21.Bir Annenin Korkusu

1.2K 61 43
                                    

》 İki Ay Sonra《

Gülnar Sultan  Şehzade Selimle birlikte güzelce kahvaltı yaptıktan sonra odasına geri dönmüştü. Gülnar Sultan ilk evlatlarının yanına geldiğinde Şehzade Mustafa'nın beşiğinde olmadığını gördü.

"Ayşe. Mustafa'm nerede ?"

"Ablacım lütfen sakin ol.Şehzade Mustafa'nın birazcık ateşi vardı."

"Bunu bana neden bildirmediniz ?"

"Handan Sultan izin vermedi."

"Mustafa Handan Sultanın yanında mı ?"

"Evet abla."

"Ayşe sen Ahmed'in yanında kal.Zeynep gidiyoruz."

Gülnar Sultan, Handan Sultanın odasına doğru giderken kendini sakinleştirmeye çalışıyordu. Ağalara onun geldiğini haber etmelerini istedi.

"Sultanım Şehzade Mustafa nerede ?"

"Sakin olmaya çalış Gülnar kızım.Şehzade Mustafa gayet iyi.Sadece birkaç gün daha odamda kalacak."

"Sultanım Şehzade Mustafa'dan ayrı kalmamı nasıl istersiniz benden ?"

"Gülnar kızım gebesin.Hastalık senin ve karnındaki torunum için tehlike yarata bilir."

"Şehzade Mustafa benim oğlum Sultanım. Onu nasıl bırakırım."

"Gülnar kızım.Karnındaki torunumu da düşünmeliyim."

"Şehzade Mustafa'yı ziyaret edeceğim."

"Tamam Gülnar kızım."

Bu anda Şehzade Selim odaya gelmiş Şehzade Mustafa'nın beşiğinin başına geçmişti. Elini Şehzade Mustafa'nın alnına koyup ateşinin olmadığını anladıktan sonra azda olsa rahatlamıştı. Ardından Handan Sultana dönüp konuşmaya başlamıştı Şehzade Selim.

"Validem neden Mustafa'nın ateşinin olduğun bildirmediniz ?"

"Gülnar kızımla birlikteydin.Onun öğrenmesin istemediğim için söylemedim."

Şehzade Selim daha fazla tatsızlık çıkmaması için susmuştu. Bir az daha geçtikten sonra Gülnar Sultan ve Şehzade Selim ordan ayrılmıştılar. Birkaç gün geçmişti Gülnar Sultan Şehzade Mustafa'yı ziyaret etmeye gidiyordu. Öğlene doğru Esma Sultan Gülnar Sultanı ziyaret etmeye gelmişti.

"Gülnar kendini üzme Şehzade Mustafa iyileşecek.

"İnşallah.Yarın Allah'ın izniyle evladıma kavuşacağım."

"Validemin böyle yapmasın umarım yanlış anlamamışsındır."

"Esma ne söylemeye çalıştığını anlamadım."

"Şu Hatun gönderme konusundan sonra Validemle aranda kırgınlık ola bileceğini düşünmüştüm."

"Hayır Esma.Öyle bir şey aklımın ucundan dahi geçirmedim."

"Yine de her daim yanındayım Gülnar. Validemin bu konunu en kısa sürede açıklaması iyi olur."

Gülnar Sultanı bu konuşma gerçekten canını sıkmıştı ve kendini kötü his etmeye başlamıştı. Masanın üzerindeki şerbeti almak için kalkmak istediğinde bir anda düşecek gibi olmuştu. Esma Sultan hemencik Gülnar Sultanın kolundan tutup ona destek olmuştu. Lakin Gülnar Sultan daha fazla kendini tutamayıp bayılmıştı . Esma Sultan derhal Hatunlara bağırarak Hekim Kadını çağırmaların istemişti. Hekim Kadın geldikten sonra Esma Sultan endişeli bir şekilde odanın önünde beklemeye başlamıştı. Handan Sultan ve Şehzade Selim de bu haberi aldıkları anda  derhal gelmiştiler.

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin