Canlarım selam! Öncelikle size küçük bir aydınlatmayla geldim.
LÜTFEN OKUYUN!!!
Bu Allah mı Tanrı mı ikilemine son verelim artık ❤
Kimi “Tanrı” der kimi “Allah” der…
Yanlış bilinen olaylardan en başta bu gelmekte. Kitap okuyoruz ama bilmeden ya da öğrenemeden okuyoruz aslında.
“Tanrı sözcüğü Hıristiyanlara aittir! Bu söylem İslam'a aykırıdır. Samimi Müslümanlar Allah der!” diye doğru bilinen bir yanlışa sahibiz.
Hangi Hıristiyan “Tanrı” diyor:
İngilizler “God” diyor.
Fransızlar “Dieu” diyor.
Almanlar “Gott” diyor.
İtalyanlar “Dio” diyor.
İspanyollar “Dios” diyor.
Daha geçmiş dillere gidersek Latincede “Deus” demek.
Uzatmayayım… Hıristiyanlar “Tanrı” demiyor.Peki… Nerden çıktı bu hurafe?
Cüneyt Arkın'ın “Kara Murat” filmlerinden! Şaka bir yana…
Filmden romana her dildeki farklı “yaradan” sözcüğü Türkçe'ye “Tanrı” diye çevrilirdi.Çünkü:
Daha İslamiyet yokken “Tanrı”, eski Türkçe'de “dünyanın tek yaratıcısı ve koruyucusu” anlamındaki “Tengri” sözcüğünden geliyordu.Tanrı”, Türkçenin temel sözcüklerindendi. Çinceyi bile etkiledi; “Tengri” Çince'ye “T'ien” olarak geçti. (Çinliler, Orta Asya'daki Tanrı Dağları'na “T'ien-Şan” der.)
Yani… “Tanrı” kelimesinin bizim kültürümüzde binlerce yıllık geçmişi var…
Bu sebeple…
“God”, “Dieu”, “Gott”, “Dios” ya da diğerleri Türkçe'ye “Tanrı” olarak çevrildi. Keza Arapça'da…
Daha düne kadar Diyanet'in, sure-ayet çevirilerinde “Tanrı” sözcüğü kullanılırdı:“Tanrı'mız bir tek Tanrı'dır. O, merhamet eden, merhametli olandan başka Tanrı yoktur.” (Bakara/163)
Bu konuda tartışma yapmak istemiyorum.
İstiyorum ki, herkes inandığını bildiği dilde yerine getirsin. Aslolan niyet'tir.Fakat… İnsanın ağırına gidiyor kulaktan dolma bilgilere yenik düşmek!
Şu hurafenin gücüne bak! Diyanet bile fetva çıkardı; “Yüce Allah'ı kastetmek üzere O'nu ‘Tanrı' diye anmak inanca hiçbir surette aykırı olmaz.”
Hurafe Diyanet'i bile yendi...Size uzun uzun bunun açıklamasını ekledim umarım üşenmeyip okursunuz çok daha detaylı açıklama icin soner yalçının Allah mı Tanrı mı makalesini öneririm. ❤❤
Gelelim Yeni bölüme...
Yetişkin içerik!!!!
+18 bir bölüm olduğu için lütfen bunun bilincinde olarak okuyalım canlarım ❤Melek rüya gibi geçen gecenin büyüsünden uzun bir süre çıkamayacağını düşündü. İstemezdi de zaten. Hayatı boyunca ilk kez bir doğum gününü böyle büyük bir mutlulukla kutlayabilmişti. Kibriye teyzesi ona her doğum gününde çayın yanına pasta yapardı ama Melek küçükken hep pastanedeki o çikolatalı pastaların hayalini kurardı. Liseden beri çalışan genç kız maaşının tümünü babasına verdiği için para da biriktiremezdi ki doğum günü için kendisine özel tek kişilikte olsa bir pasta alabilsin. Aklı erdiğinden beri kurduğu pasta hayali nihayet bu gece gerçekleşmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızım İçin (Aşk Kırmızı Serisi #1)
General FictionBitap düşmüş bir şekilde çırpınmayı kesen bedenimi Polat hızla harlı bir şekilde yanan şöminenin önüne itti. Yere ellerimin ve dizlerimin üstüne düşerken o da hızla yanıma çöktü. Hafif bir itişti, yerde beyaz kürkten bir hayli kalın ve yumuşak bir k...