61

129 23 77
                                    

˗ˋ THE ONE | SIXTY-ONE ˊ˗

 ˗ˋ THE ONE | SIXTY-ONE ˊ˗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


61 ㅡ Find Out

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

29 JUN | ISNIN
ㅡ 1 day left.



" Lepastu, apa jadi?"


" Nasib baik ada orang sempat selamatkan aku, kalau tidak memang aku innalilah terus. Masa tu memang aku dah rasa macam aku bakal ke alam brazzer. Tapi nasib baiklah abang aku tak marah ke apa, jadi kitorang balik terus."


Aina dan Ilyia berpandangan sesama sendiri sebelum memandang aku.


" Kau ada luka mana-mana tak? Sebab yelah, badan kau terlanggar kaca kot, mana tahu ada serpihan yang terkena kulit kau ke. " Ilyia menyilangkan kakinya dan mengubah sedikit posisi duduknya. Aku menmuncungkan bibir, cuba mengingati semula kekecohan yang berlaku semalam.


" Alhamdulillah nasib baik takde apa-apa luka. Nasib baik jugak perompak-perompak tu dah kena berkas dengan polis semalam." Aku berkata sambil tangan sibuk menyusun buku-buku yang berselerak di atas meja. Alang-alang cikgu masuk kelas lewat sikit ni boleh ambil kesempatan nak membawang pasal semalam.


Boleh aku katakan, siapa je tak risau bila alami kejadian tu? Mujurlah aku tak apa-apa, tak ada sebarang kecederaan serius. Aisy dengan Aidan memang risau dah, tambah pulak bila mama, ayah dengan Along tahu ni, Ya Allah gelabahnya mereka sampai nak bawak aku pergi hospital sebab nak periksa kalau-kalau berlaku kecederaan dalaman.


" Aku rasa pasal kau dah naik dalam berita online kat Instagram dah. Haritu dengan Munirah si cibek tu satu, lepastu semalam pulak hm." Aina dengan selambanya menskrol Instagram. Walaupun peraturan akademi ni pelajar dilarang sama sekali menggunakan telefon pintar pada waktu PdPc kecuali dengan kebenaran guru, tetapi anda semua pasti sudah sedia maklumㅡ Aina. Dulu digelar the rules breaker. Setakat main telefon macam ni alah, celah kulit kuaci je.


Itu pun nasib baik harini Wajdi tak datang sekolah, jadi memang ramailah suka buat talak dalam kelas sebab tidak hadirnya si ketua kelas tu. Heh.

Skrin iPhone 11 milik Aina ditayang depan muka aku menyebabkan aku struggle menjarakkan wajah dari skrin ip nya. Ye tahu kau baru beli je phone tu tapi tak perlu kot tepek skrin phone kau dekat muka aku. Tahulah aku ni cuma pakai Android je.


Satu gambar mall yang aku pergi semalam, dan gambar tiga orang perompak diberkas polis terpampang di lama Instagram berita online rasmi. Caption berita pun ada mention tentang kejadian seorang pelajar sekolah yakni aku jatuh dari tingkat dua tu. Heh. Nasib baik diorang tak papar muka aku sekali.


By the way, AKU ULANG, BY THE WAY, harini dah hari terakhir dan ini bermakna esok adalah hari penentuan soal hidup dan mati aku. Esok merupakan penentuan masa depan aku samada menjadi sedikit cerah ataupun semakin gelap lagi gelap dari hati kau okey gurau. ESOK.


The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now