Reyyan'dan
Misafirler sonunda gitmişti.Biz de kızlarla salondaki kanepelere sarhoş gibi uzanmıştık.Baş ağrısı bacak zonklaması derken neredeyse yorgunluktan sızıp kalacaktık ki Azat geldi.Herkesin üzerinde hâla kınadan kalma kıyafetler vardı.Elbette bende de bindallı.Azat bizi o halde görünce önce olayı kavramaya çalıştı ardından da kahkaha atmaya başladı.
Reyyan:Kes sesini be.Başım çatlıyor.
Azat:Başın mı çatlıyor.Ağrı kesici getireyim mi?
Reyyan:Gerek yok şimdi gideriz odama orda var.
Azat:İyi bakalım.Ben avludayım.
Azat'ın odadan çıkmasının ardından kızlara döndüm.
Reyyan:Yaren,Yağmur hadi bi gayret kalkalım ben şu bindallıdan bir kurtulayım.
Yaren ve Yağmur uzandıkları yerden kalktılar.Ben bindallının ağırlığından dolayı kalkamamıştım.Kalkamadığımı anladıklarında birer elimden tuttular ve beni kaldırdılar.Birlikte odama gittik ve bindallıyı biraz zor da olsa çıkardık.
Reyyan:Sağolun kızlar.Hadi siz de geçin odalara duş falan alın salıncakta buluşalım.
Kızlar kafalarını sallayarak odamdan çıktılar.Ben de duşa girdim.
Duştan çıkmamın ardından pijamalarımı ve hırkamı giyip saçlarımı taradım ve at kuyruğu yaptım.Telefonumu da alıp odamdan çıktım.Yaren ve Yağmur karşılıklı salıncaklarda oturmuş baya samimi bir şekilde sohbet ediyorlardı.Gülümseyip yanlarına ilerledim.
Reyyan:Selaam.
Yağmur beni görünce yana kaydı.Ben de oturdum.
Reyyan:Ee nasıl durumlar?
Yaren:Benim hafif bir baş ağrım var da ağrı kesiciyi içtim geçirir birazdan.
Yağmur:Benim bacaklarım çok ağrıyor.
Reyyan:Ee tabi Yağmurcuğum.Sen alışkın değilsin bizim şenliklere.Biz de artık bağışıklık oldu.Sen de alışırsın bir seneye kalmaz.Sırada çok düğün var.
Yağmur:Aa hayırlı olsun.Kimin?
Yaren:Benim,abimin.Kına ve düğün olarak düşünürsek bir de Reyyan'ın düğün var bugün gibi tam 5 gün yaşayacağız.
Yağmur:Reyyan abla babamlar gelmedi diye canını sıkmıyorsun dimi?
Reyyan:Yok canım.Hem ben bir dayım olduğunu 13 yaşında öğrendim.Görmedim bile.
Yağmur:Bir türlü anlayamıyorum neden bu haldeler.
Reyyan:Valla annem bana da hiç anlatmadı.Ama bence babamla alakalı.
Zehra:Neymiş Hazar'ımla alakalı olan?
Annemin sesini duyup hepimiz onun olduğu tarafa döndük.Annemin arkasında da yengem vardı.
Yaren:Gelin oturun bakalım.Kızların sorucakları var.Eminim annemin de herşeyden haberi vardır.
Annem ve yengem Yaren'in yanına oturdu.
Handan:Neymiş benim bildiğim sorularınız.
Reyyan:Anne sen dayımla,anneannemle niye konuşmuyorsun?
Zehra:Kızım sırası mı?
Reyyan:Tam da sırası anne.Yiğenlerinin düğününe dahi gelemeyecek kadar ne oldu aranızda?
Zehra:Yağmur senin de haberin yok demi kızım?
Yağmur:Yok hala.Anneme de babama da sorunca hep geçiştiriyorlar.Hele babaannem seni sorar sormaz ağlamaya başlıyor.
Zehra:İyi açın kulağınızı dinleyin o zaman.
Hepimiz oturduğumuz yerde rahat bir pozisyon aldıktan sonra annemi dinlemeye koyulduk.
Zehra:Ben 18 yaşımdayken dedeniz iş için buraya,Midyat'a gelip gidiyordu.Bir gün yaz tatilinde ben de gelmek istedim ve babam kırmayıp beni de getirdi.Babam Nasuh babamla birlikte çalışıyormuş.Ortak gibi bişeylerdi.Şirkete geldiğimizde beni lobiye oturttu ve bir yere kaybolmamamı tembihledi.Ben oturduğum yerde etrafi izlerken takım elbiseli benden birkac yaş büyük bir genç delikanlı geldi.
Yaren:Tahmin edeyim.Amcam.
Zehra:Evet kızım.Amcan.Geldi ve hiçbir şey söylemeden yanıma oturdu.Merhabalaştık ve tanışıp konuşmaya başladık.Mersin'de yaşadığımı anlattım.Derler ya ilk görüşte aşk diye gerçekten aşık olmuştum.O kadar yakışıklıydı ki.Biraz daha kendimiz hakkında konuştuktan sonra babam odadan çıktı.Yanıma geldi.Onu Hazar ile tanıştırdım aslında zaten tanışıyorlardı ama neyse.Hazar ile vedalaştıktan sonra dönüş yoluna koyulduk.Nedense babam yol boyu onu gözünün tutmadığını söyleyip durdu.Ben de yol boyu onu düşünüyordum.Sonra gel zaman git zaman ben hâlâ Hazar'ı düşünüp duruyordum.Bir gün evde tekken postaci geldi ve benim adıma bir mektup olduğunu söyledi.Ben de mektubu alıp kimden geldiğine baktım.Hazar'dan gelmişti.Beni unutamadığını,görüşmek istediğini anlatmıştı mektupta.Ben de ona bir mektup yazmaya karar verdim.Babamın Midyat'a gideceği zamanı öğrenip ona haber vereceğimi ve benim de onu unutamadığımı yazdım.
Yaren:Oo yengee.
Zehra:Sus kız.Anlattığıma pişman etme.
Yaren:Tamam tamam sustum.
Zehra:Babam bir ay sonra laf arasında haftaya Midyat'a gideceğini söyledim.Ben de gelmek istiyorum deyince babam da beni kırmadı kabul etti.Sevinçle odama gidip Hazar'a bir hafta sonra Midyat'a geleceğim hakkında bir mektup yazdım ve ertesi gün postaladım.Günler geçti sonunda Midyat'a gidiş günüm geldi.Bu kez 2 gün de kalacaktık.Kendime küçük bir çanta hazırladım ve yola çıktık.Midyat'a vardığımızda Nasuh babam ve Hazar bizi şirkette bekliyordu.Önce şirkete gittik.Ben gene lobide beklerken Hazar yanıma geldi.Etrafı kolaçan edip yanıma oturdu.Sohbet arasında bir ara beni sevdiğini onunla evlenmemi istedi.Gençlik ya hani ben de evet diyiverdim.
Reyyan:Anne ciddi misin sen?
Zehra:Valla ciddiyim kızım.
Reyyan:Gerçekten inanamıyorum sana.
Handan:Ama yavrum siz şimdiki zaman gibi düşünüyorsunuz.Bizim zamanımızda çoğu evlilik zaten görücü usülü yapılırdı.Hatta bazı gelinler damadı düğünde görürdü.Düşün yani.
Yaren:Ee devam yenge.
Zehra:İşte kabul ettim.İki gün orda kaldık.Hazar babamdan izin alıp bana Midyat'ı gezdirdi.Dönüş günü Hazar'a sarıldım ve babamın yanına gittim.Nasıl söyleyeceğimi bilmiyordum ki.Babam ve annem benim okumamı çok istiyorlardı.Uzun lafın kısası ben eve varınca herkese durumu anlattım.Tabi ki kimse kabul etmedi.Ben de siz misiniz izin vermeyen deyip o gece eşyaları topladığım gibi otobüse atladım önce Midyat'a sonra da Şadoğlu Konağı'na geldim.Geliş o geliş.
Yağmur:Seni affetmediler yani.
Zehra:Evet kızım.Hele baban.En çok kızan da oydu.
Reyyan:İyi de dayım senden küçük.Sen 18 yaşındayken o 16 falan olması lazım.Abin falan da değil.Niye bu kadar kızdı?
Zehra:Kızım küçük olmasına küçük de aklı eriyordu.Tam delikanlılık zamanıydı zaten.
Yağmur:Peki hiç konuşmayı denedin mi hala?
Zehra:Denemez olur muyum.Hazarla evlendikten bir hafta sonra bizim eve gittik belki yumuşamışlardır diye.Kapıyı açtığı an beni görür görmez geri kapattı babam.Yalvar yakar kapıda ağladım da çıt çıkmadı evden.Bir kere de Reyyan'ıma hamileyken gittim.Torunları olucak belki affederler diye ama o da olmadı.Ama Canan ile hep konuştum.Kardeşimle evlendiklerini mahalledeki Sevda'dan duydum zaten.Bana haberleri o veriyordu.Sonra ondan Canan'ın numarasını aldım konuştum.Çok sevdim.Bilirsin ya Yağmur dedenin cenazesinde zar zor getirdi yanıma da gördüm seni.
Reyyan:Anne peki dertleri senin evlenip okumaman mı yoksa başka bir mevzu daha mı var?
Zehra:Ya başlıca sebep okumamam.Tabi aşiret gibi bir aileye gitmem de sebeplerin arasındadır muhtemelen.
Reyyan:Anne izin verirsen eğer hafta içi bir gün dayımın yanına gidip konuşmak istiyorum.Sonuçta yiğeniyim ben.Beni içeri almayacak hali yok ya.
Zehra:Kızım git desem ne değişecek.30 küsür yıl oldu.
Yağmur:Öyle deme hala.Reyyan ablamla gider şansımızı deneriz.
Handan:Kızlar haklı be Zehra.
Zehra:Peki tamam siz öyle diyorsanız.
Reyyan:İyi.Yarın Miran ile işimiz varmış.Düğünün organizasyon şirketindeki kadınla pazartesi buluşacağım son işler için.Gelinliği de salı günü halledersek çarşamba gideriz o zaman.Yaren sen de geliyorsun.
Yaren:Benim ne işim var Allah aşkına Reyyan.
Yağmur:Yaren olmaz öyle.Hem gitmişken biraz gezdiririm de size Mersin'i.
Yaren:Anne ne diyorsun?
Handan:Git tabi kızım.Kardeşini yalnız bırakma.
Reyyan:İyi üçümüz günü birlik gidip geleceğiz o zaman.Ama babamlar?
Zehra:Hallederim ben siz sabah ezanına yakın çıkın gidin sessiz sedasız.
Handan:Aynen.Biz uydururuz bir şeyler.Aslında izin vermesine verirler de Hazar abimde pek haz etmiyor dayından.
Reyyan:Tamam tamam.E ben Nigar anneme diyeyim de bir kahve yapsın.
Handan:Ay valla öyle iyi olur ki kızım.Saat geç oldu ama neyse.Kahveleri içer yatarız.
Reyyan:Tamam.Geliyorum hemen.
Oturduğum yerden kalkıp merdivenlere yöneldim ve merdivenleri inip mutfağa girdim.Nigar annem tezgahta kalan son bir kaç tabağı duruluyorken Melike de masaya oturmuş pirinç ayıklıyordu.
Reyyan:Naptın Nigar annem.Çok yoruldun bugün.
Nigar:Olur mu öyle şey yavrum.Bak bitti bile.Noldu sen niye geldin.
Reyyan:Kahve içelim dediydik de senin işin var ben yapayım.
Melike:Yok yok.Benim iş bitti yaparım iki dakikada hemen.
Reyyan:Tamam kuzum.Salıncakların ordayız.
Mutfaktan çıkıp avluya bakındım.Azat bahçede olacağını söylemişti ama yoktu.Odasına da gitmemişti.Cebimden telefonu çıkarıp Azat'ı aradım.Bir kaç çalışta açtı.
Azat:He güzelim.
Reyyan:Nerdesin sen?Avludayım dedin yoksun.
Azat:Kapının önündeyim.Dedem yatmamış daha sigara içmeye çıktım.Caner yanımda.Bir şey mi oldu geleyim avluya.
Reyyan:Ha yok bir yere falan mi gittin diye merak ettim.
Azat:Tamam.
Telefonu kapatıp merdivenleri çıktım ve annemlerin yanına geri dönüp az önce kalktığım yere oturdum.
Sohbet muhabbet derken Melike kahvelerimizi getirdi.Onları da içip herkese iyi geceler dileyip odalarımıza çekildik.Hırkamı çıkarıp yatağa yattım ve hemen uykuya daldım.
Sabah uyandığımda saat 14:30'du.Aslında sabah bile denemezdi.Öğlene kadar uyumuştum.Ama o yorgunluğun üstüne normaldi.Kalkıp hemen yüzümü yıkadım ve üzerimi değiştirdim.Saçımı da tepeden topuz yapıp dudağıma nemlendiricimi sürdüm.Şarjdaki telefonumu aldım.Miran bir kaç kez aramıştı.Hemen onu aradım.
Miran:Günaydın uyuyan güzel.
Reyyan:Günaydın aşkım.Ne zaman buluşacağız?
Miran:Avluya indiğin an buluşmuş oluruz balım.
Reyyan:O ne demek?
Miran:Avludayım gel demek.
Reyyan:Ne?
Miran:Ee napıyım senden ses çıkmayınca ben de geldim Azatla oturuyoruz.
Reyyan:Tamam geliyorum.
Telefonu kapatıp cebime koydum ve odadan çıktım.Avluya inip Miran'a sarıldım.Azat ile bir süre oturduktan sonra Miran ile konaktan çıktık.
Reyyan:Nereye gidiyoruz?
Miran:Süprizz.
Reyyan:Ama yaa.
Ne kadar ısrar etsem de nereye gideceğimizi söylemiyordu.Arabaya binip konaktan biraz uzaklaşınca arabayi yavaşlatti ve torpidodan bir eşarp çıkardı.Ben ne olduğunu anlamadan gözlerimi bağladı.
Reyyan:Ne bu şimdi?
Miran:Süprizi ben isteyince göreceksiniz Reyyan Hanım.
Reyyan:Peki öyle olsun.
Bir süre gözlerim bağlı bir şekilde arabada ilerledikten sonra araba durdu.Miran kapısıni açıp indi ve yanıma gelip elimden tutarak beni de indirdi.Elimden tutarak beni bir süre yürüttü.Ardından gözlerimi açmamamı tembihleyerek eşarbı çıkardı.Bu kez de elleri ile gözlerimi kapatarak beni bir eşikten geçirdi.Selamlar...Bu bölüm Zehra mommy ile ailesi arasındaki mevzulara indik.Ve son sahnemizdeki Miran'ın sürprizini de resimden anlamışsınızdır.Bölüm ile alakalı eleştrilerinizi yorumlarınızı bekliyorum😘
2023
Hikayemi bırakalı yıllar olmuş ama sanki ilk günkü gibi hevesliyim sizce yazmaya devam etmeli miyim???