora'nın üzerindeydi. "Hayata geçireceğimiz motor 260 bin beygir gücünde olacak."

Projeyi hayata geçirecek kişi kendisi olduğundan duyduğu rakama karşı oldukça şaşıran Debora gözle görülür bir tepki vermesede kalemini kağıdın üzerinde daha hızlı hareket ettirmeye başlarken sordu.

"Roscosmos ile rekabete mi girdiniz, Bay Wayne?"

Roscosmos, Rusya Federal Uzay Ajansı'nın kısaltması idi. Ajans RD-171MV tipi motorunu yeni tanıtmıştı. Süper ağır sınıfında yer alan ve ağırlıklı olarak Ay ve Mars görevlerinde kullanılması planlanan Yenisey roket taşıyıcıları için 246 bin beygir gücüne sahip olacak bir motor geliştireceklerini açıklamışlardı. Yaklaşık 22 milyar dolarlık bu çalışma Debora'nın ilgisini epey çekmişti. Kendi motorları o kapasitede değildi fakat bu yapamayacağı anlamına gelmiyordu elbet.

"Henüz değil." Bruce, Debora'nın kendisiyle güncel bir konu hakkında atışmasından zevk duyarak cevapladı. "Ancak siz iş başına geçtiğinizde Roscosmos'un rekabete girme cesareti bile göstereceğini düşünmüyorum, Bayan Soare."

Roscosmos'un değil, kimsenin buna cesaret edeceğini sanmayan Debora hafifçe gülümsemekle yetindi. O sırada 260 bin beygir gücü için gerekli olacak 4 zamanlı yanma prensibini zihninde canlandırmaya çalışıyordu. Giriş valfleri açılıp pistonun motor silindirlerini tamamen benzin ve hava dolması için aşağı ve yukarı hareket etmesinde sıkıntı çıkacağını düşünmüyordu. Verim alabilmek amaçıyla benzinin çok az hava ile karışması gerekiyordu, bunu ayarlayabilirdi ancak giriş zamanından sonraki adım olan sıkıştırma zamanında gerçekten dikkatli olması gerekiyordu. 260 bin beygir gücüne ulaşmak kolay değildi. Yanma ve çıkış zamanını hesaplamamıştı bile. Ciddi anlamda Bruce'un böyle bir motorla ne yapacağını merak ediyordu. Kesinlikle şirket ile ilgili olduğuna ihtimal vermiyordu. Gizli kimliğinin gerektirdikleriyle ilgili olmalıydı.

debora || bruce wayne Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin