37

471 28 43
                                    

˗ˋ THE ONE | THIRTY-SEVEN ˊ˗

˗ˋ THE ONE | THIRTY-SEVEN ˊ˗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


37 ㅡ Rescue

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


TIN minuman Necafe Mocha warna ungu aku hempas atas permukaan meja, menghasilkan bunyi hentaman yang kuat. Serentak Ilyia dan Aina yang sibuk menjamah makanan tersentak dengan perbuatan aku.

" Terkejut cek. Kau kenapa bodo main hempas meja?"

" Weh orang tengok bodoh. Aku malu."

Aku memberikan jelingan membunuh ke arah mereka berdua. Empat urat merah muncul di dahi, sebagai tanda aku benar-benar geram sekarang. Hujung bibir ternaik membentuk senyuman senget.

Ah, aku kisah apa kalau orang tengok sekalipun?

" Kau dari pagi tadi emo tak tentu fasal ni, kau kenapa? Chill lah El, abang kau marah kau je kot." Aina merenyukkan plastik bungkusan sandwich yang sudah habis diterima perut.

" Mahunya aku tak emo bila dia balik tu terus serang aku?! Marah aku tak tentu fasal, padahal aku tak buat apa-apa salah kot?! Sudahlah dia tu kadang-kadangㅡ ergh-- " Aku memeluk tubuh, tiba-tiba saja merinding bulu roma ni dibuatnya bila terfikir balik insiden semalam.

Sudahlah dengan cara Aisy yang selamba tu memang suka buat orang fikir bukan-bukan. Semalam tu dengan selamba Badak Sumateranya dia rempuh bilik aku lepastu tolak aku naik atas katil lepastu dia marah aku dengan buat kabedon atas katilㅡ

Astaga.

Memanglah dia tak dak niat nak buat macam tu tapi CARA DIA TU. AKU ULANG, CARA DIA. SUMPAH MINTAK KAKI.

FUHLAMAK MEREMANG HABIS AKU.

" Hak alah kau ni, mesti ada benda buat silap tu kot. Cuba kau ingat balik, mana tau kau curi duit dia pastu kantoi ke, kau skodeng dia mandi keㅡ SAKIT BODO KAU PEHAL!" Ilyia mengertap gigi apabila belakang kepalanya menerima luku Aina.


" Soalan kau pleaselah senonoh sikit. Gamaknya Elwyn tu nak skodeng abang dia, agak-agaklah. Kalau yang skodeng tu adalah kau sendiri,  mungkin masuk akal. " Aina memuncungkan bibirnya ke depan, tidak hairan dengan Ilyia yang marah-marah.

Aku mengerutkan dahi, cuba mengingati balik kesalahan yang pernah aku lakukan pada Aisy sehingga tenuk itu naik marah tahap gaban. Pelipis dipicit, memaksa otak menggali balik memori lama.

The One 2 | [𝐛𝐨𝐛𝐨𝐢𝐛𝐨𝐲] ✓ Where stories live. Discover now