Esta Fergus'tan şüphelenmeye başladı. Belki de onu tüm gün o yüzden takip etmişti. Hiç ses çıkarmadı ve saklanmaya devam etti. Esta Fergus'a şaşkın bir şekilde bakıyordu.
Adam " Ama ne?" dedi sinirli bir şekilde.
" Buldum ama dediğiniz gibi buraya gelmedi. Bu sefer zorla yapamayız. Anlaşmamızda sadece Esta'yı gözlemleyecektim. Onu buraya getirmeye ikna etsem de buraya gelmedi. Demek ki ailesini pek önemsemiyormuş." dedi Fergus.
" Ama nasıl olur? Her neyse şu anlık sorunumuz Esta değil daha büyük şeyler var. Maalesef yine başaramadık."
" Çok zor zamanlar geçiriyoruz. Eminim üstesinden geleceğiz ama sence bu doğru mu?"
" Öyle olmalı. Neyse Esta ile ilgili sonra konuşacağız. Bakalım Mars'la ne kadar ilgili." dedi ve adam gitti.
Esta hiçbir şeye anlam veremiyordu. Tabii ki Fergus'a güvenmeyecekti. Fergus neden onu gözlemleyecekti? Maddi kazanç için mi? Çok saçmaydı. Konuyla yakından uzaktan alakası olmayan Esta sırf Mars'a gittiği için miydi bunların hepsi? Fergus'a sinirlendi. Adamın nelerden bahsettiğini anlamadı. Ama bir yandan da Fergus onu ifşa etmemişti. Yani onu orada satabilirdi ama yapmadı. Peki neden?
Esta sorularına cevap aramak için Fergus'a anlamsızca bakışlar attı ve tam ağzını açacaktı ki Fergus " Esta her şeyi açıklayacağım ama artık buradan gitmeliyiz." dedi ve Esta'yı kolundan tuttu ve yürümeye başladılar. Esta daha çok öfkelendi ve kolunu çekti.
"Hemen sorularıma cevap ver! Neden beni gözlemlemen gerekiyor?"
Fergus hiçbir tepki vermeden ilerlemeye devam etti. Bir yandan da Esta'yı çekiyordu. Sonunda çıkışa kadar geldiklerinde Esta'yı çok görülmeyen bir yere çekti ve anlatmaya başladı:
" Esta ben NASA'ya güveniyordum. Bu günlerde NASA'yı seven çok insan yok. Bir arkadaşımın akrabası aracılığıyla demin konuştuğum adamla iletişime geçebildim. Paraya da ihtiyacım vardı. Biliyorsun bu günlerde her şey parayla oluyor. Tabii kimse parasız olduğumu bilmiyor. Zaten sana güvenip söylüyorum eğer sen de başkalarına bunu yayarsan kötü şeyler olur şimdiden söyleyeyim. "
" Bir de beni tehdit mi ediyorsun? Ayrıca beni gözlemleme hakkını nereden buluyorsun? NASA sana intihar et dese edecek misin? Gerçekten mi? Neden NASA'ya güveniyorsun? Görmüyor musun neler oluyor? Bu arada konuştuğun adam neyi başaramadıklarından bahsetti?" "
" Tamam özür dilerim. Şu an NASA'ya çok güvenmiyorum. Zaten işten çıkmayı düşünüyorum. Bugün olanları gördükten sonra..."
" Babamı mı kastediyorsun?" dedi Esta gözleri tekrar dolarak.
" Evet. Senin baban zamanında NASA için ve ülke için çok yararlı şeyler yaptı fakat NASA'nın başına geçen adam değişince çok iyi şeyler olmadı. Baban da bu yüzden istifa etti. Ondan öncesinde bir çalışma için söz vermişti ama işlerin buraya kadar geleceğini bilmiyordu. Ama bu benim çok zararıma değildi. İnsanlar kimseye güvenemez oldu. Her yerde robotlar geziyordu. Mars çalışmaları için. Çünkü neredeyse Dünya'nın sonunu getiriyormuşuz. Kuraklık aldı başını gidiyor. Burada deniz diyebileceğimiz sadece bir yer var. Başka ülkelerde de durumlar böyle. Virüsün yayılmasını isteyenler de var tabii. NASA virüsün aşısını üretmeye çalışıyor. Fakat daha kötüye gidiyor. Hatta bir keresinde bir çalışanın ağzından " İnsanlar ölmeli belki o zaman Dünya daha güzel yer haline gelir. Yeniden her yeri düzenleriz o zaman. " dediğini duydum. Bu söz bir o kadar tüyler ürpertici olsa da. Ben de babanın ölümünden sonra NASA'ya karşı şüpheliyim."
" Sen de bu işin içindesin yani. Ayrıca ailem konusunda da adama önemsemediğimi diyerek yalanını duymadım sanma! Nasıl yaparsın Fergus? "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESTA
Science Fiction1 yaşındaki bir kızın NASA'nın Mars'a yollayacağı kapsüle yanlışlıkla binmesi ve Mars'a doğru yol almasıyla birlikte oluşan bir macera... Tekrar Dünya'ya geldiğinde sizce bu kızı neler bekliyor? Dünya'da oluşmuş bir hata yüzünden insanlar nasıl etk...