》Bir Kaç Gün Sonra《
Şehzade Selim ve alayı vedalaşmanın ardından Manisa Sarayına ulaşmak için yola koyulmuştu. Birkaç gün sonra hiçbir sorun olmadan Manisa'ya ulaşmıştılar. Akşama Şehzade Selim, Gülnar Sultanı Has odaya çağırmıştı. Gülnar Sultan hazırlandıktan sonra Has odaya doğru giderken Rukiye Hatunla karşılaşmıştı.
"Hayırlı akşamlar Sultanım."
"Hayırlı akşamlar Hatun."
"Maşallah doğuma çok az kaldı.Yine mi Şehzade olacak yoksa ?"
Gülnar Sultan, Rukiye Hatunun ne demeye çalıştığın çok iyi anlamıştı. Tebessüm ederek Rukiye Hatunu tepeden tırnağa süzüp konuşmaya başlamıştı.
"Şehzade Selim evlat ayrımı yapacak değil. Sonuçta sevdiği kadından bir evlat doğacak. Hem daha önümde uzun seneler var.Bu kubbe benim evlatlarımın neşeli sesiyle dolacak.Peki ya sen Hatun.Kaç aydır Şehzademizin yanına gidiyorsun lakin hâlâ gebe kalamadın.Böyle giderse unutulmak senin kaderin olacak."
Gülnar Sultan cümlesin bitirdikten sonra sinirden çatlamak üzere olan Rukiye Hatunu yalnız bırakmıştı. Has odanın önüne ulaştığında ağalara geldiğinin haber edilmesin emir etmişti. Has odaya girdiğinde usulca Şehzade Selimin yanına gelip yanağından buse kondurmuştu. Şehzade Selim, Gülnar Sultanın alnından öpüp saçlarının kokusun içine çekmişti.
"Gülnar'ım evladımızın doğmasına çok az kaldı.Allah'ın izniyle inşallah sağ salim kucağımıza alacağız."
"İnşallah Şehzadem.Bebek kız mı yoksa erkek mi olacak ?"
"Allah'a hamdolsun üç tane arslan gibi Şehzademiz var.Kızımızın da olmasın isterim."
"Ben de isterim."
Bir az daha sohbetin ardından ikisi de bir birlerine sarılarak uykuya dalmıştı. Bu sırada Kayra Hatun planına çoktan başlamıştı. Taşlıkta Cariyeler arasında Elif Hatunun kendi canına kıymak istediği dedikodusun yaymıştı. Akşam yemeğinde Elif Hatunun yiyeceğine sersemleten bitki katmıştı. Herkes uyduktan sonra odadan çıkarak balkona doğru yürümeye başlamıştı Kayra Hatun. Elif Hatunda peşinden giderek onu izliyordu. Lakin yiyeceğine katılan bitki yüzünden kötü his ediyordu. Balkona ulaştıktan sonra Elif Hatunun ona yaklaşmasın beklemişti.
"Bir şeyler peşinde olduğunu biliyordum Hatun."
"Haklısın Hatun."
"Seni Baş Kalfa Kadına söyleyeceğim. Gününü göreceksin sen."
"Zavallı Hatun.Bebeğinin düşmesinin sorumlusu benim."
Elif Hatun bir anda donup kalmıştı. Geri dönüp Kayra Hatunun yakasına yapışmıştı.
"Seni pis canavar.Her şeyi Şehzade Selim öğrenecek."
"Hayır hiç kimse öğrenmeyecek Hatun."
Kayra Hatun gözünü dahi kırpmadan Elif Hatunu bütün gücüyle balkondan itmişti. Elif Hatunun çığlığı Sarayı inletmişti. Kayra Hatun derhal odasına dönmüştü. Ağalar sesin kaynağın ararken Elif Hatunun vücudun bulmuştu.
Yarın olduğunda Şehzade Selim ve Gülnar Sultan çok güzel sohbetler eşliğinde kahvaltı yapıyordu. Ağalar Baş Kalfa Kadının Şehzade Selimi görmek istediğin söylemişti.
"Şehzadem rahatsız etmek istemezdim."
"Bir sorun mu var Kalfa Kadın ?"
"Gözdeniz Elif Hatun dün akşam kendini balkondan atmış.Ağalar onun bulduğunda hayatta değilmiş.Taşlıktaki Cariyeleri de sorguladım.Elif Hatunun hiç iyi olmadığın söylüyordular."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Tarihi KurguBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...