~4~

105 6 5
                                    

Pov Don
Ik kom aan bij het ziekenhuis en parkeer mijn auto in de parkeergarage. Snel loop ik naar binnen. De shock heeft plaatsgemaakt voor bezorgheid. "In welke kamer ligt Arvy insert achternaam?" vraag ik gehaast aan de vrouw achter de balie. "Kamer 336, op de derde verdieping." (You see what I did there😏) Ik knik dankbaar en loop dan richting de lift.

Als ik aan ben gekomen op de derde verdieping stap ik uit de lift. "Shit." fluister ik zacht, wanneer ik zie dat ik in een hele lange gang sta. "Kan ik u helpen?" hoor ik een mannenstem achter me zeggen. Verschrikt draai ik me om. Ik dacht dat ik alleen in deze gang was. "Kamer 336." zeg ik. De man wijst naar voren. "Die kant moet u op. Een klein stukje lopen en bij de splitsing naar links. Nog even rechtdoor en dan ligt kamer 336 aan uw rechterhand." "Bedankt." zeg ik. Ik begin te lopen, maar dat verandert al snel in rennen. Zodra ik bij de kamer aankom sta ik even stil voor de deur... en dan doe ik 'm open.

Pov Arvy
Ik ben al een hele tijd alleen in m'n kamer, als ik ineens voetstappen hoor die bij mijn bed stoppen. Ik draai me voorzichtig op m'n rug en glimlach als ik Don zie. "Hey." zeg ik zacht. "Hey Arv." Zo heeft hij me nog nooit genoemd. Ik glimlach weer en Don doet hetzelfde. Hij pakt een stoel, die hij naast het bed neerzet. 

Pov Don
"Hoe gaat het met je?" vraag ik na een lange stilte. "Naar omstandigheden goed, I guess." Het blijft weer stil. 

Arvy schuift plotseling iets op en klopt op het bed. Ik ga naast hem zitten. Hij slaat een arm om me heen. Ik doe hetzelfde bij hem, wat goed voelt. Ik weet dat hij comfort nodig heeft op dit moment en ik ben blij om dat aan hem te geven.

Arvy was vandaag heel even live! Was leuk😁

Hoi hoi, schrijver uit de toekomst hier. Ik heb dit hoofdstuk net herschreven en er onder andere onnodige tekst uitgehaald, wat maakt dat dit hoofdstuk nu nog korter is dan 'ie al was, oeps. Zelfde geldt voor alle andere hoofdstukken trouwens. Maar bedenk wel dat het verhaal hier veel beter van wordt en dat het dus eigenlijk niet erg is dat het korter is

Arv (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu