31.Yeni Bir Düşman mı ?

1K 55 36
                                    

》Bir Kaç Hafta Sonra《

Baharnaz Sultanın nedimeleri onun eşyalarını sandıklara koyuyordular. Baharnaz Sultan bir hafta önce gönderdiği mektubun cevabın dün gece almıştı. Sultan Mustafa Handan izin almış, İstanbul Sarayına ulaşmak için hazırlıklara başlamıştı. Hazırlıklar bittikten sonra Baharnaz Sultan nedimesi Fidan Hatuna dönerek konuşmaya başlamıştı.

"Bütün hazırlıklar bitti mi ?"

"Evet Sultanım."

"Âlâ."

Bu sırada Handan Sultan sedirinde oturmuş düşünceli bir şekilde nakış işliyordu. Esma Sultan odaya geldiğinde Handan Sultan onun geldiğini fark etmemişti.

"Validem."

"Esmam."

"Neden bu kadar endişelisiniz."

"Baharnaz Sultan yüzünden."

"Annesi Sahra Haseki gibi Şivekar Sultanı destekleyeceğini mi düşünüyorsunuz."

"Başka ne düşüne bilirim ki ? Sonuçta onun kızı.Yıllar önce huzurumun kaçmasına sebep olan kadının kızı."

"Gelmemesi için Hünkar babamla konuşa bilirim."

"Hayır Esma.Bu lüzumsuz konu yüzünden tatsızlık çıkmasını istemiyorum."

》Bir Kaç Gün Sonra《

Baharnaz Sultan İstanbul Sarayına ulaşmıştı. Taşlıkta herkes onu karşılamak için bekliyordu. Baharnaz Sultan taşlığa ulaştığında ilk Sultan Mustafa Han ona sarılmış, hal hatır sormuştu. Ardından Handan Sultan istemeden de olsa da sarılmıştı. Baharnaz Sultan, Esma Sultanla selamlaştıktan sonra konuşmaya başlamıştı.

"Esma ne kadar da büyümüşsün.En son seni gördüğümde kundakta bebektin."

"Çok sağolun Sultanım."

"Sultanım odanızı  hazır.İsterseniz size odanıza kadar eşlik edeyim."

"Âlâ olur Esma."

Akşam yemeğinde  Baharnaz Sultan planına ulaşmak için harekete geçmişti.

"Abi eğer senin de iznin olursa Yeğenim Şehzade Selimi görmek isterim."

"Güzel bir fikir Baharnaz.Şehzade Selimde seni gördüğüne çok mutlu olur."

Handan Sultan bu duydukları karşısında çık kızmıştı. Elbet Baharnaz Sultanın bir maksadı olduğunu biliyordu. Herkes kendi odasına geçtikten sonra Baharnaz Sultan, Fidan Hatunla kimsenin duymamasına dikkat ederek konuşuyordu.

"Fidan her şeyi anladın değil mi ?"

"Evet Sultanım."

"Şivekar için tek yardım şansımız bu.Eğer başaramazsak çok kötü olur."

"Başaracağız Sultanım."

Bu sırada Manisa Sarayında her şey yolundaydı. Lakin bu çok da uzun sürmeyecekti. Gülnar Sultan odasına evlatlarıyla alakadar olurken bir gürültü duymuştu.

"Neler oluyor ? Zeynep derhal gidelim.Ayşe odadan ayrılma."

"Tamam abla."

Gülnar Sultan yanına Zeynep Hatunu alarak taşlığa inmişti. İki tane ağa Nihal Hatunun kollarına girerek onu sürüklüyordu. Gülnar Sultanın geldiğini gören Baş Kalfa Kadın hemen onun yanına gelmişti.

"Sultanım."

"Kalfa Kadın burada neler oluyor ?"

"Nihal Hatunun odasından bazı bitkiler bulduk.Diğer Gözde Hatunların yemeklerine katıyormuş.Gebe kalmamaları için.Ceza olarak Eski Saraya gönderilecek."

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin