39. Öfke

1K 52 56
                                    

》 Yedi Ay Sonra《

Gülnar Sultan sedirinde oturmuş, şerbetin içerken bir taraftan da belirginleşmiş karnın okşuyordu. Gebe kalması haberiyle Sultan Selim daha da çok onunla vakit geçirmeye başlamıştı. Gülnar Sultanın aklına onun gebelik haberini duyduğunda Hatice Sultanın yere yığılı vermesi geldiğinden tebessüm etmeye başlamıştı.

》Üç Ay Önce《

Gülnar Sultan sabah erkenden mide bulantısıyla uyanmıştı. Öğleye kadar mide bulantısı bir türlü geçmek bilmemişti.

"Zeynep Ebe Kadını çağır."

"Tamam Gülnar."

Birkaç dakikanın ardından Zeynep Hatun, Ebe Kadınla birlikte geri gelmişti. Bir az geçtikten sonra Ebe Kadın muayenesi bitmişti. Gülnar Sultan meraklı bakışlarla Ebe Kadının ne diyeceğini dinliyordu.

"Müjdeler olsun Sultanım gebesiniz."

"Emin misin Ebe Kadın."

"Evet Sultanım."

Gülnar Sultanın işaretiyle Zeynep Hatun birkaç kese altın vererek Ebe Kadını göndermişti. Gülnar Sultanın mutluluktan gözleri dolmuştu.

"Sende bir değişiklik olduğun fark etmişti."

"Rabbi'me şükürler olsun."

Gülnar Sultan vakit kayıp etmeden Sultan Selime müjdeli haberi vermişti. Sultan Selim bu habere çok sevinmiş, kıymetli hediyeler vermişti. Gülnar Sultan taşlıkta evladı için dağıtılan lokmaları ve şerbetleri gururla izliyordu. Nurbahar Sultan üzgün, Hürrem Sultan ise çok kızgındı. Taşlığa Hatice Sultan geldiğinde bu şenliğin sebebin merak etmişti.

"Bu şenliğin sebebi nedir Baş Kalfa Kadın ?"

"Baş Hasekimiz Gülnar Sultan gebedir."

"Ne ?"

Hatice Sultan bir anda yere yığılı vermişti. Hatice Sultan nedimelerinin yardımıyla odasına götürülmüştü. Hatice Sultan kendisine geldiğinde ağlamaya başlamıştı.   Valide Handan Sultan bu hadiseyi duymuştu ve bir plan yapmak kararı vermişti.

》 Şimdiki Vakit《

Gülnar Sultan, Zeynep Hatunla birlikte Hasbahçe'ye giderken koridorda Hatice Sultanla karşılaşmıştı. Hatice Sultan haset dolu bakışlarını Gülnar Sultanın karnına çevirmişti. Gülnar Sultan alaycı bakışlarıyla Hatice Sultanı tepeden tırnağa kadar süzdükten sonra konuşmaya başlamıştı.

"Kıskançlık dolu bakışlarını diğer tarafa çevir Hatice."

"Senin neyini kıskanacakmışım ?"

"Benim gebelik haberimi duydukta bayılman ve odandan çıkmaman neye işaret."

"Allah'ın izniyle ben de yakında Hünkarımıza Şehzade vereceğim."

"Yazık sana. Kendini bu hayallerle mi avutuyorsun. Acıdım sana doğrusu."

Hatice Sultan bir anlık sinirine yenik düşüp Gülnar Sultanın üstüne yürümüştü. Zeynep Hatun derhal Hatice Sultanın önün kesmişti. Hatice Sultan, Zeynep Hatunun kolundan tutarak kenara iterek yere düşmesini sağlamıştı. Hatice Sultan, Gülnar Sultanın omzundan tutup sarsarak bağırmaya başlamıştı. Zeynep Hatun kafasını çarptığı için bayılıp kalmıştı.

"Seni pis Kırım yılanı. Senden keşke kurtula bilseydim. Hünkarımızla arama girdin."

Gülnar Sultan bir anda kendine gelerek, Hatice Sultanı var gücüyle itip yere düşmesini sağlamıştı. Baş Kalfa Kadın derhal bu gürültüyü duyup koşarak gelmişti. Bu olanları duyduğunda Valide Handan Sultan derhal Gülnar Sultanın yanına gelmişti. Ebe Kadın Gülnar Sultanla ilgilenirken, Zeynep Hatunda çarpmanın etkisiyle şişmiş kafasının acısını buzla azaltmaya çalışıyordu.

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin