41

160 25 68
                                    

˗ˋ THE ONE | FORTY-ONE ˊ˗

˗ˋ THE ONE | FORTY-ONE ˊ˗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

41 ㅡ Among Us

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━



SHH! They are impostors among us.





KINI semua sembilan manusia berpecah dan memasuki beberapa bilik yang berlainan dalam kapal angkasa tersebut. Namun Elwyn masih berlari-lari, berpusing di kawasan kafeteria itu.


" Weh macam mana kalau sesat bodo. Aku tak pernah main lah game ni!" Elwyn masih berlari membuat bulatan dengan keadaannya seperti kelam kabut.


" Hoi, kau apehal macam orang bodo kat tengah-tengah ni?"


Elwyn berpusing ke belakang apabila satu suara menegurnya. Memang itu tidak lain tidak bukan, Fang yang sememangnya tidak senang akan kewujudan dirinya dalam kelompok mereka. Fang dengan baju angkasa berwarna ungu itu menelengkan kepalanya sedikit sebelum dia merenung Elwyn berpakaian angkasa warna merah jambu bersama sekuntum bunga di bahagian helmetnya atas bawah.



" Aku tak reti, kena buat apa do?" Elwyn masih gelabah, berlari-lari membuat pusingan lagi.



" Hoi, chill lah. Kontrol elok-elok sikit. Dah, kau tak reti, kau ikut je aku. Kalau kau crewmate aku, mesti kau tahu kan task yang perlu kau buat?" Fang menjongketkan sebelah keningnya sebelum dia memberi isyarat di bahagian bahu kanannya.


Elwyn mengangguk perlahan sebelum dia menekan butang kecil pada bahagian bahu kanannya sebelum hologram mini yang memaparkan task yang perlu dia selesaikan muncul di permukaan inner helmet yang dipakai.


" Aaaa aku tak tahu kat mana bilik elektrikal."


" Cun, ikut aku. Aku pun baru buat satu task."


Tanpa ragu-ragu, Elwyn terus mengikut langkah Fang menuju ke bilik elektrikal.



Berbeza pula di situasi bilik sekuriti, nampaknya dua orang sedang bertekak sesama sendiri. Si baju merah bersama buah ceri di atas kepalanya itu menderam marah sebelum menolak kasar si baju coklat bersama keju di atas helmetnya.



" Kau impostor kan?! Kenapa kau duduk sini je?" Api menuding jari telunjuknya kepada Tanah.


" Buat elok sikit! Aku nak check CCTV kat sini je okey ! Kau tu baru sampai kot, kau pehal ? Nak bunuh aku? Kau impostor kan?! Kan?!" Tanah mengertap bibirnya lalu helmet mereka berdua bertembung. Mereka saling tolak menolak antara satu sama lain.



The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now