16 | Věštba

201 27 2
                                    

NOAH SCHNAPP
NEW YORK - Jarmark

Jakmile jsem vešel do stanu, pohltila mě tma a teplo. Jediným zdrojem světla bylo šest bílých svíček, které mi ukazovali cestu. Byla to dvoumetrová ulička, která na konci zahýbala doprava. Zahnul jsem a ocitl se ve středu stanu. Byli zde vyvěšené lapače snů a talismany, nechyběli tu ani svícny a stolek se dvěmi židlemi uprostřed. Ve vzduchu byly cítit růže a kadidlo. Světlo svíček od sebe odráželi drahokami, které na střeše stanu vytvářeli barevné odlesky. Byla tu příjemná atmosféra. Prostorem se linula pomalá písnička která mě uklidňovala a vyvolávala ve mě pocit klidu a štěstí.

„Chceš zjistit jestli se jí líbíš?" ozvalo se za mnou. Otočil jsem se. Stála tam milé vypadající žena ve středních letech se zrzavými kadeřemi zastřihnutými těsně nad lopatkami. Její zelené oči mě zneklidnily. Na sobě měla bílé šaty se vzory lišek. Okolo ramen měla tmavě modrý šátek. Byla bosá.

Nechápavě jsem se na ní podíval. Místo odpovědi mi rukou pokynula, abych si sedl na jednu z židlí.

„Podej mi ruku." řekla a sedla si naproti mě. Ruku jsem jí podal. „Ta dívka, která je zde s tebou a netrpělivě na tebe čeká, je do tebe zamilovaná. Víc než si myslíš. Ona si to také neuvědomuje, je si nejistá." řekla mi s upřeným pohledem na moji pravou ruku.

„Myslíte Nell?" zeptal jsem se ji. Podívala se na mne a přikývla.

„Osud ti to sám řekne, ale i tak je dobré, že to teď víš. S budoucností si nemůžeš zahrávat. Tenhle rok pro tebe bude jeden z nejlepších v životě, ale zároveň se konec roku stane tvou nejhorší noční můrou. Bude tě čekat několik zkoušek, které tě mohou dokonce i radikálně změnit. Buď opatrný."

Vstala a z poličky, které jsem si předtím nevšiml, vzala věštící kouli. Položila ji doprostřed stolu a znovu si sedla.

„Můžeš mi položit tři otázky týkající se tvého osudu. Já ti na ně pomocí této věštící koule odpovím."

Nevěděl jsem, na co se mám zeptat. „Dobře, tak... Vyberou Nell jako další postavu Stranger Things?" podal jsem otázku a sledoval křišťálovou kouli.

„No dobře, sice tato otázka nesouvisí s tvým osudem, ale zkusit to mohu." Vědma na kouli upřela pohled a rukou dělala pohyby, které jsem nechápal. Tiše šeptala nějaká slova, kterým jsem nerozuměl.

„Koule říká, že ji čeká šťastný osud, ale ten se záhy promění v její noční můru, souvisí to s tebou." podívala se mi do očí. Přejel mi z toho mráz po zádech.

Bude šťastná, ale zároveň i smutná. Kvůli mě. Podle mě je to jenom nějaká podvodnice. Vydělává si peníze za nesmysly...

„Vím, že mi nechceš uvěřit, ale pamatuj si to, pak budeš litovat toho, že jsi mé varování neuposlechl.

Varování? Jaké?

„To, které souvisí s dívkou do které jsi zamilovaný. Dej si pozor."

Ona mi čte myšlenky?

„Myšlenky číst neumím, to neumí nikdo, ale dokážu skvěle odhadnou člověka a to, co si může právě myslet." usmála se. Ta vědma děsí.

„Máš ještě nějaké otázky?" zeptala se mě

„Budu s Nell chodit?"

Podívala se do koule a udělala vše stejně jako předtím. Mám Déjà vu.

„Vaše cesty se v několika bodech kříží, ale ne na dlouhou, bývají s pauzy, ale přesto se skoro vždy znovu zkříží."

„Budu šťastný?"

„Ano i ne."

Odmlčel jsem se.

„To bude vše. Děkuji, kolik to bude stát?"

„Osm dolarů."

Tolik?

Podal jsem jí vyžadovanou částku a stan opustil.
Nevím, jestli jí to mám věřit nebo ne. Nell a zamilovaná?

NELLA WARWICK
NEW YORK - Jarmark

„Co ti řekla?" zeptala se Lucy Noaha, když vyšel ze stanu. „Řeknu vám to pak." odpověděl. „Dobře." řekla jsem a vstoupila do stanu.

Sedla jsem si na židli naproti vědmě, která na ní už seděla.

„Je do tebe zamilovaný." řekla mi. Chvíli jsem to nechápala, ale nakonec to pochopila.

„Vážně? Kéž by..." povzdychla jsem si.

„Obejmutí, Mangové smoothie, návštěva, doprovození domů a celkově to, že se o tebe zajímá nasvědčuje tomu, že je do tebe zamilovaný."

Jak to ví? A jo vlastně, je vědma... Usmála jsem se.

„Ruku." řekla. Podala jsem jí ji a bedlivě pozorovala vše, co dělá. „Bude z tebe dobrá herečka, ale pozor!..." zvedla ukazováček. „...Aby ti sláva nestoupla do hlavy." dořekla to a vrátila se k mé ruce. „Tento rok pro tebe bude nejlepší a zároveň nejhorší, stejně, jako toho chlapce před tebou." zasmála jsem se oslovení chlapec a zamyslela se nad větou co právě řekla.

„Takže se naše cesty zkříží?"

„Ano, ale ne na dlouho." odpověděla mi a na stůl položila věštící kouli. Vypadá přesně jak jsem si ji představovala...

„Byla by z tebe dobrá vědma." vyrušila mě z přemýšlení.

„Děkuju, ale radši zůstanu u herectví a Smoothie baru." usmála jsem se.

„Můžeš mi položit tři otázky týkající se tvého osudu. Já ti na ně pomocí této věštící koule odpovím."

„Stanou se mými přáteli celebrity jako je Millie, Finn a tak?"

„Ano, budete velmi dobří přátelé, budou při tobě stát ať se děje cokoliv. Radím ti, aby sis jich vážila, ne každý může mít tak dobré přátele jako ty." mrkla na mě levým okem.

„Děkuju."

„Vyberou mě na castingu Stranger Things čtyři?"

„Vyberou tě mezi deset nejlepších, víc mi koule nechce říct, ale budeš šťastná." usmála se. „Na tuto otázku se ptal i chlapec před tebou."

Noah? Zvedla jsem obočí údivem.

„Co budu dělat v budoucnu jako povolání?

„Herečka, zůstaneš ještě nějakou dobu ve Smoothie baru, zpěvačka a youtuberka."

„No teda..." zapískala jsem.

„To bude prozatím vše. Osm dolarů." nastavila ke mě ruku. Vložila jsem jí do ruky peníze a zvedla se ze židle.

„Na shledanou, hezký den." usmála jsem se.

„Ne vše je takové, jak to na první pohled vypadá. Hezký den i tobě." řekla ještě než jsem opustila stan.

Co tím myslela? 

VZPOMÍNKYKde žijí příběhy. Začni objevovat