》İki Ay Sonra《.
Gülnar Sultan odasında oturmuş kitabını okurken midesinin bulandığın his etmişti. Birkaç haftaydı midesi bulanıyor ve başı dönüyordu. Şehzade Mustafa'nın uyandığın duymuş yanına gitmek için ayağa kalktığında başı dönmeye başlamış sendelemişti. Bunu gören Ayşe hemencecik ablasının yanına ulaşıp onun düşmesini engellemeyi başarmıştı.
"Ablacım.İyi misin?"
"Hayır.Ayşe Zeynep'e söyle Ebe Kadını çağırsın odama."
"Tamama abla.Sen otur şimdi haber edeceğim Zeynep'e."
"Tamam Ayşe'm."
Ayşe Zeynep Hatuna Ebe Kadını getirmesin istemişti. Zeynep Hatuna Ebe Kadınla birlikte birkaç dakika sonra odaya geri dönmüştü. Ebe Kadın odaya geldikten sonra Gülnar Sultanı muayene etmişti. Muayene bittikten sonra Gülnar Sultan yatağında doğrularak konuşmaya başlamıştı.
"Birkaç haftadır kendimi pekiyi his etmiyorum.Ebe Kadın neyim var?"
"Korkulacak bir durum yoktur Sultanım. Müjdeler olsun en az iki aylık gebesiniz."
Oda da ki herkes çok sevinmişti bu haber karşısında. Bilhassa da Gülnar Sultan bir evladı daha olacağı için çok mutluydu. Ebe Kadına birkaç kese altın verilmesini emir etmişti. Ayağa kalktığında ilk Ayşe ablasına sarılmış mutluluğunu dile getirmişti.
"Ablacım.Hayırlı olsun.Allah'ın izniyle bir Şehzaden daha olacak."
"İnşallah Ayşe'm.Önemli olan sağlıklı olması.Doğrusu ben de Şehzademin olmasını isterim."
"Hayırlı olsun Gülnar."
"Teşekkürler Zeynep."
"Safiye Hatun bu haberi duyduğunda ne tepki verecek merak ediyorum doğrusu."
"Mutlu olacağını sanmıyorum.Ben gidip müjdeli haberi Şehzade Selime bildireyim."
Ardından da soluğu hemencecik Has odanın önünde almıştı. Has odaya girdikten sonra Şehzade Selimin yanına yaklaşıp onu sıkıca kucaklamıştı. Şehzade Selimde Gülnar Sultana sıkıca sarılmış ardından alnından öpmüştü.
"Şehzadem size müjdeli bir haberim var.Bugün Ebe Kadına muayene oldum ve iki aylık gebe olduğumu öğrendim."
"Gülnar'ım beni bu haberle ne kadar mutlu ettin bir bilsen.Allah'ın izniyle evladımız olacak."
"İnşallah Şehzadem.Rabbi'min izniyle daha çok evlatlarımız olacak."
Şehzade Selim Baş Kalfaya haremde şerbet,lokma ve altınların dağıtılmasın emir etmişti. Haremde Gülnar Sultanın gebeliğiyle alakadar lokmalar,şerbetler ve altınlar dağıtılırken Safiye Hatun bu şenliğin kaynağın merak etmişti. Hanife Hatun uzaktan Safiye Hatunu fark etmiş önüne geçerek şerbet uzatmıştı.
"Al şerbet iç.İçin ferahlasın."
"Bu kutlamaların sebebi ne?"
"Gülnar Sultan gebedir.Bu yüzden şenlikler yapılıyor."
"Ne gebe mi o kadın."
"Evet.Gözün aydın."
Safiye Hatun bir hışımla odasına dönmüş kendisini yatağına atmıştı.
"Benim gebelik haberimde hiç bu denli şenlik tertip edilmedi.Lakin o ve bebeği için yapılanlara bak.Lakin sen üzülme Şehzadem. Annen seni çok seviyor."
Şehzade Selim Gülnar Sultana gebelik hediyesi olarak çok güzel takı seti hediye etmişti. Gülnar Sultan odasına döndükten sonra Handan Sultana bir mektup yazmayı ihmal etmemişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Fiksi SejarahBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...