Reyyan'dan
Ne yapacağımı düşünürken odanın içinde bir o yana bir bu yana dolanıp duruyordum.Aklımdaki düşünceleri durduran çalan kapım oldu.
Reyyan:Efendim!
Zehra:Benim kızım.
Kapının kilidini açtım.Annem içeri girdi.
Zehra:Kızım Azat işte takma bu kadar kafana.
Reyyan:Anne sorun Azat değil!
Zehra:Ne o zaman?
Reyyan:Mirangil gelicekmiş.
Zehra:Ee gelsinler kızım.
Reyyan:Gelsinler gelmesine de ben bu halimle nasıl çıkıcam karşılarına?
Zehra:Kafana taktığın şeye bak.Yaren makyaj yapar belli bile olmaz.
Reyyan:Doğruu!
Annemin yanaklarından öperek odamdan çıktım ve Yaren'in odasına koştum.Kapıyı çalmadan içeri girdim.
Reyyan:Yareenn!
Yaren:Ne var ya?
Reyyan:Sana işim düştü kızım.
Yaren:Vay vay Reyyan hanım.
Reyyan:Dalgayı kes.Yüzümü düzeltmen lazım.
Yaren:Ben estetik cerrahı mıyım?Tövbe.
Reyyan:Makyaj yapacaksın.
Yaren:Hee.Sonunda kabul ettin makyajı harika yaptığımı.
Yaren kıkırdarken sinirim gene artıyordu.
Reyyan:Yaren bak yardım istediğime pişman etme beni.Akşama Mirangil gelicek.
Yaren:Derdin anlaşıldı.Hadi otur bakalım.
Üzerinin tamamen dolu olduğu makyaj masasının sandalyesine oturdum ve kendimi Yaren'in maharetli ellerine bıraktım.
Geçen birkaç dakikanın ardından Yaren ellerini yüzümden çekti ve eserine bakıp iç geçirdi.
Yaren:Valla ben buralarda harcanıyorum.
Gözlerimi ayna ile birleştirdiğimde karşımdaki ben değildim sanki.Çok güzel olmuştu.
Reyyan:Ellerine sağlık kuşum.
Yaren:Ne demek kraliçem.
Odadan çıkıp mutfağa indim.Nigar anne gelmişti.
Reyyan:Nigar annem!
Nigar:Kuzumm!
Yanına gidip sıkıca sarıldım. Nigar anne uzun süredir bizimle çalışıyordu. Beni o büyütmüş sayılırdı.Oğlu Caner ile köydeki annesinin yanına gitmişti geçen ay.Sonunda dönmüştü.
Reyyan:Çok özledim seni.
Nigar:Bende yavrum bende.
Nigar anneden ayrılıp masada oturan Caner'in yanına gidip ona sarıldım.
Reyyan:Caner hoşgeldin.
Caner:Hoşbuldum Reyyan.
Nigar:Olanların duyduk apar topar çıktık yola. Iyi Nasuh ağam çok şükür.
Reyyan:Geri gitmeyeceksiniz dimi?
Nigar:Yok kızım.Burdayız artık.
Reyyan:Ayy çok sevindim.Caner neler oldu bir bilsen.
Caner ile birlikte büyümüştük.Azat ile Caner hep beni korurdu.
Caner:Neler oldu anlat bakayım.
İşe başlamamdan tutup Miran'a kadar anlattım.
Caner:Altı üstü bir aylığına köye gittim.Neler olmuş.
Azat mutfağa girdi.
Azat:Nigar ana!Hoşgeldiniz.
Önce Nigar annemle sonra da Caner ile sarıldılar. Canerden ayrıldıktan sonra bana döndü.
Azat:Barıştık mı kıvırcık?
Reyyan:Hayır!
Nigar:Ne yaptın da sinirlendirdin yavrumu haylaz oğlan?
Azat:Ya boş boş küsüyo Nigar ana.
Reyyan:Boş boş değil bir kere!Yüzümle dalga geçti Nigar anne.
Nigar:Ne varmış yüzünde?
Reyyan:Nigar anne ben dün dedemin yanında hastanede yattım. Sürekli kabus gördüm zaten 3-4 saat anca uyudum belki.Sabah eve gelince de uyudum. Kalkınca dedem gelmişti yanlarına indim.Benim gözaltlarım mosmor,yüzüm şiş,alnım sivilce dolmuş haberim yok. Azat da herkesin önünde dalga geçti.
Nigar anne Azat'ın koluna hafifçe vurdu.
Nigar:Duymayayım birdaha!
Azat:Tövbe ettim zaten.
Mutfaktan çıkarken annem ve yengem ile karşılaştım.
Zehra:Bak ne güzel yapmış Yaren.Belli bile olmuyor.
Reyyan:Öyle valla.Ben Mavi ile dolaşacağım biraz.
Zehra:Dikkatli ol yavrum.Gecikme.
Handan:Hiç gecikir mi Zehra?Miran gelicek.
Yengeme gülüp konaktan çıkıp Mavi'nin yanına gittim.Bir süre onunla konuşup bindim ve ormana doğru ilerlettim.
Yemyeşil ormanda biraz dolaştıktan sonra konağa geri döndüm.Tam Mavi ile ahıra giderken Miran ve Azize Hanım beni gördü.Azize Hanımın yüzüne bir gülümseme yerleşti ve bana doğru gelmeye başladı. Ben de dikkatlice indim.
Azize:Benimde vardı gençken böyle bir atım.Sırtına atlar dağa taşa giderdim.
Reyyan:İnsanı rahatlatıyor.
Azize:Öyle kızım öyle.
Azize Hanım Miran'ın yanına geri dönerken Miran da beni izliyordu.Babaannesi yanına gelince kısıksesle birşey söyledi ve yanıma geldi.Azize Hanım da içeri girdi.
.
.
.
Selamlar,yeni bölüm geldi.Devamı akşam gelir☺☺