63

151 22 19
                                    

˗ˋ THE ONE | SIXTY-THREE ˊ˗

63 ㅡ Weak


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


AKU menyembamkan wajah ke meja sebelum aku mengalihkan muka ke kiri dan ke kanan sambil mengeluarkan bunyi dari anak tekak. Aina di sebelah yang sedang khusyuk meniru homework Sejarah itu langsung tidak senang dengan perbuatan aku, buktinya dia asyik menjeling ke arah aku sambil mencebikkan bibir beberapa kali ketika aku mula mengeluarkan bunyi seperti suaran getaran anak tekak.


Akhirnya aku menoleh ke arah Aina dan anak mata kami berdua bertembung buat beberapa saat. Aina memicingkan matanya menjeling ke arah aku namun tak dapat lawan lah kalau nak dibandingkan dengan pandangan kosong aku.


Kosong.



" Don't be like this, bro. Move on. Kumbang bukan seekor, El," kata Aina dengan lembut lalu tangannya menyentuh perlahan bahu aku. Aku mengerling sedikit ke arah bawah kemudian memandangnya kembali dengan pandangan yang seperti tiada nyawa.


It's been two days since that day. Rasa dimalukan. Dengan kebodohan sendiri.


Dan dua hari itu juga aku langsung tak nampak kelibatnya langsung. Walaupun dekat kafeteria. Hanya nampak muka rakan-rakannya saja. Hanya mereka berlima. Tetapi kalau kadang-kadang Gopal atau Yaya atau Ying cuba nak menegur aku pun, aku sedaya upaya nak mengelak daripada mereka.


Kalau boleh senyuman mereka pun aku taknak tengok atau balas. Bukan benci, tapi aku malu. Mesti diorang tahu punyalah pasal aku. Mesti si Boboiboy tu pergi cerita babak-babak yang memalukan tentang aku.


Aku memejam mata. AAAAAAARRGHHHHH! Overthinking, begone!



Fang? Budak tu bukan ada hubungan yang baik dengan aku sejak mula lagi jadi aku tak kisah kalau dia tu tak tegur atau senyum kat aku sebab dia memang susah gila nak senyum. Fikir cool kot kalau serius 24 jam sehari semalam seminggu sebulan.


" Tahu, bukan seekor tapi dia tu seekor kumbang yang boleh pecah tujuhhhhh~" Aku menekup muka dengan tapak tangan dan menggeleng laju. Rasa macam nak tampar diri sendiri je bodo sebab bagi jawapan macam aku desperate sangat nak lelaki macam dia.


Tsk! Menyedihkan betullah! Banyak lagilah lelaki yang hensem dan lebih tinggi dari dia!


Kedengaran Aina mengeluh berat. Aku mencebikkan bibir dan membuang pandangan ke luar tingkap, cuba menenangkan hati yang berasa gundah gulana dengan menatap langit biru cerah dengan perarakan awan putih yang tebal. Tidak kurang juga dengan beberapa ekor burung yang terbang ke langit, mungkin mencari makanan sebelum pulang ke sarang.


The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now