Dit is het derde en daarmee ook het laatste deel van de driedelige 'Speel en overwin serie'. De serie is los van elkaar te lezen maar mocht je de andere twee delen ook nog willen lezen dan raad ik aan om daar mee te beginnen. Dit boek kan namelijk spoilers bevatten van de vorige twee delen.
Dit derde deel gaat over keeper Kjell Scherpen en Aya. Zij is de beste vriendin van Posie uit deel 1. Toen ik begon met het schrijven van deze serie (mei 2019) zag de selectie van Ajax er heel anders uit. Ik had expres drie jonge spelers gekozen waarvan de kans groot was dat ze gedurende het schrijven van deze serie nog steeds bij Ajax zouden spelen. Helaas is dat bij Kjell Scherpen een beetje mislukt, maar dat maakt het verhaal niet minder leuk.
Ook wanneer je geen voetballiefhebber of Ajax fan bent, is de serie prima te lezen. Het aantal voetbal gerelateerde hoofdstukken is namelijk minimaal. Mijn voorkeur gaat uit naar het schrijven van boeken in het genre young adult / new adult en niet het fanfic genre.
De personen die op de cover staan te shinen zijn Remco van Evenepoel en zijn vriendin Oumi. Alle rechten met betrekking tot de foto zijn van hen. De foto is enkel gebruikt ter illustratie. Ik wil hiermee dus niet zeggen dat Remco en Kjell op welke manier dan ook gelijkenissen vertonen. Het zijn twee totaal verschillende personen.
Alle scenes uit het boek zijn verzonnen door de auteur (LaCourse). Hierdoor is de werkelijkheid soms anders dan beschreven in het boek. Gelijkenissen tussen het boek en de werkelijkheid kunnen in veel gevallen dan ook als toevallig worden beschouwd.
De proloog zal eerder online staan dan de rest van het boek. Deel 3 zal pas officieel beginnen nadat deel 2 is afgerond.
Naar verwachting zal dit boek starten aan het einde van het jaar dus december 2021.
JE LEEST
Hou Je Me Vast
ChickLitDeel 3 van de Speel en Overwin Serie Aya is kapot wanneer ze hoort dat haar oudere broer Zayd is omgekomen in Syrië tijdens zijn militaire missie. Ze vindt troost bij Kjell, de beste vriend van haar broer. Kjell houdt haar vast terwijl de rest van...