42

164 23 86
                                    

˗ˋ THE ONE | FORTY-TWO ˊ˗


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


42 ㅡ Competition

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━



SEGALA peralatan dan bahan-bahan  yang diperlukan untuk membuat biskut itu diletakkan di atas meja. Angin yang melihat tindakan Elwyn itu, hanya membiarkan saja gadis itu menyusun kesemua benda yang diperlukan itu seorang diri.





Elwyn menggumam bibir, sambil tangannya laju mengeluarkan bahan-bahan dari dalam plastik itu. Sesekali kedengaran dia mengeluh.




Dua hari lepas, crewmate kalah kepada Impostors jadi secara tidak langsung Air dan Petir terkecuali daripada penglibatan mereka dalam hal ini. Maka mereka bertujuh yang lain telah melakukan undi untuk dua orang yang bertuah menentang Yaya dengan Ying.




Dan... seperti yang anda nampak sekarang.




Elwyn dengan Angin.




Huh, what a coincidence.





" Jadi, bila kita nak lawan? Bila? Aku tak sabar nak berlatih buat biskut, kan Ying?" Yaya memeluk bahu sahabatnya itu. Tetapi reaksi Ying pula kelihatan seperti teragak-agak namun apabila melihat riak wajah Yaya yang kelihatan bersemangat itu, dia mengiyakan saja.




" Ahad aku busy. " Elwyn membalas dengan nada suara yang mendatar.




Mampuslah dia, dah la kerja kursus Sains tak siap banyak lagi. Nampaknya balik ni dia kena bersengkang mata siapkan semuanyalah sebab pada Ahad itu Munirah kata nak datang ke rumahnya untuk menyiapkan sepenuhnya kerja kursus berkaitan tumbuhan itu.




" Okey, jadi kita buat hari Sabtu!" Gopal akhirnya memberi kata putus.




" So... kita nak lawan kat mana?" Yaya menyoal lagi.




" Dekat..."





" Jangan kau cakap nak buat kat kedai Tok Aba. Mengamuk orang tua tu kang kalau buat sepah kat kedai dia. " Tanah seperti dapat membaca fikiran Gopal. Dia memeluk tubuh dan memberi jelingan maut melihat Gopal hanya tersengih jahil.





" Ha, korang berdua kan jiran? So, Yaya dengan Ying boleh buat biskut kat rumah Yaya, manakala El dengan Boboiboy Angin boleh buat kat rumah Tok Aba, amacam ?" Gopal memberi cadangan lain.







The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now