Part 1

16.1K 580 17
                                    

Tak na začiatok.

Volám sa Vanessa Brooks, mám štrnásť a žijem s otcom. Mama zomrela pri pôrode a otec sa o mňa staral sám. Každý víkend sme chodievali na zmrzlinu, stavali si z perín bunkre, každý večer mi pred spaním čítal knihu. Po piatich rokoch si našiel ženu, ktorú som znenávidela hneď po prvom spoznaní. Bola majetnícka, falošná a neznášala deti. Po troch rokoch sa rozviedli, pretože ho len využívala kvôli peniazom. Otec vlastní firmy po celom svete, preto cestuje aj do Európy. Je tam minimálne dva týždne, kvôli firmám a hotelom v štátoch. Vždy som šla s ním a spoznávala svet. Lenže čím som bola staršia, tým menej času si na mňa našiel. Kvôli práci sa vzdal šanci na vzťah a pomaly aj na rodinu. Teraz žijeme v Atlante, kde dúfam už zostaneme. A ako to mám so školou? Otec mi platil učiteľov namiesto školy. 

No a teraz pointa. Otec znova odchádza preč, znova ma necháva samu a pre zmenu, na dlhšiu dobu. Nezdá sa mi to, ale ja s tým nič neurobím. Ibaže sa rozhodol, že zostanem doma a budem chodiť do školy!! Neviem aké to je, nikdy som do školy nechodila. Budú sa mi vysmievať, že som nebola v škole a to mám už štrnásť. A prečo ma nechce zobrať so sebou? " Van, chcem aby si mala normálny život ako iné deti v tvojom veku." Ale pre mňa je toto normálny život! 

Žiaľ, neviem čo je horšie. Nová škola a tým pádom neznáme decká a veľké výsmechy, alebo to, že mi na ten čas zoženie opatrovateľku. Nesúhlasila som, no on ma odbil so slovami "Ja som za teba zodpovedný a ja rozhodujem za tvoj život." A z toho vyplýva, že som nesvojprávna. Teraz sedíme v jeho pracovni a vyberáme moju novú opatrovateľku, ktorá by mi mala strpčovať život. Aspoň to mi dovolil, nech si dobrovoľne vyberiem. Už som odmietla asi šesť žien. Po trojročnom týraní nevlastnej matky už neverím ženám, ktoré by mali záujem o môjho otca či moju starostlivosť.

Do miestnosti vošla žena s dlhými hnedými vlasmi, dlhými takmer po zadok. Položila na stôl životopis, ktorého som sa sama ujala. Rebecca, má 26 rokov, miluje deti a má odbornú prax v opatrovaní.

,, Prečo si myslíte, že zvládnete opatrovať 14 ročné dievča ?" Spýtala som sa hnusne. Otec na mňa pozrel pohľadom "okamžite prestaň" a na ospravedlnenie sa na Rebeccu usmial.

,,  Mám rada deti, či malé alebo veľké. Snažím sa rozumieť si s nimi a spriateliť sa, Valery." A máme to tu. ďalšia zazobaná chuderka, ktorej ide iba o peniaze. Vidieť, že si na spise prečítala iba sumu. 

,, Ďalší." Vykríkla som a podala tej pipke papiere. Iba na mňa zazrela a odišla.

,, Čo to má znamenať Vanessa ? Na každú ženu čo sem prišla, si úplne odporná a odmietneš ju." Zvýšil trocha hlas. A on si akože myslí čo, že existuje "beriem ťa na prvý pohľad" ? 

,, Otec, veď ani nevedela poriadne moje meno!" Chcel ešte niečo povedať, ale do pracovne vošiel chlap. Áno, chlap. Navonok pohľadný, vlasy s veľkou snahou upravené, formálne oblečený a tiež pekne voňal. 

,, Som posledný." Povedal chrapľavým hlasom a podal otcovi svoj životopis. Ako no dovoľ ?! Myslím, že ja by som mala vedieť, kto má tú česť sa o mňa starať. Otec si prezeral papiere a mierne poklepával nohou. 

,, Podľa vášho životopisu, nemáte odbornú prax, ale dlhý čas ste sa staral o svoj mladšiu sestru, teraz vo Vanessinom veku. Keďže moja dcéra nie je batoľa či dieťa do 10 rokov, tvrdá ruka a výchova chlapa by sa jej zišla. Ste posledný záujemca a Vanessa všetky ponuky odmietla." Zamračene na mňa pozrel a pohľad venoval tomu mužovi. ,, Beriem vás. Váš plat bude xxx  dolárov, to už iste viete a dúfam, že vám to vyhovuje. Presnejšie informácie vám dám osobne." Preniesol dlhý prejav, postavil sa a podal neznámemu ruku, ktorý s ňou potriasol. 

Takže oficiálne mám opatrovateľa ? A bez môjho súhlasu ? Tak toto nie. To mi nemôže otec urobiť! Keby je to na mne, toho chlapa neberiem. Je mi nesympatický už len z toho, ako otec povedal, že tvrdá ruka a výchova chlapa by sa zišla. Mám to brať tak, že mu dovolí ma mlátiť? Veď ma ešte zabije! Otec niekam odišiel a mňa tu nechal s cudzincom samú. Chcela som ho osloviť, ale otec sa vrátil a spolu podpísali papiere. Takže oficiálne, vitaj v pekle Ness.

Ahoj :) Tí čo ste tu noví, dúfam že sa vám príbeh zapáči a osloví vás jeho dej. Príbeh je v prepise, čo znamená že každú časť teraz prepíšem. Podklad nechám, iba pomením štýl písania a zopár detailov či zmažem nejaké nezmysli. Takže, tí čo si príbehom prešli a chceli by si ho prečítať už po prepise, dnes sa pokúsim prepísať všetky časti. A pre nováčikov, prajem vám príjemné čítanie! :) -Kara


Guard [sk]Where stories live. Discover now