62

171 25 53
                                    

˗ˋ THE ONE | SIXTY-TWO ˊ˗

 ˗ˋ THE ONE | SIXTY-TWO ˊ˗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


62 ㅡ The Day.


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

30 JUN | SELASA
ㅡ the day.


Pagi itu, aku rasa bangga dengan diri sendiri sebab aku bangun lagi awal sebelum alarm phone yang kejutkan aku siap tolong mama masakkan sarapan lagi. Sarapan biasa saja, English breakfast sebab aku craving nak makan sarapan jenis macam tu pulak tiba-tiba. Tak cukup dengan itu, aku siap tolong kejutkan abang-abang aku sekali OHOHOHO


Nampaknya aku dah boleh dapat takhta gelaran anak bongsu mithali keluarga Megat Nazrin ni heh.


Mungkin penangan aku semalam terkejut sangat buatkan aku bangun awal dari kebiasaan. Mana la aku tahu, tutup mata je terus buai ke alam mimpi. Bangun-bangun je aku mamai sampai terlupa apa benda yang berlaku semalam. Heh.


Okey, jangan ingatkan aku pasal tu. Nanti aku takut tidur sengsorang.


Kelakuan aku pagi itu mengundang rasa tidak percaya oleh abang-abang aku. Ye tahulah yang aku ni memang jarang benar nak tolong Mama pagi-pagi kat dapur tapi tak perlu kot pandang rendah sampai macam tu sekali. Lagi-lagi Aisy dengan Aidan tu.


Sorang menganjing, yang sorang lagi dengki asyik perli-perli. Apa bendalah.


" Kau nak demam lagi ke dik?"


Aku menjeling tajam ke arah Aidan yang pandangannya tidak lekang langsung dari memandang hadapan. Aku menghela nafas dan menggeleng perlahan.


" Alang ni buat El macam tak pernah pulak buat kerja macam tu. Hmph!" Sengaja je nak acah merajuk walaupun aku tahu di antara mereka berdua tiada siapa ada hati perut nak memujuk. Diorang tahu aku saja main-main.


" Memang tak pernah pun," balas Aisy, sarkastik. Aku mengerutkan dahi dan memeluk tubuh. Ah, malas nak cakap apa-apa dah. Kalau lawan dengan diorang bukan boleh menang.


Sampai saja di akademi, aku terus melangkah menuju ke kelas. Suasana yang biasa, hari yang biasa. Tiada apa-apa yang berlaku. Sempat lagi aku membaca nota selama beberapa minggu aku buat permerhatian personaliti dan cuba bandingkan dengan si dia.


Senyuman perlahan-lahan terukir di wajah sebelum aku melangkah masuk ke dalam kelas. Hanya ada beberapa orang pelajar di dalam kelas itu. Aina dan Ilyia pun tak sampai lagi. Alang-alang aku datang agak awal dari kebiasaan, jadi aku ambil keputusan untuk buka sosial media pada pagi itu.


Bukan taknak bersosial tapi aku tak boleh ngam dengan orang yang tak berapa rapat sangat dengan aku. Classmates aku pun buat hal sendiri dan hanya melayan geng sendiri, begitu juga dengan aku.


The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now