Dibalik semuanya

315 21 7
                                    

Boboiboy : "Assalamualaikum, Apa kabar para pembaca setia ineffabel, semoga korang semua dalam keadaan sihat jasmani maupun rohani ye?! Pada kesempatan kali ini saya sebagai perwakilan yang ditunjuk oleh author Twin ingin menyampaikan pesan dari dirinya sendiri." ^^

Fang : "cepat dikit napa? To the point aja langsung!"

Gopal : "betul tu, banyak cakap tak baik buat kesehatan pada readers yang harus cari masalah utama chapter nih!"

Boboiboy : "his korang dua nih.. aku belasah baru tahu!!"

Yaya : "bertenang Boboiboy, sabar, diorang tu anggap angin lewat je!"

Ying : "betul tu, sibuk sangat diorang cari pasal dengan kau. Tepi lah!!" (Usir Gopal&Fang)

Fang : 'sampai hati kau Ying!' (Syedih) :v

Gopal : 'wkwk... badan muka kau Fang!' (Ketawa gak jelas)

Ochobot : "korang dua baik pergi dulu, Boboiboy ada nak cakap pesan dari Twin sebelumnya"

Fang : "yelah tu!" (Pergi bareng Gopal)

Ken : "eh, eh, eh ada apa nih! Tak ajak-ajak sekali!" (Datang diekori Hanna, Liza, dan Akira (+Sora))

Ying : "nih ha, Boboiboy nak cakap sesuatu dari Twin!" (Tunjuk Boboiboy dengan telunjuk)

Hanna : "apasal tiba-tiba nih?"

Liza : (mengangguk) "macam pelik aku tengok." (Kerut kening)

Yaya : "hais, kita pun tak tahu, tetiba Twin nak bilang sesuatu!"

Akira : "dahlah, biar Boboiboy cakap dulu apa isi pesan Twin tu!" (Elus bulu sora)

Boboiboy : "ekhem... jadi pesan dari Twin selaku author dalam cerita ini, nak cakap kalau-

Twin : "JANGAN COBA-COBA INGIN KABUR KALIAN BERDUA!!" (teriak dari ruang sebelah)

Gopal : "TOLONG AKU SEMUA!! TWIN DAH NGAMUK!!" (lari terbirit birit)

Fang : "LARI SEMUA!! MAK LAMPIR DAH BANGUN DARI HIBERNASI!!" (Ikut lari)

Belum selesai Boboiboy bicara suara teriakan Author dan dua makhluk astral telah menghentikan pengumuman penting tersebut :)

All : (jeling mata) 'baru kejap ditinggal dah buat ribut!! Sama Twin lagi!!' (Geleng kepala)

Nat : "hais... mereka berdua itu tidak pernah bosan buat keributan!" (Tepuk dahi)

All girl : "heh?! Dah tak sayang nyawa lah tu" (seringai+buat bunyi gemericik tulang dari kepalan tangan)

Boboiboy : "Ok, kami serahkan ke korang berempat!"

Ken : "silahkan para lady luruskan otak diorang yang miring tu!" (Membuka jalan ala pelayan cafe) :v

Akira&Sora : (lambai tangan dengan sarung tangan putih)

NatAkira&Ken : "semoga korang dua tenang di alam sana!" (Berpura-pura nangis) :D

Fang : "kita dua belum mati hoi!!" (Teriak+lari dari kejaran para girl kumat:v)

Twin : "hadapkan mereka hidup-hidup ke hadapanku!" (Aura hitam kelar dari ruangan sebelah)

Liza : "heheh... perintah dah diturunkan" (seringai seram)

Yaya : "mari sini korang!!!" (Terbang+siapkan tumbukan terkuat)

Ying : "jangan lari, dasar laki tak tahu untung!!" (Nak aktifkan kuasa)

Hanna : "jom serang!!"

///PLAAK///

///BRAK///

Ineffabel | BoBoiBoyTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang