Reyyan'dan
Bir süre daha bisiklet ile oyalandıktan sonra arabanın yanına geri gelince Miran bisikletten indi.Ben de ardından inip sepetteki çiçekleri alıp kolumdaki saç tokası ile bağladım.Miran bisikleti bagaja yerleştirirken ben de ön koltuğa oturdum. Miran da bisikleti koyup sürücü koltuğuna yerleşince arabayı çalıştırdı.
Reyyan:Miran?
Miran:Efendim güzelim.
Reyyan:Teşekkür ederim.
Miran:Ne için Reyyan?
Reyyan:Her şey için.Beni mutlu etmeye çalıştığın için,beni böylesine güzel sevdiğin için...
Miran:Asıl ben teşekkür ederim birtanem. Sen öğrettin bana sevmeyi.Koşulsuzca sevilme hissini yaşattın bana.Aşkı ögrettin.
Reyyan:Düğün mekanı düşündün mü?
Miran:Aslında aklımda bir yer var ama sen de istermisin bilmem.
Reyyan:Senin istediğin her şey benim kabulüm Miran.
Miran cümlem üzerine tebessüm edip yola odaklandı.Ben de radyodan şarkı açtım. Hadise-Küçük Bir Yol çalıyordu.Miran kısa bir süre sonra arabayı park etti.
Miran arabadan inince ben de indim.Arabanın arkasından dolanıp yanına vardım.Ellerini ellerim ile birleştirdi.
Etrafa baktığımda Gelüşke Han'ına geldiğimizi anladım.Miran şaşkınlığımı fark edince beni elimden çekiştirerek içeri soktu.
Reyyan:Miran ne yapıcaz burda?
Miran:Evleneceğiz.
Reyyan:Burada mı?
Miran:Olmaz mı?Beğenmediysen başka bir yer de bulabiliriz.
Reyyan:Beğenmek ne kelime bayıldım Miran.
Miran:O zaman mekanımız tamam.Şimdi organizatör de buraya gelicek.
Reyyan:Ayy inanmıyorum.
Han'daki merdivenlerden birine oturduk ve organizatör gelenen kadar sohbet ettik.
Yanımıza yaklaşan uzun boylu kadını görünce Miran ayaklandı.Ben de ayağa kalkıp Miran'ın elinden tuttum.
Miran:Selma Hanım?
Selma:Merhaba Miran Bey.Size Reyyan Hanım olmalısınız.
Kadın bana fazlasıyla samimiyetsiz gelmişti.Miran'a bakışları ise beni rahatsız etti.
Reyyan:Evet memnun oldum.
Uzattığım elimi sıkınca gülümsemek ile yetindim.
Selma:Reyyan Hanım.Bana ne tür bir tören hayal ettiğinizi söylerseniz size alternatiflerimi sunabilirim.
Miran'a dönüp baktığımda o da bana bakıyordu.
Miran:Ben karışmıyorum.Babaannem Reyyan ne derse o dedi.
Gülümseyerek Selma Hanım'a döndüm.
Reyyan:Ayakta kaldık.Buyrun oturalım şuraya.
Elimle gösterdiğim masaya oturunca hayalimi gözümün önünde canlandırdım.
Reyyan:Ben çok abartı sevmiyorum ama sonuçta Midyat'ın en köklü iki ailesinin iki torunu evleniyor çok da sade olmasın dimi aşkım?
Miran:Yani sen nasıl dersen.
Reyyan:Bol bol çiçek istiyorum. Her yerde çiçekler olsun.
Selma:Hemen not ediyorum.
Reyyan:Bir de led ışıklar istiyorum.Yani çok abartı olmasın ama güzel gözüksün.Sandale ve masalar da en sade şekilde olursa çok sevinirim.Şamdanları tabakları vs. elinizde örnekleri varsa seçebilirim.
Selma:Elbette.
Elindeki broşürü bana uzattı. İncelerken çok zarif beyaz hafif taşlı bir şamdan buldum.Parmağım ile onu gösterip Selma Hanım'a döndüm.
Reyyan:Şamdan bundan olsun.
Tabak,bardak,çatal,bıçak derken en son pasta kaldı.Pastayı da seçmemin ardından Selma Hanım ayağa kalktı.
Selma:Reyyan Hanım siz bana tarihi ileriki günlerde bildirirseniz biz de hazırlıklarımıza başlarız.
Reyyan:Tamamdır.Iyi günler.
Selma Hanım arkasını dönüp giderken Miran derin bir oh çekti.
Miran:Bir an hiç bitmeyecek sandım.
Reyyan:Hadi gidelim.Merak etmişlerdir bizimkiler.
Miran elimden tutup parmaklarını parmaklarıma kenetledi ve yürümeye başladı.Ben de tam arkasından ilerledim.Arabaya bindik ve kısa sürede bizim konağın önünde durduk.Kemerimi çıkarıp ona doğru eğildim.Arabanın camları filmle kaplı olduğundan rahattım.Dudağına öpücüğümü bıraktıktan sonra yanağındaki elimi tuttu ve dudaklarına götürdü.
Miran:Seni seviyorum.
Reyyan:Seni seviyorum.
Arabadan inip kapının önüne geldim.Benim içeri girmemi bekliyordu.El sallayıp konağın kapısını ittirdim ve içeri girdim.Kapının sesini duyan Nigar anne mutfaktan başını uzattı.
Nigar:Hoşgeldin yavrum.
İçeri ilerledim.
Reyyan:Hoşbuldum Nigar anne.
Ben avluyu yarılarken merdivenlerden koşa koşa inen Yaren'i gördüm.Yanıma gelince soluklandı ve yüzüme baktı.
Yaren:Nereyi tuttunuz?Nerede olcak düğün?
Reyyan:Dur hele bi.Şu haline bak.Gel çardağa.
Birlikte çardağa oturduğumuzda Yaren sabırsızca bana bakıyordu.
Reyyan:Gelüşke Han'ı istedi Miran.Ben de kabul ettim.
Yaren:Neee?Bildiğimiz Gelüşke Han'ı.
Reyyan:Eveet.
Yaren:Kızım harika bir düğün olucak.
Reyyan:Ee Şadoğlu'ndan kız almak kolay mı?Bu arada annemler nerde?
Yaren:Annemle damat bohçası alışverişine çıktılar.
Sohbet ederken kapı açıldı ve içeri Azat girdi.Oturduğum yerden kalkıp yanına koştum ve sarıldım.O da bana sarıldıktan sonra kollarımı ayırdım.
Reyyan:Düğün mekanını seçtik.
Yüzünde hüzün vardı.
Reyyan:Niye üzgünsün.Güzel bir şey söyledim.
Azat:Boşver güzelim. Ee nereyi seçtiniz?
Sahte mutluluğu oldukça belliydi.Kolundan tutup çardağa çekiştirdim.Yaren telefonu çalınca yukarı gitti ve Azat ile baş başa kaldık.
Reyyan:Ne oldu Azat?Gönül'le mi ilgili?
Azat:Yok be kıvırcığım. Gerçekten bir şey yok
Reyyan:Seni tanımadığımı mı sanıyorsun? Doğduğumuzdan beri birlikteyiz biz.
Azat:Sorun da bu zaten.
Reyyan:Nasıl yani?
Azat:Doğduğumuzdan beri birlikteyiz ve sen birkaç hafta sonra gideceksin bu evden.Neşen,sesin olmayacak.
Reyyan:Ama-
Azat:Biliyorum doğanın kanunu bu.Ama engel olamıyorum kendime işte.
Gözlerim dolmuştu.Beni ne kadar çok sevdiğini biliyordum ama ben gidiyorum diye böylesine üzüldüğünü görmek ne yalan söyleyeyim egomu tatmin etmişti.
Reyyan:Ama hep gelirim.Miran ile gelir kalırız burda.
Azat:Gelirsin dimi?
Küçük bir çocuk gibiydi şuan.
Reyyan:Gelirim tabii.Bırakır mıyım ben sizi?
Azat:Ee nereyi seçtiniz?
Reyyan:Gelüşke Han'ı. .
Azat:Oo güzel yer.
Konuşmamızı bölen çalan telefonum oldu .Yengem arıyordu.Telefonu yanıtladım.
Reyyan:Efendim yenge.
Handan:Kızım Miran kaç numara ayakkabı giyiyor?
Reyyan:Ne alaka?Nerden bileyim ben?
Handan:Nasıl bilmezsin kuzum ya.
Reyyan:Yenge saçmaladığının farkında mısın.Banane ayak numarasından?
Handan:Of tamam kapat be.Alırım 40 numara.Olmazsa değiştirsin.
Telefonu kapatacakken o yüzüme kapattı.
Reyyan:Bunlar iyice kafayı sıyırdı Azat.
Azat:Ne oldu gene?
Reyyan:Damat bohçası alışverişine çıkmışlar.Yengem de bana Miran'ın ayak numarasını soruyor.
Azat:Tövbe estağfurullah.
Reyyan:Dedem nerde?
Azat:Odasındadır herhalde.
Reyyan:Ben bir yanına gideyim.
Azat'ı arkamda bırakıp merdivenleri çıktım.Dedemin odasına vardığımda kapıyı tıklattım.Dedem gelmemi söyleyince kapıyı açıp içeri girdim.
Nasuh:Hoşgeldin güzel kızım.
Reyyan:Hoşbuldum.Nasılsın dedem?
Nasuh:İyiyim yavrum.Sen nasılsın?Halletiniz mi mekanı?
Reyyan:Halletik dedem.Güleşke Han'ı istedi Miran.Ben de kabul ettim.
Nasuh:Oh oh.Ne güzel.
Reyyan:Dede hani kına işini kız tarafı yapıcak ya.Ben diyorum ki hiç mekan aramayalım.Bizim avluda yapalım.
Nasuh:Sen nasıl istersen kızım.
Reyyan:Sağol dedem.Ben inip Nigar anneme yardım edeyim.
Nasuh:Tamam kızım.
Odadan çıkıp kapıyı kapattım ve kendi odama geçtim yatağıma uzandım.Miran'ı aradım.Hemen açtı telefonu.
Reyyan:Nasılsın aşkım?
Miran:İyiyim güzelim.Yatağa uzandım şimdi.Sen?
Reyyan:Bende yatağıma uzanmıştım.
Miran:Yakında hep aynı yatakta uzanacağız.Biliyorsun demi?
Reyyan:Bilmez olur muyum. Biliyorum ve seni çok seviyorum...
SSSelamlarr. Umarım beğenirsiniz. Bu araa yeni bir kurguya başladım.Reymir ile alakalı ama içinde farkli karakterler de olucak.Olayları tamamen oturtunca paylaşmaya başlarım😙😙