˗ˋ THE ONE | FINAL ˊ˗
Final Chapter ㅡ Found You.
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
RAMBUT berwarna hitam semula jadi dan bersinar itu aku ikat dengan scrunchie berwarna putih berkilat itu menjadi pony tail. Style yang biasa aku selalu buat dandanan pada rambut. Paling mudah dan cepat. Muka aku dibelek pada cermin sebelum mengambil bedak untuk touch up beberapa kali supaya wajah tak nampak sangat pucat.
Setelah berpuas hati dengan penampilan ringkas aku, aku terus keluar dari bilik dan menuruni anak tangga. Dapur menjadi destinasi aku untuk mencari gerangan pada pagi itu.
" Pagi, Ma." Aku tersenyum nipis sambil mendekati Mama yang sibuk menyediakan sarapan pagi. Seperti biasa, semua ahli keluarga aku berada di situ, hanya aku saja yang masih berdiri tercegat.
" Pagi, Elwyn. Duduk dulu, makan." kata Mama lalu dia menyerahkan mug berisi kopi panas kepada Ayah yang enak menjamu selera.
Tanpa menolak, aku duduk bersebelahan Ammar. Sesekali aku menjeling ke arah Ammar sebelum bibirku mengukirkan senyuman yang aku tahan tetapi gagal. Ammar yang perasan dengan reaksi aku, terus menjeling tak puas hati sebelum dia menghela nafas panjang.
" Kenapa? El jeles ke Along dah tunang?"
Aku ketawa kecil sebelum menggeleng. Alah, Ammar ni aku nak gurau sikit tak boleh. Tahulah aku sorang je kat sini masih single kalau nak dibandingkan dengan abang-abang aku. Weh, Aisy pun dah ada teman wanita tau! Yang pasti perempuan tu cantik gila, tapi malang betul kalau dapat Aisy sebab dia tu dah la garang kalah singa.
Baru je minggu lepas ada majlis pertunangan Ammar dengan tunangnya. Hujung tahun ni diorang kahwinlah kalau ada rezeki. Sampai sekarang aku asyik mengusik si abang sulung itu hingga sampai tahap dia betul-betul malu da mukanya merah habis. Seronok tau bila ingat balik. Tak lama lagi, Ammar bakal menjadi suami orang.
Tak sangka ek, cepat betul masa berlalu, tahu-tahu je dah lima tahun berlalu.
Kini aku berumur 22 tahun. Cepat betul aku dah menginjak ke alam dewasa. Aku sekarang tengah cuti semester dan kini bekerja sambilan di sebuah kafe sebagai cashier.
Banyak perkara yang terjadi dalam masa lima tahun. Pada umur aku menginjak usia 18 tahun, kami sekeluarga pindah ke Kuala Lumpur atas sebab Ayah dipindahkan ke cawangan di sini. Maka aku menghabiskan masa remaja dan menginjak ke alam dewasa di sini.
YOU ARE READING
The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓
Fanfiction【 13+ 】 Anda ingat siapa Elwyn Aisyah? Ya, seorang gadis yang perlu mencari siapakah The Right One sekaligus mula mengorek rahsia satu per satu diri jejaka itu. ㅡ sambungan #chapter 37 dari @quanted- [ WARNING! ] ++ buku ni cringe, sumpah tak tipu...