Yazar'dan
Reyyan dedesinin dediğini yaptı ve kapıyı açtı.Karşısında Miran'ı görünce eli ayağına dolaştı ama çabuk toparladı.Misafirlerini içeri davet etti.
Reyyan:Hoşgeldiniz.Buyrun.
Azize:Hoşbulduk güzel kızım hoşbulduk.
Miran ve Fırat içeri geçip Azat ve diğerleri ile selamlaşırken Gönül ve annesi Sultan da gülümseyerek içeri geçtiler.
Nasuh:Buyrun Azize Hanım masaya geçelim. Melike kızım getir yemekleri.Yaren,Reyyan yardım edin Melike'ye.
Gönül:Ben de yardım ediyim.
Zehra:Kızım olur mu hiç sen rahatına bak.
Gönül:Aa Zehra Abla yabancı mıyım ben.
Zehra:Değilsin tabi kızım nasıl istersen.
Gönül Yaren ve Reyyan mutfağa Melike'ye yardım etmeye gittiler.
Gönül:Reyyancığım doğum günün kutlu olsun.
Reyyan:Çok teşekkür ederim Gönül.
Yaren:Hadi Reyyan dedem kızıcak şimdi götürelim yemekleri.
Reyyan kafası ile onaylayıp yemek servisine başladı.Nasıl denk geldiyse Miran'ın yemeğini o vermişti. Miran ona içtenlikle gülümseyip teşekkür etti.
Yemek servis işi tamamlandığında Reyyan geçen yemekte olduğu gibi Miran'ın karşısına oturdu.Kendine sürekli utanmaması gerektiğini söyleyip durdu.Sohbet muhabbet derken yemeklee bitti.Kızlar masayı toplarken diğerlerin de hava iyi olduğundan çardağa indiler.Zehra mutfağa kızların yanına gidip Yaren'e Reyyan'ı oyalaması için kaş göz işaretleri yaptı.Yaren mesajı alır almaz Reyyan'a döndü.
Yaren:Reyyan o kocaman kitaplığını Gönül'e gösterelim mi?
Gönül:Aa çok isterim.Tabi müsaitse.
Reyyan :Müsait tabi hadi gelin.
Reyyan Gönül ve Yaren'i peşine takıp Azat ile kendisinin kitaplığının olduğu çalışma odasına gitti.
Kapıyı açar açmaz duvarda boylu boyunca içi tamamen kitaplarla dolu olan kitaplık karşılarındaydı.
Gönül :Bunların hepsi senin mi Reyyan?
Reyyan:Yani bir kısmı benim bir kısmı Azat'ın.Son sıradakiler de Yaren'in ders kitapları.
Gönül :Ne kadar güzel.
Reyyan :Teşekkür ederim. Okumak istediğin varsa çekinme alabilirsin.
Gönül kitaplığa yaklaşıp kitapları incelemeye koyuldu.Gönül Romeo&Juliet kitabını eline alıp Reyyan'a döndü.
Gönül:Bunu alabilir miyim?
Reyyan:Tabii ki.Bende ondan üç tane daha var. O senin olsun.
Gönül :Ayy çok teşekkür ederim. Çok seviyorsun herhalde.
Yaren:Evet.En sevdiği kitap o.Hatta abimle 12.sınıfta tiyatrosunu bile yapmışlardı. Bende dadı olmuştum.
Kızlar gülüşerek odadan çıkıp avluya inerlerken Reyyan masanın üzerinde mumları yanan bir pasta gördü. Doğum gününün kutlanmasını bekliyordu ama misafirler gidince kutlanacağını düşünüyordu.
Çardaktakiler Reyyan'ın geldiğini görünce hep bir ağızdan "İyi ki doğdun Reyyan" melodisini söylemeye başladı. Reyyan'ın gözleri dolmuştu.Ilk kez böyle bir sürpriz ile karşı karşıya kalmıştı. Yaren'in dürtüsü ile merdivenleri inip çardağa vardı.Ailesine minnettar bakışlar atarak tam pastayı üfleyecekken Yaren kulağına eğildi.
Yaren:Dilek tut.
Reyyan dediğini yapıp içinde tüm ailesinin ve Miran'ın da geçtiği uzun bir dilek tuttu ve mumları söndürdü.
Reyyan:Hepinize çok teşekkür ederim. İyiki varsınız iyiki yanımdasınız.
Melike pastayı dilimlemek için götürürken babası Reyyan'a hediye paketi uzattı.