Başlangıç

4.2K 197 90
                                    

》Kırım Sarayı《

Günile, aynasının karşısına oturmuş, sarı ve bir ipek kadar yumuşak olan saçlarını tarıyordu. Kapısının tıklatılmasıyla "Gel!"diye seslendi.   İçeriye giren, annesi Solmaz Hatun idi.

"Validem, bir şey mi oldu?"

Solmaz Hatun,kızına gülümsedi ve yanındaki boş yere oturdu. Elini Günile'nin koluna koyup yavaşca okşamaya başladı.

"Güzel kızım, sana mühim bir haberim var."

Günile, meraklı mavi gözlerini annesinin gözlerine dikti.

"Nedir, anneciğim?"

Solmaz Hatun, derin bir nefes verdi ve konuşmaya başladı.

"Bir kaç gün önce Osmanlı Sarayı'ndan, Handan Sultan'dan,elimize bir mektup ulaştı. Oğlu Şehzade Selim ve seni baş göz etmek istiyorlarmış."

Günile, şaşkınlıkla kirpiklerin kırpıştırdı. Böyle bir şey duymayı pek beklemiyordu açıkcası. Ailesinin ona önceden haber vermemesine sinirlenmişti.

"Anne, nasıl hemen bana haber vermezsiniz?"

"Sakin ol, Günile. Babanla istişare ettik."

Günile kaşlarını çattı. Babası ve annesi istişare etmişti lakin onun fikri sorulmamıştı.

"Peki ne karara vardınız?"

"Biz bu izdivaca olumlu yaklaşıyoruz, kızım. Koskoca Osmanlı'ya gelin gidecek ve Şehzade karısı olacaksın. Bir düşünsene. Herkesin hürmet ettiği bir Sultan olacaksın, zira sen bir Prensessin. Hele bir de Şehzade Selim tahta çıkar ise senden şanslısı yok."

Günile, duruldu ve annesinin söylediklerini düşünmeye başladı. Burada olsa bir asilzadeyle evlenecekti. Fakat Osmanlı'ya gelin gitse, belki de cihanın gelecek hükümdarıyla evlenmiş olacaktı. O yüzden siniri bir nebze olsun geçti. Onu üzen şey ailesiyle ayrılacak olmasıydı.

"Biraz düşünmeme izin verin, anne."

Kızının dalgın ve üzgün bakışlarını gören Solmaz Hatun, Günile'nin derdini anlamıştı.

"Bizden ayrı kalacaksın diye üzülme. Elbette ziyaretine geleceğiz. Bunu dert etme."

Solmaz Hatun daireden çıktıktan sonra Günile düşünmeye başladı. Annesi sanki içini okumuştu. İçeriye yardımcısı Zeynep Hatun'un girmesiyle bakışlarını ona çevirdi. İkisi daha çok arkadaş gibiydi.

"Sen mi geldin, Zeynep?"

"Evet. Ne oldu, dalgın gibisin?"

"Beni Şehzadeyle evlendirmek istiyorlar."

Zeynep Hatun'un gözleri irice açılmış ve hemen Günile'nin yanına oturmuştu.

"Reddetmeyeceksin, değil mi?"

"Ne yapmalıyım?"

"Tabii ki de kabul etmelisin. Haseki Sultan olacaksın, Günile. Şehzadenin baş kadını. Belki ileride Valide Sultan bile olursun."

Günile, Zeynep'e baktı ve "Öyle mi dersin?" diye sordu. Zeynep Hatun, heyecanla başını salladı.

"Hem koskoca cihan hükümdarının eşini reddedemezsin, pek ayıp olur."

Günile, derin bir nefes verdi ve ayağı kalktı.

"Öyle ise kabul edeceğim."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Medyada : Bahçesaray
(Kırım Hanlığı Sarayı)
Merhaba arkadaşlar.Bu bölümü tanıtım gibi düşünün.Bu bölüm hakkında fikirlerinizi duymak isterim.Vote ve yorum yapmayı lütfen unutmayın.Yeni bölümlerde görüşmek üzere.

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin