48

142 23 93
                                    

˗ˋ THE ONE | FORTY-EIGHT ˊ˗

48 ㅡ Puzzle



━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


SKRIN telefon aku tenung tanpa perasaan. Anak mataku bergerak ke kiri dan ke kanan, membaca balik setiap nota yang aku tulis berdasarkan pemerhatian aku selama aku berkawa dengan diorang. Memandangkan harini homework aku dah habis aku siapkan petang tadi, jadi aku hanya landing atas katil malam tu.







Baru empat orang. Terlupa pula nak tambah describe fasal lagi tiga. Api, Angin dan Petir. Dengan lincahnya jari-jemari aku menaip di atas skrin phone sampailah nama Petir, aku automatik terhenti. Beberapa saat aku terkebil-kebil memandang skrin sebelum aku baru teringat,








Petir tak pernah nak melayan aku ;-;








HA LUPA PULAK DIA KAN DAH ADA MELISSA TU-








" Aku nak type apa ni?" Dahi aku berkerut-kerut, pada masa yang sama  cuba memaksa otak supaya mengerah keras demi tuannya. Terherot-herot bibir aku, bersama anak mata yang meliar ke serata tempat, memerhatikan dinding dan siling bilik tidur.








" Bapak ah aku tak pernah cakap dengan dia siot." Phone diletakkan ke tepi lalu keluhan panjang dilepaskan.








Tangan aku dilipat lalu diletakkan bawah kepala. Anak mata berpusing mengikut kipas siling yang berputar laju. Mood aku melayan teruk malam tu, jadi aku tak nak berbuat apa-apa. Badan ni rasa berat sangat nak turun dari katil walaupun tekak aku ni tiba-tiba je haus.







Insiden siang tadi sememangnya buat aku galau. Walaupun aku janji dengan Tanah yang aku akan cari The Right One aku sampai jumpa, tapi sebenarnya aku masih ragu-ragu dengan diri sendiri. Aku sendiri tak tahu macam mana nak cari dia sedangkan aku masih clueless sampai sekarang.








Kata-kata Tanah tadi yang kedengaran seperti merayu kepada aku masih terngiang-ngiang dalam kepala. Dengan mukanya macam nak menangis tapi tak menangis tu, bAPAKKK NAMPAK SOFTTT GILAAAAA NAMATEY OMG-







LEPASTU DIA PELUK AKU PULAK HSKDHSKDHSKDJ GILA TAK SUKA-








Aku menekup muka dengan bantal dan menjerit bagai nal terkeluar tekak tapi nasib baiklah tak dengar sangat sebab mulut aku memang rapat dengan bantal. Kaki menendang-nendang ke udara sebelum aku guling sebab tak tahan sangat nak fangirl.









Aku melepaskan nafas panjang setelah penat fangirling tadi. Menjerit tanpa keluar suara itu satu cabaran ya anak-anak.









The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now